Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kymmenen ihmistä koronan takia sairaalassa - jo nyt!

Vierailija
14.03.2020 |

https://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/kansliapaallikko-varhila-viela-ei…

Mikä lienee tilanne vaikkapa kuukauden kuluttua?
Luulin että kaikki suomessa tuohon sairastuneet ovat kotona hyvävointisina...

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Italiasta tiedetään, että tehohoidon tarve korostuu 14 sairastetun päivän jälkeen. Joten ne 200 sairastunutta alkaa kolkutella sairaalan ovia vasta viikon-parin päästä. Sairaus ei ole alussa raju.

Eikä suurimmalla osalla ole raju edes lopussa. Lopettakaa jo jumalauta tämä lietsominen! Hysteria sairastuttaa kohta enemmän ihmisiä kuin itse korona. Tai on tainnut jo sairastuttaa, kun tätä palstaa katselee.

Mä olen pahoillani että ikävät asiat ja niistä puhuminen ahdistaa sua niin paljon, että projisoit asian paniikiksi. Me muut haluamme, että terveydenhuolto kestää ja valmistautuu, jotta paniikkia, sellaista oikeaa, ei tule koskaan syntymään. Niin kauan kuin sinulle tulee tosiasioiden puhumisesta paha olo, niin suosittelen tutkailemaan omia tunteita, eikä niin että hätäilet muiden sellaisia - olemattomia.

Turhaan olet pahoillasi. Ainut asia, mikä minua ahdistaa on tämä aivoton lietsonta. Korona on pikkujuttu sen rinnalla. Paniikkia minulla ei ole eikä tule olemaan. Ikävää, että sinä olet saanut lietsottua itsellesi paniikin. On kuitenkin sairasta lietsoa sitä myös muille. Siksi LOPETA VÄLITTÖMÄSTI!

Vierailija
22/82 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Italiasta tiedetään, että tehohoidon tarve korostuu 14 sairastetun päivän jälkeen. Joten ne 200 sairastunutta alkaa kolkutella sairaalan ovia vasta viikon-parin päästä. Sairaus ei ole alussa raju.

Eikä suurimmalla osalla ole raju edes lopussa. Lopettakaa jo jumalauta tämä lietsominen! Hysteria sairastuttaa kohta enemmän ihmisiä kuin itse korona. Tai on tainnut jo sairastuttaa, kun tätä palstaa katselee.

Mä olen pahoillani että ikävät asiat ja niistä puhuminen ahdistaa sua niin paljon, että projisoit asian paniikiksi. Me muut haluamme, että terveydenhuolto kestää ja valmistautuu, jotta paniikkia, sellaista oikeaa, ei tule koskaan syntymään. Niin kauan kuin sinulle tulee tosiasioiden puhumisesta paha olo, niin suosittelen tutkailemaan omia tunteita, eikä niin että hätäilet muiden sellaisia - olemattomia.

Turhaan olet pahoillasi. Ainut asia, mikä minua ahdistaa on tämä aivoton lietsonta. Korona on pikkujuttu sen rinnalla. Paniikkia minulla ei ole eikä tule olemaan. Ikävää, että sinä olet saanut lietsottua itsellesi paniikin. On kuitenkin sairasta lietsoa sitä myös muille. Siksi LOPETA VÄLITTÖMÄSTI!

Matemaattiset laskelmat sairastuneista aivotonta? Kukkuu strutsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rauhoitu. Suomessa on kaikissa olosuhteissa satoja ihmisiä sairaalahoidossa. Se on täysin normaalia eikä vaaranna sinun terveyttäsi mitenkään. Siksi ne sinne sairaalaan menevät, että saavat hoitoa. 

Et taida ymmärtää nyt. _Samanaikaisten_ vuodepaikkojen tarve nousee kymmeniin tuhansiin.

Kristallipallostako näit vaiko kenties korteista ennustit?

Sittenpä näet. USAssa vuodepaikat loppuvat viimeistään toukokuun puolivälissä. Italiassa jo tänä viikonloppuna.

Kun sinulla on tuo kyky nähdä tulevaan, kertoisitko myös seuraavan lottokierroksen 7 oikeaa numeroa. Niistä olisi enemmän hyötyä kuin näistä korona"faktoistasi". 

