Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Parisuhde epävakaan kanssa, voiko onnistua? Alkaa tuntumaan, että ei. :(

Vierailija
14.03.2020 |

Mä olin pitkään sitä mieltä, että voi onnistua ja olin valmis suureen työmäärään sen eteen. Pitkään se onnistuikin, vuosia.
Ajattelin, että se on sairaus mikä puhuu kamalia asioita ja haukkuu, ja se ihminen rakastaa.

Nyt huomaan, että viime aikoina mulla on kääntynyt tuo ajatus päälaelleen.

En taida sittenkään ymmärtää tuon persoonallisuushäiriön mekanismia, vaikka niin luulin.
En pidä kumppaniani tyhmänä, joten olen alkanut uskomaan, että hän voisi lopettaa haukkumisen jos haluaisi.
Alan olla myös sitä mieltä, että ne kamalat asiat, joita hän minusta sanoo, ovatkin niitä oikeita mielipiteitä, ja rakkauden tunnustukset valheita.

Haluaisin kuulla muiden kokemuksia, sekä onnistumisia, että epäonnistumisia, ja onko muilla samankaltaisia ajatuksia kuin itselläni?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo juuri on hyvin ongelmallista, kun niitä raivoamisia ei voi millään tavalla käsitellä jälkeen päin. 

Jos yrittää, siitä alkaa vain uusi kierros. 

Normaalissa parisuhteessa riidat kuitenkin jutellaan yhessä, sovitaan ja halataan. 

Epävakaan kanssa ne jäävät vain roikkumaan, ja sanotut asiat muistiin, ei sille mitään voi.

Ja sitten ku samat asiat toistuvat toisen puheissa vuodessa toiseen, niin sitä alkaa miettimään, että onko siinä jotain totuuspohjaa, että onko kumppanin mielipide minusta todellakin tuollainen.

Tosin siinäkin on se suuri ristiriita, että miksi niin kamalan ihmisen kanssa haluaisi sitten kuitenkin seurustella. Mä en haluaisi olla sellaisen ihmisen kanssa missään tekemisissä, millaisen kuvan kumppani on minusta maalaillut. 

En tiedä, sekavaa ja hämmentävää. Ehkä pitää lopettaa myös tämän miettiminen, kun tuskin tästä selkoa tulen kuitenkaan koskaan saamaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla