Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mites me, jotka ei voida etänä työskennellä? Olen vaatemyyjä

Vierailija
14.03.2020 |

Mihin se raja vedetään? Enemmän myyjät on läheisisissä tekemisissä rahan/asiakkaiden kanssa kun Esim. bussikuskit.

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset pärskii kassalla ja myymälässä. Käytän hanskoja, mutta ne on aika hankalat käyttää.

Ap

Voi kauheaa, ihan pärskivät! Kyllä on elämä julmaa teillä vaatekaupanmyyjillä. Onneksi meillä hoitoalan henkilökunnalla on paljon helpompaa ja turvallisempaa.....

Onko joku verrannut sun työtä myyjän työhön?!? Myötätunto? Me myyjät taidettais olla parempia siellä hoitoalalla, kun normaali ihmisten tunteiden ymmärtäminen tuntuu tulevan luonnollisemmin.

Tervetuloa vain alalle! Väkeä kyllä tarvitaan. Ei muuta kuin sanoista tekoihin ja osoittamaan käytännössä, miten loistavia hoitajia olisitte. 

Vierailija
62/84 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset pärskii kassalla ja myymälässä. Käytän hanskoja, mutta ne on aika hankalat käyttää.

Ap

On sulla ongelmat. Kuinka usein pärskitään sinne tiskin taakse? Jos et pysty pitämään kirurginhanskoja, niin vaihda työtä tai pidä lomaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moniko myyjä on asiakkaiden kanssa tunteja samassa muutaman metrin tilassa? Siis samojen asiakkaiden. Kyselee pitkänmatkan vuoroja ajava bussikuski. 

No, sovarilla ollaan aika lähekkäin ja siinä voi mennä tunteja. Kassalla tietenkin ja rahastaessa.

Olen 500% varma, ettei yhdessäkään liikkeessä sovitella vaatteita tuntikaupalla. Ainakaan niin, että myyjä on koko ajan lähietäisyydellä. Rahastus nyt ei kestä kuin minuutin tai pari. Sitä ei voi mitenkään verrata siihen, että istuu suljetussa bussissa vaikkapa Helsingistä Ouluun. 

Siitä on tosi kauan aikaa kun olen ollut viimeksi bussissa mutta silloin kuskilla oli ihan oma istuin siinä ratin takana ja pieni seinäke erotti hänet matkustajista. Kuljettaja istui myös selin matkustajiin. Nykyisin ollaan läheisessä kontaktissa?     

Vierailija
64/84 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin niin mutta MINÄ!! Mä teen laitoshuoltajan keikkoja sairaalassa, jaan ruokaa ja siivoan. Sit keikkailen kahvilassakin, joudun tunkemaan likaisia astioita koneeseen ja likaisia rahoja vastaanottamaan.. ja ihmiset tekivät ja rykivät molemmissa! Kyllä minä mielestäni olen se jota pitää kaikkein eniten sääliä. Ai niin, kuljen myös julkisilla ja opiskelenkin. 122

Vierailija
65/84 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätää, jo ensi viikolla saatat päästä lomalle, sillä eilen uutisissa kerrottiin, kuinka koronaviruksen aikana ihmiset ovat lakanneet ostamasta muuta kuin ruokaa, vessapaperia ja saippuaa. Jopa nettikaupat ovat joutuneet sulkemaan liiketoimintansa, kun ihmiset eivät osta. Tai käy edes parturissa.

Vierailija
66/84 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja näille hoitajilleko pitäisi vielä maksaa lisää palkkaa? 

Noita hoitajia on ollut palsta täynnä koko alkuvuoden, ja ovat vain aukomassa päätänsä joka käänteessä. 

Vierailija
67/84 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akka on saikulla rättikaupasta.

Vierailija
68/84 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moniko myyjä on asiakkaiden kanssa tunteja samassa muutaman metrin tilassa? Siis samojen asiakkaiden. Kyselee pitkänmatkan vuoroja ajava bussikuski. 

No, sovarilla ollaan aika lähekkäin ja siinä voi mennä tunteja. Kassalla tietenkin ja rahastaessa.

Olen 500% varma, ettei yhdessäkään liikkeessä sovitella vaatteita tuntikaupalla. Ainakaan niin, että myyjä on koko ajan lähietäisyydellä. Rahastus nyt ei kestä kuin minuutin tai pari. Sitä ei voi mitenkään verrata siihen, että istuu suljetussa bussissa vaikkapa Helsingistä Ouluun. 

Siitä on tosi kauan aikaa kun olen ollut viimeksi bussissa mutta silloin kuskilla oli ihan oma istuin siinä ratin takana ja pieni seinäke erotti hänet matkustajista. Kuljettaja istui myös selin matkustajiin. Nykyisin ollaan läheisessä kontaktissa?     

Ja kuvittelet, että pieni seinäke muuten avoimessa tilassa suojaa kuskia taudeilta? Äly hoi älä jätä!

Vierailija
69/84 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös me kulttuurialan toimijat ollaan saatu paljon nälvintää tästä, kun laitokset pitää sulkea, freelancereilta loppuneet keikat, konsertit ja esitykset peruttu jne. Kuulemma vaan ammatinvalintakysymys. No eihän tähän kukaan olisi voinut varautua, ei muusikko, parturi, urheilija tai vaatekaupan myyjä. 

