Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soitin päivystykseen hengenahdistuksen takia. Kutsuttiin tutkimaan astman pahentumista...

Vierailija
15.03.2020 |

...eikä koronaa ole syytä epäillä. Koska en ole käynyt ulkomailla tai ollut tekemisissä altistuneen kanssa.

Työskentelen Helsingissä. Oireeni ovat tosiaan hengenahdistus, kyljen/rinnan pisto, kuiva yskä, lihaskivut, päänsärky.

Minulla on siis lievä astma, joka ei ole aiemmin oireillut sen pahemmin tai tarvinnut lääkitystä.

Vähän hirvittää kylmästi vaan mennä tavalliselle päivystyspuolelle...

... mutta pakko se on kai kuitenkin, jotta saan sairaslomatodistuksen ensi viikolle. Jotta voin olla ”lievien oireideni” kanssa kotona.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita huivi suun eteen jos ei ole hengityssuojaa.

Vierailija
2/32 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sinä tai kukaan muukaan voi tietää, oletko ollut tekemisissä jonkun altistuneen tai sairastuneen kanssa ja oletko vaikka saanut itsekin tartunnan? Ihme rajauksia tutkimuksissa täällä Suomessa. Vaan tuolla tavalla saadaan koronatartuntatilastot pysymään pieninä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne voi vieläkin hokea tuota ettei ole ollut tekemisissä altistuneen kanssa vaikka niitä tartuntoja ei voi enää edes jäljittää? Voi helevetti.

Vierailija
4/32 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkääpä muuta sanoko.

Pesen/desinfioin kyllä kädet ennen kuin lähden käymään päivystyksessä ja yritän yskiä ja hengittää siellä mahdollisimman vähän.

Vähän kuumottaa, että jos koko päivystysosasto ”saastuu”, jos minulla sattuisikin olemaan korona...

-Ap

Vierailija
5/32 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
6/32 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jostainhan se tutkimus on aina aloitettava. Koska olet astmaatikko, niin on aika luontevaa aloittaa siitä. On oma asiasi,miten selkeästi ja tarkasti kuvaat oireesi. Kyllä ne siellä sen koronatestinkin tekevät, jos katsovat sen tarpeelliseksi. Hypokondriaan ei ole testiä eikä lääkettä.

Vierailija
7/32 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin tuntuu, että julkisessa terveydenhuollossa lähdetään aina olettamuksesta, että "ei se mitään vakavaa ole". Tässä tilanteessa luulisi, että toimittaisiin toisin ja mahdollisimman nopeasti selvitettäisiin, onko kyse koronasta. Vaan resurssit ovat ilmeisesti todella olemattomat.

Vierailija
8/32 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ja minkälaista lihaskipua?

Vierailija
9/32 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkääpä muuta sanoko.

Pesen/desinfioin kyllä kädet ennen kuin lähden käymään päivystyksessä ja yritän yskiä ja hengittää siellä mahdollisimman vähän.

Vähän kuumottaa, että jos koko päivystysosasto ”saastuu”, jos minulla sattuisikin olemaan korona...

-Ap

No siitä saastumisesta ei voi syyttää muuta kuin päivystystä ja sitä joka on ohjeet sinne laatinut.

Vierailija
10/32 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä ja minkälaista lihaskipua?

Päätä kääntäessä ja käsivarsissa kun liikuttaa.

- ap

Vierailija
11/32 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi pääkaupunkiseudun lievät koronaoireet päällä -ihminen.

En ole ollut ulkomailla, mutta koska sekä työyhteyksissä että lapsien kavereiden kautta matkaajia on ollut paljon, ei käytännössä mahdollista nimetä lähdettä, mutta nytpä vaan oireet päällä.

Alkoi lievällä kurkkukivulla, sitä seurasi kova päänsärky ja nyt epämääräisen huono ja heikko olo, mutta menee edelleen luokkaan lievää sairastelua. Katsotaan, tuleeko enemmän keuhko-oireita, pikku hiljaa on alkanut yskittelemään, mitään nuhaan viittaavaa ei ole.

Vierailija
12/32 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi pääkaupunkiseudun lievät koronaoireet päällä -ihminen.

En ole ollut ulkomailla, mutta koska sekä työyhteyksissä että lapsien kavereiden kautta matkaajia on ollut paljon, ei käytännössä mahdollista nimetä lähdettä, mutta nytpä vaan oireet päällä.

Alkoi lievällä kurkkukivulla, sitä seurasi kova päänsärky ja nyt epämääräisen huono ja heikko olo, mutta menee edelleen luokkaan lievää sairastelua. Katsotaan, tuleeko enemmän keuhko-oireita, pikku hiljaa on alkanut yskittelemään, mitään nuhaan viittaavaa ei ole.

Piti sanomani, että en lähtisi näillä oireilla terveysasemalle vaan soiton kautta hoitoon, jos tarvis.

Ihan varmasti jo leviää tautiketjuja, joissa ei tietoa, mistä lähti.

Toivon silti hartaasti, että tämä on jotain muuta 🤞

Vierailija
13/32 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavalliselle päivystyspuolelle 😂 millaiselle päivystyspuolelle ajattelit meneväsi? Samalla tavalla sut hoidetaan vaikka mikä virus olisi. Tuskin edes on.

Vierailija
14/32 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavalliselle päivystyspuolelle 😂 millaiselle päivystyspuolelle ajattelit meneväsi? Samalla tavalla sut hoidetaan vaikka mikä virus olisi. Tuskin edes on.

Ainakin meidän kunnan hoidossa koronatestiin meneville on järjestetty oma sisäänkäynti ja eritysivalmistelut (kunnon suojaus henkilökunnalla, paikan desinfiointi testin jälkeen jne).

Tavallisella päivystystä tarkoitin sitä puolta, jossa ei ole suojauksia tai valmisteluja, ja jossa jonotetaan kymmenien muiden ihmisten kanssa hoitoon pääsyä.

Vierailija
15/32 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi kehoitettu korona-asemalle ja siellä sattuisit saamaan tartunnan, sitten se vasta huuto alkaisi, että astmaatikko pakotettiin korona-altistukseen. 

Vierailija
16/32 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronahysteria on todennäköisempi syy oireille kuin korona itse.

Vierailija
17/32 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheeta. Itse pitäisi leikkiä lääkäriä ja tietää milloin hengitysoireet on riittävän pahoja, saadakseen hoitoa.

Vierailija
18/32 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei joku äkkiä ota ja valmista apteekista ostettavia koronatestejä. Halukkaat voisi itse ostaa ja testata.

Vierailija
19/32 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei joku äkkiä ota ja valmista apteekista ostettavia koronatestejä. Halukkaat voisi itse ostaa ja testata.

Se ei varmaan ole niin äkkinäinen juttu hoitaa. Mä en ole löytänyt mistään että millä tavalla ne käytännössä tutkitaan, siis siellä laboratoriossa. Tietääkö kukaan mikä menetelmä?

Vierailija
20/32 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei varmaan ole niin äkkinäinen juttu hoitaa. Mä en ole löytänyt mistään että millä tavalla ne käytännössä tutkitaan, siis siellä laboratoriossa. Tietääkö kukaan mikä menetelmä?

Voi olla niin. Näkeeköhän ne mikroskoopilla jotain. Ainakin se itse testi on viljely puikolla nenästä ja kurkusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä