Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tietääkö kukaan: tuhoaako ehkäisykapseli munasarjat?

:)
14.03.2020 |

Voiko ehkäisykapseli aiheuttaa kystia/munasarjakystia? Siskollani on sellainen ja häneltä on leikattu valtava munasarjakysta, joka oli siis verta eikä edes vain nestettä. Ja nyt hänellä on taas sellainen. Ja äidin ja siskon mukaan se johtuu siitä kapselista. Onko tuollaista? Itse haluaisin ottaa nimenomaan ehkäisykapselin, mutta pelkään, että menetänkin sitten munasarjani. Eipä tarvitsisi murehtia raskaudenehkäisyä, mutta toki en toivo vaihdevuosia vielä alle 30-vuotiaana. Miten on uskallanko sen ottaa, resepti minulla jo on? Siskoni ja minä olemme kuitenkin todella erilaisia, minulla on säännöllinen kierto, olen tullut helposti raskaaksi, sisko polttaa minä en... Mutta onko minulla silti riski noihin kystiin?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan jonkinlainen geneettinen alttius kystiin on, koska siskosi on geeneiltään sinuun nähden samankaltaisin sukulainen. Tuskinpa kuitenkaan ehkäisykapselilla on merkitystä, kunhan muuten jatkat samoilla terveillä elintavoilla. Onko kyseessä sinua vanhempi sisko? Kystat voivat olla pitkään oireettomia ja ne voivat kadota itsestäänkin, joten voitko olla varma ettei sinullakin niitä ole/ole ollut?

Vierailija
2/5 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkansa. Teillä on geeneissä jotain samaa. Pitäisikö sitä tutkia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni on minua nuorempi. Itse olen saanut lapsia ja munasarjatkin on ultrattu aiemmin eikä niissä silloin ollut vikaa. Kysyn koska siskoni ja äitini ovat ehdottomasti vastustaneet kapselin ottamista minun kohdallani. Sanovat minunkin saavan kystia sitten. Itse taas ottaisin kapselin mieluummin kuin kierukan. Siksi siis kysyin jos joku sattuisi tietämään onko jotain perinnöllistä taipumusta, joka aiheuttaisi kystia ehkäisykapselia käyttäessä. Raskaaksi haluan tulla aikaisintaan 5 vuoden kuluttua, joten kapseli olisi helppo, taloudellinen ja kondomia varmempi kun ei tulisi käyttövirheitä.

-ap

Vierailija
4/5 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkausselosteesta sen näkee.

Vierailija
5/5 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuhoa tietenkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi