Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos päiväkodit suljetaan, voidaanko lastenhoitajina työskentelevät lähihoitajat määrätä sairaaloihin töihin?

Vierailija
14.03.2020 |

Osaisikohan siellä tehdä mitään, kun on niin pitkä aika opiskelusta?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tarvitse olla karanteenissa ja tarve vaatii niin kaikki kynnelle kykenevät lähärit ja muut hoitajat joutuu avuksi sinne missä tarvitaan.

Vierailija
2/10 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei menis enää multa kyllä lääkelaskut yms läpi, kun olen työskennellyt 15 v varhaiskasvatuksessa.

Toki jotain voin varmasti tehdä. Esim. sairaalan lastenosastolla perushoitoa ilman lääkkeiden kanssa toimimista. Toisaalta vanhemmat taitaa hoitaa sen osion.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös päiväkodit ole yksityisiä firmoja? Joten ei voi tosta noin vaan määrätä.

Vähän sama että jos sinut nyt määrättäisiin töihin vaikka tehtaalle jossa valmistetaan desinfiointiaineita.

Vierailija
4/10 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla yksityisiäkin. Mutta paljon on kunnallisia. Itse olen kunnallisessa.

Vierailija
5/10 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmiuslakiin sisältyy terveydenhuoltoalan työntekijöiden (ja itse asiassa kaikkien kykenevien kansalaisten) työvelvoite osallistua valtion heille määräämiin työtehtäviin. Eli vastaus on, että kyllä voi.

Vierailija
6/10 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks olen vaka ope enkä hoitaja!!

Vierailija
7/10 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi olette lähäreitä, auttamaan siitä!

Vierailija
8/10 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneks olen vaka ope enkä hoitaja!!

Jep. Taas hyvä syy olla tekemättä kunnon töitä ja istua vain koneella.

Vierailija
9/10 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi, kriittisen tärkeiden työntekijöiden lapsille tarvitaan päivähoito eli kuten muuallakin, eli hoitaisitte päiväkodissa lapsia. Tai no, varmaan Suomi ratkaisisi tämän siten että niputetaan 50 lasta samana ryhmään ja sitten katsellaan kun siellä yksi sairastuu ja viikon sisään jää töistä 50 hoitaja-, lääkäri-, poliisi-, palomies-, polttoaine- tai elintarvikejakelun rekan kuski- ja muuta infrastruktuuria tukevaa perhettä. Kun muualla puhutaan pienistä ryhmistä tartuntariskin laskemiseksi.

Vierailija
10/10 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että me lapsiin erikoistuneet lähihoitajat hoidetaan edelleen niitä lapsia joiden hoito ei muuten järjesty. Mitenköhän äitiyslomat yms vaikuttaa tähän työvelvoitteeseen 🤔 saako hoitaa omat kotona vai pitääkö hoidattaa pieni vauva muilla että pääsee taas hoitamaan toisten lapsia..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi