Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pelkäätkö työpaikkasi puolesta, kun maailmantalous romahtaa ja Suomi ajautuu taantumaan?

Vierailija
14.03.2020 |

Eilen jo pari yritystä ilmoitti yt-neuvotteluista.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää omasta puolestani. Eilen sen sijaan purkahdin itkuun, kun puoliso päätti laittaa oman pienen toiminimensä pillit pussiin. Ei se tuottoisaa ollut, mutta pääasia oli ettei tarvinnut olla TE-toimiston asiakkaana. Parempi lopettaa nyt heti ja olla työtön 1.4. alkaen ja katsoa asiaa uudelleen vaikka syksymmällä. Vaikka mietinkin että uusia koronoita tulee, ellei heti ensivuonna niin muutaman vuoden päästä. Puolison pieni yritys (hän on hieroja) on toki helppo lopettaa ja helppo aloittaa uudelleen, mutta kuuluu siihen pienen huoneellisen verran kalustoa, jolle pitää löytää säilytyspaikka.

Ihmiset eivät halua olla nyt suorassa kontaktissa toisiin, kuten hierronnassa tai kosmetologilla. Työntekijä toki voi olla terve, mutta mielessä voi kyllä käydä sekin, että kuinka hyvin hoitopöytä on spuhdistettu edellisen jäljiltä, vaikka siinä olisi paperia tai liinaa ollutkin päällä.

Vierailija
42/62 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos ihmiset eivät matkusta saattaahan se raha jäädä käyttämättä ulkomailla ja tulee kenties käytettyä suomessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menen ainakin työpaikalle yskimään. Meillä töissä työntekijät on suurimmaksi osaksi itsetietoisia 50+ vuotiaita niin tällä keinolla varmista, että uralla pääsee nopeammin eteenpäin. Suosittelen muillekin, jos duunissa yhtään keljua pomoa, niin kosto on nyt suloinen!

Vierailija
44/62 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä pelottaa mitä tapahtuu asuntolainojen koroillekin. Viime vuonna otettu asuntolaina.

Vierailija
45/62 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kovin huolissani työstäni. Toki, jos koko järjestelmä romahtaa, niin silloin voin minäkin olla työtön. Olen opettaja peruskoulussa, vakivirka. Minulla on kaksi kollegaa koulussa. Toinen on jo eläkeiässä, mutta jatkaa vielä ja toinen on kahden vuoden sisällä eläkeiässä. Minä olen "juniori", vaikka nelikymppinen. Luulisin, että koulujärjestelmä pysyy pystyssä ja tosiaan kai minä edes pysyn kuvioissa, vaikka meitä jouduttaisiin vähentämään.

Varoitan, jos jäät työttömäksi niin se vihamielisyys mitä tuut saaman niskoille on aivan karmea.

Vierailija
46/62 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään. Just loppuviikosta tuli ilmoitus YT:istä.

Vierailija
47/62 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pelkää koronaa. Pelkään sitä että miten elätän lapseni työttömyyskorvauksilla.

Me pärjätään nytkin helposti. Mikset sinäkin? 2 lasta ja ollaan työttömiä eikä ole velkaa mihinkään suuntaan.

Vierailija
48/62 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun työni on sellaista, ettei ilman maailma pärjää kovin pitkään. Eli hajotkaa siihen, nukketeatteriväitöskirjailijat ja humanistiset huuhaatutkijat.

Vierailija
49/62 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen farmaseutti joten tuskin loppuu työt; ne voivat kyllä muuttua. Osastofarmasia sairaaloissa, terveysasemilla varmaan lisääntyy, voi olla osa avoapteekeista joutuu supistamaan toimintaansa, jos ihmisillä ei ole enää varaa ostaa kosmetiikkaa, vitamiineja. 

Vierailija
50/62 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikan menetys on hyvin pieni huoli sen rinnalla, että tässä on mahdollisuus menettää elämä kohta. En stressaisi työpaikasta tai raha-asioista nyt yhtään.

Vierailija
51/62 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikan menetys on hyvin pieni huoli sen rinnalla, että tässä on mahdollisuus menettää elämä kohta. En stressaisi työpaikasta tai raha-asioista nyt yhtään.

Eli ilmeisesti et tee mitään kovin tärkeää joka päivä. Työtön tai vanity-tekijä, veikkaan.

Vierailija
52/62 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ilmeisesti et tee mitään kovin tärkeää joka päivä. Työtön tai vanity-tekijä, veikkaan.

Harva teistä mitään kovin tärkeää tekee :,D

Vierailija
53/62 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Firma vientialalla, kyllä pelottaa mitä tulevaisuudennäkymät tuo tullessaan. Vaikka meidän yritys on toistaiseksi vakavarainen, asiakkaiden mahdolliset konkurssit tietää heikkojen aikojen jatkoa tällekin firmalle.

Vierailija
54/62 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, älä sure, hoitajilla palkka vaan nousee, vaikka toiset saa potkut.

Vierailija
55/62 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä me yllättäen alamme arvostamaan suomalaista ruuantuotantoa, kun maailma ei enää olekaan avoin ja rajaton.

Vierailija
56/62 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä nyt nähdään mitkä alat ovat oikeasti tarpeellisia ja mitkä ei. Mitkä vahvoja ja mitkä hyvin haavoittuvia. Omalla alallani maataloudessa tulee menemään ihan ok koronasta ja lamasta huolimatta, ihmiset tarvitsevat ruokaa aina. En ole huolissani työpaikkani puolesta.

Kannattaisi myös suomalaisen ruoantuottajan olla huolissaan. Ihmisillä on entistä vähemmän rahaa ostaa laadukasta tuotetta, joten jos vain jostain edelleen halvemmalla saa sieltä myös ostetaan.

Vierailija
57/62 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään. Nollasopimuksella töissä mennään, tuli jo ilmoitus että vuorot vähenee vuokratyöntekijöillä.

Vierailija
58/62 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään koko ajan muutenkin.

Vierailija
59/62 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harva teistä mitään kovin tärkeää tekee :,D

Olen ihan samaa mieltä, mutta en ole itse vanity-puolella. Teen oikeita töitä. Palstalla tuskin melkein kukaan tekee. Paperilla toki näyttää varmaan tosi hienolta.

Vierailija
60/62 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää.

T:infektio-osaston sh