Tiedättekö, kun jotkut ihmiset tuntuu tekevän aina oikealla hetkellä oikeat siirrot
Esim. sisareni on aina ollut sellainen. Esimerkkinä tästä, että muutama vuosi sitten muutti maaseudulle. Nythän heillä on paras mahdollinen tilanne osin omavaraisina ja aika kuluu hyvin isolla pihalla. Mutta esimerkkejä vastaavasta olisi siis lukuisia.
Sitten eräs entiseni on kanssa sellainen aina oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Hän muutti ratkaisevalla hetkellä siihen osaan kaupunkia, mihin kaupungin keskus alkoi pikkuhiljaa siirtyä. Olisin eron jälkeen saanut asunnon melkein naapurista, mutta en kehdannut muuttaa ihan samoille kulmille, missä olisi törmätty jatkuvasti.
Nyt asun "väärällä puolella" kaupunkia missä ei nykyisellään ole oikein mitään, kaikki harrastukset ja kaverit eri paikassa ja joudun käyttämään bussikorttia eli asuinkustannukset ovat (minulle ja lapselle) n. 100e korkeammat.
Kommentit (5)
Tiedän.
Ihan tuntuu jumalaiselta johdatukselta.
Tilanteeni on kääntynyt täysin.
-Irtisanouduin pari vuotta sitten työpaikastani huonon kohtelun vuoksi. Työ vaati matkustelua. Nyt olen töissä alalla, jossa töitä riittää. Ei tule lomautuksia eikä irtisanomisia.
-Asun maalla. Olen pitänyt kiinni isosta omakotitalosta, vaikka minulla on ollut hädin tuskin varaa tähän. Nyt ilmoitin kaupungissa asuvalle lapselleni, että ovat tervetulleita tänne koko perhe, jos tarve vaatii tai menettävät työpaikkansa. Joudun myös liikkumaan omalla autolla, koska julkinen liikenne ei toimi täällä kunnolla.
-Minulla on koira, että ihan voi tulla Italian laitkin tännekin. En kyllä lainaa koiraani naapureilleni lenkitettäväksi, ovat kiusanneet koiraani ja minua ihan tarpeeksi.
-Asun nykyään yksin. En tapa ketään läheisiäni, jos nyt sairastun. Säilytystilaa riittää.
-Viihdyn kotona, liikun luonnossa. En kaipaa ulkomaan matkoja tai konsertteja.
Joo, tiedän. Itse olen juuri päinvastainen. Teen aina ne väärät siirrot joka asian suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Joo, tiedän. Itse olen juuri päinvastainen. Teen aina ne väärät siirrot joka asian suhteen.
Minä myös.
Tiedän, koska puolet siirroistani on vääriä ja puolet oikeita.
En ole tämän taipumuksen eli tasan keskinkertaisen älykkyyteni (?) johdosta rikastunut, mutta toisaalta en koskaan köyhtynytkään, eli pää koko ajan pinnalla vaikka en tiedä raha-asioista, taloudenpidosta, ekonomiasta yms. yhtään mitään ja matematiikan oppimisvaikeuskin oli. Hyvät päätökset juuri oikeaan aikaan pitää silti aina pinnalla, kuten asunnon myyminen syksyllä 1kk ennen kuin koko media täyttyi arvonlasku-uutisoinnista. Se täytti tyhjän pankkitilin niin että nyt kun korona lävähti päälle ja työt loppui on rahaa jolla elää tämän yli.
Yksin.
Koska huono päätös samaan aikaan oli tehdä ero miehestä. Sen seuraukset haittaa vielä pitkään, ajoitus oli niin huono kuin ikinä olla voi, mutten jaksa tilittää siitä.
..
.