Koronavirukseen sairastunut nainen sai hyytävän vastaanoton työyhteisössä: ”Syyllinen olo jo valmiiksi”
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Tuttu viisi-kuusikymppinen pariskunta varasi 4 päivää sitten yhden viikon matkan Fuengirolaan huhtikuun alkuun. Löytyi halpa paketti. Sellaisia kokeneita maapallonmatkaajia jotka ei ns. pienestä säikähdä. Mies yrittäjä, nainen ollut opettaja. Että näin.
Noh, ei tule sitä matkaa. Onneksi meille muille, tylsille hysteerikoille jotka pysymme vastuullisesti aloillamme.
Miten se teihin muihin vaikuttaa jos joku matkustaa johonkin tai sitten ei? Kuulostatte tosiaan hysteerisilta.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko te tosissanne?
Kysehän on kuitenkin vain flunssasta.
Tarkoitus oli varmaan verrata influenssaan?
Ei jeesus mikä idiootti. Liityn myös kerhoon ja teen selväksi, jos tuo tyyppi tätä keskustelua lukee, että kollegansa tekevät aivan oikein paheksuessaan hänen toimintaansa ja järjenjuoksuaan, yrirtivät vain takoa järkeä hänen päähänsä ja estää lähtemästä. Mielipaha on nyt vain ansaittua, enkä käsitä, miten kehtaa vinkua siitä lehdessä. Toivottavasti hänelle tulee seuraamuksia, jos joku kuolee hänen liikkeelle laittamansa tartuntaketjun seurauksena. Hän sentään tiesi matkaavansa riskillä eli ihan tahallaan toi taudin tänne, vaikka muuta väittää.
Itsekin olen terveydenhuollossa töissä ja usea työkaveri lähti rohkeasti talvilomareissuun. Olen pitänyt mölyt mahassani, mutta ei ole hirveästi tehnyt mieli lomakuulumisia kysellä, kun suuttumus aiemmin järkevinä pitämiäni ihmisiä kohtaan kuplii takaraivossa koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autistinen mielisairas on täällä heti aamusta - reippaana aamukännissä tikkana paikalla täyttämässä palstaa vammaisilla aloituksillaan.
Olen ilmoittanut sinut kiusaamisesta vaasalainen paska.
Minä taas olen ilmoittanut sinut siitä että olet ylipäätään olemassa ja elossa yhä. Kiinalaiset tulee sinut viemään pois ja katoat maan päältä.
Minä minä ja minun lomani. Juuri lähti yksi tuttu Thaimaahan kun "ollaan niin kauan odotettu tätä reissua" (joka vuosi käyvät). Toivottavasti jäävät sinne jumiin nämä itsekkäät ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Olen ihmetellyt, luettuani oululaisten Tirolimatkan paluusta - yhdeksäntoista sairastui - ja ihmetellyt vielä lisää, että mistä näitä umpipäitä oikein sikiää? Että oikein joku taulapää pahoittaa mielensä, kun kartetaan?
Oma maksettu matka, tonni, on suurempi juttu kuin se, että Kerttu, 96 vuotta, kuolee tukehtumalla. Ja että Lellu, 56 vuotta, kuolee myös. Kuten Kauko, 76, kuolee. Ja Piritta, 7 vuotta, kuolee tähän tautiin. Ja Sinikka, jolla astma, kuolee kesän alussa koronan jälkitautiin. Myös Senni, nuori reumaatikko, jolta rankka lääkitys on vienyt immuunipuolustusta.
Mutta että kun se oli kato maksettu matka ja me yhesä päätettiin mennä. Vinku vänkyy. Missä aivot? Missä normaali intuitio. Johan unetkin kertovat että
s t o p. Stay home.Te toitte koronan tänne.
(joo muttako se oli maksettu jo ja force majeure)
Oma maksettu tonni on merkitsevämpi kuin sata hautuumaapaikkaa lisää.
Tällaisia nämä "trävellerit" nyt vaan on. Kun matkustuskiima on kova niin ei siinä mitään muut ajatella.
Jokaiselle joka ajattelee tämän olevan vain flunssa: tauti on hyvin vaarallinen iäkkäille ja monille muille riskiryhmien jäsenille. Kuolleisuus on yli 20 % yli 80-vuotiailla. Miettikää, mitä tapahtuu jos tauti leviää yhteenkään vanhainkotiin? Tautiin leviämistä pitää kaikin keinoin hidastaa, jotta terveydenhuollon kapasiteetti kestää hoitopaineen. Jos ei kestä, alkaa se vaikuttaa myös muiden ihmisten hoitamiseen. Terveydenhuollossa operoidaan normaalistikin hyvin niukoilla resursseilla. Jokaisen terveydenhuollossa työskentelevän tulisi ymmärtää oma vaikutuksensa ja jokaisen olisi pitänyt ymmärtää siirtää lomansa kun epidemia alkoi. Valitettavasti kaikki eivät osaa ajatella omaa napaansa pidemmälle, vaikka työskentelisi terveydenhuollossa. Tosin on selvää ettei tällaiseen ole riittävästi varauduttu. Tuttuni on töissä tutkimusyksikössä HUSissa ja heille ei ainakaan ole annettu mitään ohjeita miten aletaan toimia kun sairastuneiden määrät nousevat. Siellä ajatellaan ”ei koske meitä” vaikka poikkeuslain alla jokainen alan koulutuksen saanut voidaan määrätä näihin tehtäviin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiusaaminen ja joukkolynkkaus on väärin, vaikka toinen olisikin toiminut hölmösti. Tämä on nyt ihan aikuisten versio koulukiusaamisesta.
