Nyt kun "lieviä" tapauksia ei enää testata niin jos yksi perheestä saa koronan oireita, niin muutko saavat nyt mennä normaalisti töihin ja kouluun?
Näinhän virus saadaan hyvin levitettyä joka paikkaan!
Kommentit (14)
Kysytkö tosissasi? Missä näin tyhmiä ihmisiä asuu? Kouvolassa vai Porvoossa?
Vierailija kirjoitti:
Kysytkö tosissasi? Missä näin tyhmiä ihmisiä asuu? Kouvolassa vai Porvoossa?
Kouvolas
Vierailija kirjoitti:
Ei, kun virukselle suoraan altistuneet karanteeniin.
Kerropa vielä mistä se tiedetään että ovat altistuneet, kun ei enää testata muita kuin vakavia tapauksia? Ja kuka muka selvittää ne suoraan altistuneet (muut kuin perheenjäsenet)?
Eihän sitä kukaan enää valvo tällaisissa tapauksissa. Jos joku saa niin sanotut lievät oireet, ei testata, eikä tieto sairastumisesta mene minnekään. Se on ihan itsestä kiinni jäävätkö perheenjäsenet kotiin. Luultavasti monet menevät silti töihin tartuttamaan vaikka oma perheenjäsen olisi kipeänä.
Vain niiden vaikeiden tapausten, testillä varmistettujen lähipiiri menee karanteeniin. Aivan kuin he tartuttaisivat todennäköisemmin kuin nuo lievien tapausten lähipiiri!
Tämä linjaus vähäoireisten testaamisen lopettamisesta vie pohjan koko systeemiltä. Miten nyt voidaan mitenkään tietää onko koulussa koronaa? Emme siis mitenkään.
Jos tehdään tällainen päätös, niin pitäisi myös laittaa koulut kiinni. Aiemmin oli edes mahdollisuus tietää onko koululaisen luokalla koronaan sairastuneita.
Mun mielestä aloittajan kommentti ei ole missään määrin tyhmä ja ihan relevantti. Paitsi että itse muuttaisi otsikkoa 'jos itse saa 'flunssan' (ei koronan) oireita, saako muut perheenjäsenet mennä töihin?' Jos selkeät koronan oireet, eli korkea kuume, yskä/hengenahdistus, mielestäni on selvää, että koko perheen ptäisi pysyä kotona, mutta mitä tehdään, jos yhdellä perheenjäsenellä on lievät flunssanoireet, esim. yskä ja nuha (ei kuumetta). Tällainen tilanne esim. itselläni.
Itse en mene töihin, jos meillä joku sairastuu, vaikka nykyohjeen mukaan ei testejä enää tehdä eli en voisi tietää onko koronaa vai muuta. En silti halua olla vastuussa kenenkään tartuttamisesta. Vaikka siihen ei nyt virallisesti enää määrätä niin en silti menisi.
Se on kyllä kummallista, että nuo testattujen lähikontaktit sitten kuitenkin olisivat karanteenissa edelleen. Onkohan tuo nyt ajateltu ihan loppuun asti vai onko ohjeistus vain epäselvä.
Vaikka olisi selkeästi korona, mutta ei testillä varmisteta, niin perhe voi hyvin mennä minne vaan. Ei kukaan enää pakota jäämään kotiin. Ja sehän tietää sitä, että osa ihmisistä todellakaan ei jää vapaaehtoisesti kotiin vaikka perheessä kuinka olisi ilmeinen koronapotilas.
Koska suomalaiseen viranomaiskulttuuriin kuuluu vastuun vältteleminen.
Toisekseen, ajattelevat, että antaa taudin riehua, heikot sortuu elontiellä, säästyypä rahaa, voivat sitten jakaa nekin maailmalle.
Tämä tulee levittämään koronan laajalle, koska ei tiedetä, mikä lievä tauti on. Sitten kun se iskee vanhuksiin tai muihin riskiryhmäläisiin, saadaan tieto, mikä tauti se olikaan. No, niinhän se hesarin toimittaja toivoi, että saadaan vanhukset eliminoitua.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä aloittajan kommentti ei ole missään määrin tyhm joä ja ihan relevantti. Paitsi että itse muuttaisi otsikkoa 'jos itse saa 'flunssan' (ei koronan) oireita, saako muut perheenjäsenet mennä töihin?' Jos selkeät koronan oireet, eli korkea kuume, yskä/hengenahdistus, mielestäni on selvää, että koko perheen ptäisi pysyä kotona, mutta mitä tehdään, jos yhdellä perheenjäsenellä on lievät flunssanoireet, esim. yskä ja nuha (ei kuumetta). Tällainen tilanne esim. itselläni.
Minustakin kysymys on erittäin hyvä. Meillä on nelihenkinen perhe, jossa yhdellä ollut jo monta viikkoa lievä nuha. Tällä hetkellä emme tiedä mitä tehdä eristyksen suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Tämä linjaus vähäoireisten testaamisen lopettamisesta vie pohjan koko systeemiltä. Miten nyt voidaan mitenkään tietää onko koulussa koronaa? Emme siis mitenkään.
Jos tehdään tällainen päätös, niin pitäisi myös laittaa koulut kiinni. Aiemmin oli edes mahdollisuus tietää onko koululaisen luokalla koronaan sairastuneita.
Suomen strategia on antaa koronaviruksen levitä koko väestöön mutta hallitusti, niin että pahiten sairaat voidaan vielä hoitaa sairaaloissa. Muut sairastavat kotona.
Ovat laskeneet, että noin 30% suomalaisista sairastuu koronaan. HUS:n infektioylilääkäri Ylen aamussa tänään.
Minusta hyvin riskaabeli strategia. Koronaa ei voi hallita ja sen seurauksia potilaille ei tiedetä.
Ei, kun virukselle suoraan altistuneet karanteeniin.