Ja vielä teille aspoille, olette kyllä todellisia arjen sankareita. Eilen oli ihan zombieapocalyptinen meininki tuossa lähikaupassa, silti aspat hymyilivät ja hoitivat työnsä hyvin. Kaikesta hulluudesta ja hysteriasta huolimatta. Iso kiitos teille! 

Vierailija
70/84 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen etätöitä, koska voin. Se on myös niiden etu, jotka eivät voi tehdä etätöitä. Kun tämä tilanne on ohi, aion suosia suomalaista, matkailen kotimaassa, käyn kulttuuririennoissa, lounastan pienyrittäjien pyörittämissä ravintoloissa, käyn kahviloissa, hierojalla, kosmetologilla jne.

Vierailija
71/84 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku hoitsu täällä uhriutuu? Suuremmassa riskissä lienee mm laitoshuoltajat, siivoajat, lähärit. Joten suuta soukeammalle. 

Vierailija
72/84 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo kohta asiakkaita eli liike kiinni ja lomautus tulossa.

Kohtahan niitä asiakkaita vasta on! Porukat tekevät "etätöitä" ja teinit "etäopiskelevat". Ehkä pari päivää jaksavat homehtua kotona mutta sitten jo lähtevät kaupungille kauppoja kiertämään kun ei ole muutakaan tekemistä.

Ap, olet töissä, ja jos sairastut, jäät kotiin. Niin yksinkertaista se on.

Vierailija
73/84 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku hoitsu täällä uhriutuu? Suuremmassa riskissä lienee mm laitoshuoltajat, siivoajat, lähärit. Joten suuta soukeammalle. 

Enemmän kyllä kysyisin, miksi ap uhriutuu? Eihän vaatekaupoissa näillä näkymin edes ole asiakkaita. Ihan rauhassa siellä saa pällistellä. 

Vierailija
74/84 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillähän on ne kepakot, joilla nostatte vaatteita ylärekeiltä. Ala ojennella vaatteita asiakkaille sen avulla niin ei tarvitse mennä lähietäisyydelle. Rahastuksessa voi käyttää vaikka selfiekeppiä. 

Vierailija
75/84 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt on pakko tehdä myyjät vastaan hoitajat asetelma, niin tulee heti mieleen yksi asia hoitajien eduksi:

- työnantajalla on tarjota suojautumisvälineitä: riittävän tehokkaita hengityssuojaimia, hanskoja, käsidesiä, käsienpesumahdollisuus usein ja aina tarvittaessa

- myyjänä mun työnantajalla ei ole tarjota noista kuin tavalliset työrukkaset, joita käytetään kunnes ne kuluu puhki. Käsipesulle pääsee tauolla, siihen asti on vain yritettävä muistaa ettei koske kasvoihin

Ja asiakkaat meiltä ei lopu. Hoitaja vieläpä tietää olevansa tekemisissä sairastavien kanssa, myyjä voi vaan arvuutella ja toivoa parasta.

Vierailija
76/84 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh, onko kaupoissa nyt hiljaista? Saako teiltä siis nyt vaatteita alennushintaan?

Vierailija
77/84 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun avaajalle: Vaihda suosiolla alaa, jos työsi noin ahdistaa. Turhaa mangut täällä!

Vierailija
78/84 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt on pakko tehdä myyjät vastaan hoitajat asetelma, niin tulee heti mieleen yksi asia hoitajien eduksi:

- työnantajalla on tarjota suojautumisvälineitä: riittävän tehokkaita hengityssuojaimia, hanskoja, käsidesiä, käsienpesumahdollisuus usein ja aina tarvittaessa

- myyjänä mun työnantajalla ei ole tarjota noista kuin tavalliset työrukkaset, joita käytetään kunnes ne kuluu puhki. Käsipesulle pääsee tauolla, siihen asti on vain yritettävä muistaa ettei koske kasvoihin

Ja asiakkaat meiltä ei lopu. Hoitaja vieläpä tietää olevansa tekemisissä sairastavien kanssa, myyjä voi vaan arvuutella ja toivoa parasta.

Mikään ei estä myös vaatekauppiasta tarjoamaan noita samoja välinetä työntekijöilleen. Eri asia sitten haluaako kukaan asioida vaatekaupassa, jossa myyjällä on sairaalavarustus. Ainakin itsessäni herättäisi välittömän epäilyksen siitä, että myymällä on jotain, miltä pitää suojautua enkä menisi lähellekään ko. liikettä. Myyjä voi myös itse ottaa mukaansa käsidesipullon, jos se omaa oloa helpottaa. Ei hoitajatkaan ulkonäön perusteella tiedä, onko potilaalla nuha-kuume vai erittäin herkästi tarttuva hengenvaarallinen virustauti (en viittaa nyt koronaan, koska se ei ole tuollainen). Aika arvalla se on mentävä ennen kuin lopullinen diagnoosi varmistuu. 

Vierailija
79/84 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin myyjä tarvitsee sairaalatason suojavarustusta? Myyttekö vaatteita vain tartuntatautisille vai miksi vertaat myymälä työtä sairaalatyöhön? Tieto taudista ei vähennä sen tarttuvuutta. 

Vierailija
80/84 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voin koska tahansa tulla tekemään sinun työsi. Voit sitten rauhassa jäädä kotiin suojaan isolta pahalta koronalta. T.työtön