Ja ei, en tykkäisi itsekään, että ihmiset ympärillä matkailisivat sen jälkeen, kun tauti on selvästi levinnyt muuallakin kuin Kiinassa.
Onko se kiusaamista ja joukkolynkkausta, jos työkaverit ottavat vähän etäisyyttä koronan hakeneeseen kollegaan? Kaikki tietää miten tiukilla resurssit on muutenkin, niin ei mikään ihme että kukaan ei juuri nyt välitä lässytellä että oliko kiva loma ja voi harmi kun nyt sairastuit. Sitten kun sairastunut palaa takaisin töihin, niin silloin ei tietenkään ole asiallista alkaa syrjiä henkilöä.
No kyllä se minusta on. Syrjiminen ja eristäminen on yksi kiusaamisen muoto.
Jos työyhteisössä on tapana pitää yhteyttä sairastuneisiin, ja nyt näin ei tehdä, niin kyllä se menee minusta hieman arveluttavan puolelle.
Mee sitten halimaan tyhmää blondia 😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ihmetellyt, luettuani oululaisten Tirolimatkan paluusta - yhdeksäntoista sairastui - ja ihmetellyt vielä lisää, että mistä näitä umpipäitä oikein sikiää? Että oikein joku taulapää pahoittaa mielensä, kun kartetaan?
Oma maksettu matka, tonni, on suurempi juttu kuin se, että Kerttu, 96 vuotta, kuolee tukehtumalla. Ja että Lellu, 56 vuotta, kuolee myös. Kuten Kauko, 76, kuolee. Ja Piritta, 7 vuotta, kuolee tähän tautiin. Ja Sinikka, jolla astma, kuolee kesän alussa koronan jälkitautiin. Myös Senni, nuori reumaatikko, jolta rankka lääkitys on vienyt immuunipuolustusta.
Mutta että kun se oli kato maksettu matka ja me yhesä päätettiin mennä. Vinku vänkyy. Missä aivot? Missä normaali intuitio. Johan unetkin kertovat että
Tällaisia nämä "trävellerit" nyt vaan on. Kun matkustuskiima on kova niin ei siinä mitään muut ajatella.
Oisko joku ukko ollu oottamassa. Suomessa matkustaa eniten iso tuloiset jotka tänkin tsudin kantaa köyhiin ja kipeisiin. Virusta on juuri maissa mistä paljon matkustellaan (on varaa) vinkuintioihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
YLE:llä oli joitakin päiviä juttu mielensäpahoittajasta joka oli junassa soittanut lääkäriin ja puhelimessa kailottanut oireistaan ja matkoistaan. Matkustajat ympäriltä olivat vaihtaneet toiseen vaunuun ja sekös YLEn mukaan itketytti.
"Sairaus**ismin uhrit" on nyt se juttutyyppi, jota media tulee lypsämään tulevina viikkoina ja kuukausina joten tottukaa asiaan tai lopettakaa iltapäivälehtien lukeminen. Mitä ristiriitaisempi juttu ja mitä selkeämmin "uhri" on toiminut vastuuttomasti sitä parempi klikkirysä kulloisellekin lehdelle.
Ja vaikka päällisin puolin vaikuttaisi siltä että lehti on myötätuntoinen, sitä huonommassa valossa "uhri" todellisuudessa esitetään. Eli jos sinua pyydetään kertomaan kokemuksiasi siitä kuinka ympäristö on suhtautunut tartuntaasi, älä missään tapauksessa suostu! Sinut esitetään vastuuttomana idioottina sanot mitä tahansa.
Olen huomannut tosiaan että ruuhkametrossa tulee hyvin tilaa kun saa "yskänpuuskan" keskenkaiken. Voi rauhassa istuskella jalat vastapäisellä penkillä.
No noinhan se on ollut ennen koronaakin. Mikään ei ole niin ällöttävää kuin ihminen, joka suojaamatta yskii, aivastelee jne. ruuhkaisessa julkisessa kulkuvälineessä. Sitten saakin syyttää vain itseään, kun joutuu julkisen pilkan kohteeksi Jodelissa. :)
Siinä jutussa kerrottiin, että matkalle lähtemistä oli kritisoitu jo ennen matkaa. Osa naisen työkavereista oli jo silloin pelännyt että nainen tuo koronan mukanaan.
En yhtään ihmettele jos vastaanotto on hieman kalsea.
