Voiko huivista tehdä itselle maskin?
Aattelin kun loppu ne maskit jos tekis huivista itelle maskin?
Kommentit (10)
Toki voi. Se vaan ei oikeen auta mitään. :)
Samaa mietin, kun aina huivi päässä (ulkona,pakkasella) kuljen.
Vierailija kirjoitti:
Toki voi. Se vaan ei oikeen auta mitään. :)
mistä tiedät?
Maskeissa on tosissaan se riski, että maskia näplii vähän väliä, jolloin virukset siirtyvät kädestä kasvoille. Jos käytät maskia, niin älä koske siihen.
Mä ihan oikeasti luin Twitteristä kun joku neuvoi siellä että jos maskit on loppu, niin naisten käyttämättömän siteen voi laittaa huivin sisään ja hengitellä siitä läpi sitten.
Vierailija kirjoitti:
Maskeissa on tosissaan se riski, että maskia näplii vähän väliä, jolloin virukset siirtyvät kädestä kasvoille. Jos käytät maskia, niin älä koske siihen.
Käsineet käteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsineet käteen.
No ei ne auta, jos koskettelet niillä ensin pintoja ja siiten kasvojasi.
Minä teen aina kovilla pakkasilla huivista maskin suun eteen. Helpottaa astmaattisia keuhkoja, kun hengittelee huivin läpi. Tauteja vastaan huivi on ihan yhtä hyödyllinen kuin kirppu auttamassa leijonaa saalistamisessa.
Kun normaalikaan maski ei suojaa siltä virukselta, ne menevät silmienkin kautta, niin tuskinpa se huivi sinua taudilta suojaa. Toisaalta, 90 days fiancee -ohjelmassa se yksi synnytti jossain Siperiassa niin siellä sairaalahenkilökunnan suojavarusteet näyttivät harsokankaasta tehdyltä kasvo-hiussuojalta, harsohan varsinkin on tosi huokoista materiaalia
Minä olen ajatellut samaa ja kokeilinkin sitä. Viikon päästä on kaksi lääkärikäyntiä meikussa ja keskustassa. En tykkää ajatuksesta metrosta ja sporasta.