Oletko valmis auttamaan heikompiasi tässä kriisissä
vai kannatatko ”laumasuojaa”, kuten heitteillejättöpolitiikkaa kutsutaan?
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo hamstraaminen osoittanut miten itsekkäitä nämä hystreriset ovat. Vuoden wc paperit ostettuna ettei vaan jää muille. Sitten kuitenkin nämä on ne samat tyypit jotka itkee kun heitä ei auteta. Koko ajan on ollut tieto kaupoilta ettei mikään lopu kesken kunhan ei aleta hamstrata ja nyt nämä itsekkäät ovat saanet koko maan tilaan jossa osa elintarvikkeista on loppunut.
Mistä tiedät että juuri vessapaperihamsterit itkevät apua? Tuskin, jos ovat omin jaloin päässeet hamstraamaan.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo hamstraaminen osoittanut miten itsekkäitä nämä hystreriset ovat. Vuoden wc paperit ostettuna ettei vaan jää muille. Sitten kuitenkin nämä on ne samat tyypit jotka itkee kun heitä ei auteta. Koko ajan on ollut tieto kaupoilta ettei mikään lopu kesken kunhan ei aleta hamstrata ja nyt nämä itsekkäät ovat saanet koko maan tilaan jossa osa elintarvikkeista on loppunut.
Mistä tiedät että juuri vessapaperihamsterit itkevät apua? Tuskin, jos ovat omin jaloin päässeet hamstraamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auttamaan miten?
Konkreettisesti; käymään kaupassa, apteeksissa etc.
Jos itse vältän tartunnan niin tietenkin voin käydä kaupassa tms. sairaan tai kotiinsa eristetyn puolesta. Työttömänä mulla ei ole mahdollisuuksia kustantaa muiden elämää joten rahat pitäs jotenkin saada ensin. Tässä homma meneekin haasteelliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auttamaan miten?
Konkreettisesti; käymään kaupassa, apteeksissa etc.
Jos itse vältän tartunnan niin tietenkin voin käydä kaupassa tms. sairaan tai kotiinsa eristetyn puolesta. Työttömänä mulla ei ole mahdollisuuksia kustantaa muiden elämää joten rahat pitäs jotenkin saada ensin. Tässä homma meneekin haasteelliseksi.
Eiköhän ostokset todellakin maksettaisi - kunhan joku perusterve hoitaisi asioinnin. Tätä apua tarvitaan paljon. Minä en vaikean astmani kanssa uskalla juuri mihinkään jos tilanne pahenee.
Autan läheisiäni. Ei kiinnosta muut. Olen hoitaja, miksi auttaisin vieraita, joihin ei ole tunnesidettä. Kutsumusammatti, 🤣🤣🤣.
En auta, koska pelkään, että niistä tulee riippuvaisia, jotka jatkuvasti ovat vailla jotain.
Kiltteyttäni on aikoinaan käytetty hyväksi niin sukulaiset kuin naapurit.
Terapian avulla sain voimaa lopettaa kaikki kanssakäyminen heidän kanssaan. Sinne jäi kolme siskoanikin.
Minä en halua keneltäkään mitään. Maksan kaikesta alan ammattilaisille, oli sitten kyseessä kattolampun vaihto tai taulun ripustus.
Me toden totta olemme koronamme ansainneet. Siitä tämä itsekkyys ja julmuus kertoo. Hyvinvointiyhteiskunnan kermaperseistä, pahuudesta ja synnistä sen karmeimmissa muodoissaan.
Kunta on velvollinen pitämään huolta asukkaistaan. Soittakoon avuntarvitsijat sinne.
Ei armoa. Tarvittaessa ryöstän kaikki vessapaperit itselleni eikä todellakaan kiinnosta mihin pyyhitte sen paskasen perseenne. Näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se nyt oli vaan esimerkki siitä mitä on hamstrattu. Tuohan on ylipäänsä juuri se ihmistyyppi joka vaati apua itselleen mutta heillä ei ole mitään velvollisuutta auttaa muita. Tyyppillisiä minä, minä, minä -ihmisiä. No, onhan ne säilykkeet ja wc-paperirullat varmaan kiva sisustuselementti kotona seuraavan vuoden ajan.
Vierailija kirjoitti:
Me toden totta olemme koronamme ansainneet. Siitä tämä itsekkyys ja julmuus kertoo. Hyvinvointiyhteiskunnan kermaperseistä, pahuudesta ja synnistä sen karmeimmissa muodoissaan.
Sen takia tässä veroja maksellaan että yhteiskunta hoitaa elättinsä.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. ”Ihmisen” aika on ohi.
Tietenkin. Ei korona muuta minua tässä asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Koronahan tarjoaa nyt oivan tekosyyn olla vierailematta kyrvän eläkeläisen luona kerran puolessa vuodessa. Ei tarvitse keksiä tekosyitä.
Vierailija kirjoitti:
Ei armoa. Tarvittaessa ryöstän kaikki vessapaperit itselleni eikä todellakaan kiinnosta mihin pyyhitte sen paskasen perseenne. Näin.
Hirvittää ajatella kuinka moni on vasta nyt alkanut edes pyyhkiä anusseutuaan.
Samalla pitäisi välttää kontakteja vanhusten kanssa. Voiko virus tarttua ostosten välityksellä, jos jättää kassit oven eteen?
Toinen juttu että saa maksaa ne myös itse. Lähipiirin vanhukset kun ei osaa verkkopankkia käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auttamaan miten?
❤️
Juuri näitä ihmisiä Jumala etsii lopun aikoina. Ja niitä toisiakin... Jyvät ja akanat.
Ei ole vilpitöntä tuollainen auttamisen halu, jos pitää heti sen varjolla pyrkiä iltapäivälehtiin näyttämään omaa naamaansa ja kiillottamaan nimikylttiään. Oikeastaan melko vastenmielistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. ”Ihmisen” aika on ohi.
Meidän vikahan se on, että jotkut idioottikiinalaiset vetelevät jotain lepakkokeittoa ja saavat pandemian alkuun tällä. Menköön noi itsekkäät ja julmat ihmiset menojaan.