Minun on vaikea ymmärtää miksi osa ihmisistä jatkoi matkustelua vaikka moni reissaaja oli jo tuonut koronan tuliaisena.
Vielä viime viikollakin on yllättävän moni lähtenyt matkalle. Yksi näistä reissaajista on naapurini, joka kävi loppuviikosta Pariisissa 😱 Aion pitää häneen välimatkaa ihan kunnolla.
Kohta halutaan hoitohenkilöstölle lisää palkkaa, vaikka suuri osa viruksen tuojista on heitä. Moni menettää työpaikkansa koronan takia ja siksi viruksen tuojat pitää laittaa maksamaan tyhmyydestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin se varmaan on.
Omassa lähipiirissäkin on näitä matkustelijoita. On kyllä matkansa peruneita myös. Molemmat ihan yhtälailla fiksua porukkaa, tai ainakin ovat vaikuttaneet fiksuilta tähän asti.
En oikein tiedä miten suhtautuisi vaikka sairaanhoitajaan, joka on parhaillaan hiihtolomalla suositussa lomakohteessa. Olen itse lähinnä kauhuissani hänen matkastaan, vaikka hänellä varmasti on oikein mukava loma.
Jos totta puhutaan niin en halua edes tietää miksi sinne lomalle piti lähteä juuri nyt.
Tässä tapauksessahan ei ollut tiedossa että kohteessa olisi epidemia. Hän teki matkustuspäätöksen sen tiedon varassa, joka siinä tilanteessa oli käytettävissä. Ei silloin puhuttu vielä että mihinkään ulkomaille ei saisi matkustaa. Useimmat olisivat varmaan tuossa tilanteessa lähteneet matkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
YLE:llä oli joitakin päiviä juttu mielensäpahoittajasta joka oli junassa soittanut lääkäriin ja puhelimessa kailottanut oireistaan ja matkoistaan. Matkustajat ympäriltä olivat vaihtaneet toiseen vaunuun ja sekös YLEn mukaan itketytti.
"Sairaus**ismin uhrit" on nyt se juttutyyppi, jota media tulee lypsämään tulevina viikkoina ja kuukausina joten tottukaa asiaan tai lopettakaa iltapäivälehtien lukeminen. Mitä ristiriitaisempi juttu ja mitä selkeämmin "uhri" on toiminut vastuuttomasti sitä parempi klikkirysä kulloisellekin lehdelle.
Ja vaikka päällisin puolin vaikuttaisi siltä että lehti on myötätuntoinen, sitä huonommassa valossa "uhri" todellisuudessa esitetään. Eli jos sinua pyydetään kertomaan kokemuksiasi siitä kuinka ympäristö on suhtautunut tartuntaasi, älä missään tapauksessa suostu! Sinut esitetään vastuuttomana idioottina sanot mitä tahansa.
Olen huomannut tosiaan että ruuhkametrossa tulee hyvin tilaa kun saa "yskänpuuskan" keskenkaiken. Voi rauhassa istuskella jalat vastapäisellä penkillä.
No noinhan se on ollut ennen koronaakin. Mikään ei ole niin ällöttävää kuin ihminen, joka suojaamatta yskii, aivastelee jne. ruuhkaisessa julkisessa kulkuvälineessä. Sitten saakin syyttää vain itseään, kun joutuu julkisen pilkan kohteeksi Jodelissa. :)
ketä kiinnostaa joku w.t.-jodeli
Huvittava ketju, yksi hullu trolli toistelee yhden ja saman teeman viestiä kerta toisensa jälkeen ja hakkaa peukkuja viesteilleen joka kierroksella lisää. Mitähän tuo luulee saavuttavansa itsensä kanssa jankutukuttamalla? Kait tuo sentään tajuaa että jos itse hakkaa viestilleen 30 yläpeukkua niin ei se tarkoita että se viesti olisi tosi suosittu.
Sama trolli täällä on pyörinyt viimeaikoina tosiaan enemmänkin, ja samat temput aina vaan käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko te tosissanne?
Kysehän on kuitenkin vain flunssasta.
Tarkoitus oli varmaan verrata influenssaan?
Tarkoitus oli varmaan provosoida. Mutta ei kotona ole verrannollinen tavalliseen influenssaankaan, iso osa riskiryhmistä ja hoitohenkilökunta on rokotettu kausi-i flunssaa vastaan ja jonkinlaista laumasuojaa on muutenkin. Ja nyt nämä ilmenneet pysyvät seuraamukset koronasta keuhkoihin, voi tulla lisääkin. Mutta kai se kuuluu ihmisluonto ärsyttää muita tahallaan tai väheksymällä tosiasioita suojautua asioilta, joiden käsittely on liian ahdistavaa. Tai ihan vaan tunteakseen ylemmyydentunnetta.
ei pysty itse peukuttamaan omaa kommenttia 30 kertaa
On syytäkin saada hyytävä vastaanotto. Lähti itsekkäästi lomailemaan vaikka tiesi että korona leviää. Mutta kun ei saa oma loma mennä pilalle!