Vierailija
24/82 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarvitsemme kymmeniä tuhansia vuodepaikkoja. 2 000 000 sairastuu suunnilleen, näistä ehkä 80 000 - 100 000 joutuu sairaalaan.

Todennäköisesti ei tarvita samaan aikaan. Epidemiapiikkiä yritetään pitkittää tästä syystä.

Päinvastoin: PM Marin yrittää kasvattaa epidemiapiikkiä politiikallaan.

Vierailija
25/82 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrättekö että nuo luvut tulevat kasvamaan? Mitä kun sairaita on muiden potilaiden lisäksi tuhansia? Mikä tässä nyt on niin vaikeaa ettei oteta vakavasti? Ettekö seuraa mitä muualla tapahtuu?

Tietysti tulevat kasvamaan. Jokaisella on sen verran järkeä, että sen ymmärtää. Mutta pitää olla myös sen verran järkeä, ettei rupea liioittelemaan. Se, että Suomeen yhtäkkiä tulisi tuhansia sairastuneita, ei ole mitenkään todennäköistä. Mikä tässä on niin vaikeaa, ettei osata suhteuttaa asiaa tilanteeseen muualla? Ettekö vain tajua vai miksi kuvittelette Suomeen syntyvän erityisen pahan tautipesän?

Varmaan siksi että sellainen on syntynyt jokaiseen maahan ennen Suomea paitsi Etelä-Koreaan joka on lähes sotatilamaisesti hoitanut tilanteen. Siksi me olemme huolissamme koska suhteutamme muihin maihin.

Vierailija
26/82 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matemaattiset laskelmat sairastuneista aivotonta? Kukkuu strutsi.

Keksityillä luvuilla ja kuvitelluilla visioilla kyllä. Meillä ei kenelläkään ole tietoa siitä, miten tauti oikeasti tulee leviämään. Siksi on täysin turhaa lietsontaa spekuloida hatusta heitetyillä "faktoilla". Olennaisinta olisi keskittyä ottamaan rauhallisesti ja huolehtimaan siitä, että on varautunut, JOS virus leviää isosti. Muuta emme nyt voi tehdä, joten kauhukuvien maalailu on turhaa. Sillä lietsotaan vain hysteriaa, joka ei ole hyväksi kenellekään. 

Vierailija
27/82 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrättekö että nuo luvut tulevat kasvamaan? Mitä kun sairaita on muiden potilaiden lisäksi tuhansia? Mikä tässä nyt on niin vaikeaa ettei oteta vakavasti? Ettekö seuraa mitä muualla tapahtuu?

Tietysti tulevat kasvamaan. Jokaisella on sen verran järkeä, että sen ymmärtää. Mutta pitää olla myös sen verran järkeä, ettei rupea liioittelemaan. Se, että Suomeen yhtäkkiä tulisi tuhansia sairastuneita, ei ole mitenkään todennäköistä. Mikä tässä on niin vaikeaa, ettei osata suhteuttaa asiaa tilanteeseen muualla? Ettekö vain tajua vai miksi kuvittelette Suomeen syntyvän erityisen pahan tautipesän?

Varmaan siksi että sellainen on syntynyt jokaiseen maahan ennen Suomea paitsi Etelä-Koreaan joka on lähes sotatilamaisesti hoitanut tilanteen. Siksi me olemme huolissamme koska suhteutamme muihin maihin.

Mainitse yksikin maa, jossa on 1/3 väestä sairastunut ja yli 100 000 sairaalahoidossa. Näitä lukujahan te hysteerikot levittelette joka ketjussa. 

Vierailija
28/82 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lienee se, että muutama kymmenen enemmän on sairaalahoidossa. Heistä lähes kaikki monisairaita ja iäkkäitä. Näinhän se on muissakin maissa. Ei Suomi ole mikään poikkeus. Perusterveet sairastavat edelleen kotosalla. 

Suomessa on testattu tähän asti tiukoin kriteerein vain epidemia-alueelta palanneita ja oireilevia tai todettuihin tapauksiin liittyviä oireilevia altistuneita. En jaksa käsittää, miten ne Pohjois-Italiassa ja Itävallassa (hiihto)lomailleet olisivat juuri ”monisairaita ja iäkkäitä”.

Vierailija
29/82 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 ihmistä on alle 2 promillen tuhannesosaa Suomen koko väestöstä. Minusta se on aika mitätön määrä, kun mietitään kokonaiskuvaa. 

Vierailija
30/82 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lienee se, että muutama kymmenen enemmän on sairaalahoidossa. Heistä lähes kaikki monisairaita ja iäkkäitä. Näinhän se on muissakin maissa. Ei Suomi ole mikään poikkeus. Perusterveet sairastavat edelleen kotosalla. 

Suomessa on testattu tähän asti tiukoin kriteerein vain epidemia-alueelta palanneita ja oireilevia tai todettuihin tapauksiin liittyviä oireilevia altistuneita. En jaksa käsittää, miten ne Pohjois-Italiassa ja Itävallassa (hiihto)lomailleet olisivat juuri ”monisairaita ja iäkkäitä”.

Minä puolestani en jaksa käsittää, miten se keitä testataan, liittyy yhtään mitenkään siihen määrään, ketkä ovat sairaalahoidossa. Avaisitko tätä minulle?

Vierailija
31/82 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Mulla alkaa ainakin keittää tämä touhu. Suhtaudun itsekin virukseen todella vakavasti ja koko muun firman tavoin olen nyt etätöissä ja meillä on kotivara ollut hankittuna jo monta viikkoa, mutta nämä lietsonnat, että suunnilleen kaikki koronan saavat kuolevat muutamassa viikossa, ovat käsittämättömän vastuuttomia ja vastenmielisiä. Mitään todisteita tästä ei ole olemassa.

Vierailija
32/82 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kultaseni, lainaamassasi viestissä puhuttiin sairaalahoidossa olevista, ei lomamatkalla olleista. 

Vierailija
33/82 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos otetaan vakavasti, niin mitä mielestäsi sitten pitäisi tehdä? Kerro toki meille.

Vierailija
34/82 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syy on myös THL:n ja hallituksen lepsuuden. THL:n aikaisemmat arviot ovat osoittautuneet perättömiksi ja hallitus on seurannut tilanteen pahenemista tumput suorina. Vasta tällä viikolla THL alkoi puhua totta (tosin eihän edelleenkään ole takeita siitä, että puheet ovat paikkansapitäviä) ja hallitus alkoi tehdä toimenpiteitä. Tottakai moni on huolissaan, kun viranomaisista ja valtiovallasta ei ole suojelijoiksi.

Vierailija
35/82 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Italiassa hoidetaan hysteriaa ja panikoi liikaa ja kuolee?

Vierailija
36/82 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi viikolla näitä on tuplat.

Vierailija
37/82 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on tosiaan parempi kun ei puhuta tästä mitään. Hyssyttelyllä me on ennenkin pärjätty ja pärjätään edelleen.

Vierailija
38/82 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syy on myös THL:n ja hallituksen lepsuuden. THL:n aikaisemmat arviot ovat osoittautuneet perättömiksi ja hallitus on seurannut tilanteen pahenemista tumput suorina. Vasta tällä viikolla THL alkoi puhua totta (tosin eihän edelleenkään ole takeita siitä, että puheet ovat paikkansapitäviä) ja hallitus alkoi tehdä toimenpiteitä. Tottakai moni on huolissaan, kun viranomaisista ja valtiovallasta ei ole suojelijoiksi.

No kerro toki, mitä hallituksen ja viranomaisten olisi pitänyt tehdä, kun olet noin kaikkiviisas ja osaat ennakoida täysin ennakoimattomissa olevankin taudin käyttäytymisen. Ihme muuten, ettei sinua ole palkattu asiantuntijaksi hallitusta neuvomaan. Luuli tuollaisella poikkeuslahjakkuudella olevan käyttöä. 

Vierailija
39/82 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmöiset uutiset yllättää koska koko ajan uutisoidaan vaan että "tartunnan saanut on eristyksissä kotona"

Vierailija
40/82 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kultaseni, lainaamassasi viestissä puhuttiin sairaalahoidossa olevista, ei lomamatkalla olleista. 

Ihanan alentuva asenne sinulla. Väännetäänpä rautalangasta: kaikkien todettujen tapausten alkuperä on toistaiseksi tiedossa. Jos ja kun pitää paikkaansa, että siitä joukosta osa on sairaalahoidossa (ottamatta kantaa, millaista hoitoa tarvitsevat), on erikoista väittää kategorisesti heidän olevan monisairaita ja iäkkäitä. Jokaisella toki on oikeus mielipiteeseensä.