Eikö koronaviruksen aiheuttama sosiaalinen eristäytyminen ole introverttien unelma, introvertit innoissaan
Ekstrovertit taas varmasti ovat niitä, jotka karanteenia rikkovat eniten, koska eivät vain pysty olemaan kotona yksin ilman sosialisointia.
Terve introvertti, jolla on kotivara, on lukemista, on striimauspalveluita, on pelattavaa. Voi hemmetti kuinka innoissaan sellainen ihminen on tästä, varsinkin kun nyt ei patisteta lähtemään minnekään ja suorastaan keskeytetään kaikki fyysiset kokoontumiset.
Tämä aika on introvertin unelma, ekstrovertin painajainen.
Kommentit (74)
Pahempi tilanne olisi jos joutuisi jonkin uhan takia jakamaan samat tilat randomien kanssa.
Eristäytyminen on minulle ihan ok. Pätevä syy kieltäytyä kaikista turhista kotkotuksista, joihin en jaksaisi mennä.
Talouden romahtaminen kyllä silti huolettaa.
Ei. Olen ollut koko elämäni äärimmäisen introvertti, mutta nyt kun rajoitus tulee jostain toisaalta, koen hirvittävää ahdistusta ja yksinäisyyttä Hullulta tuntuu mutta ei voi mitään :(
En minä ainakaan viihdy. Koska tämä sosiaalinen eristäytyminen ei ole vapaaehtoisia.
Vaikka introvertti olenkin ja pidän siitä, että olen ja teen asioita yksin. Tunnen itseni nyt erittäin yksinäiseksi ja ahdistuneeksi jostain syystä. Monet ennen tuottaneet asiat ei tuo iloa nyt ollenkaan. Aika kuluu hitaasti. Mulla on rehellisesti sanottuna pää aika kovilla.
Sinkkuus ei ole muuten myöskään koskaan ahdistanut näin paljon.
Ai mikä? Ollaanko nyt jossain erityksissä. Ok, kiva kun kerroitte. Jatketaan samaan malliin.
En nyt sanoisi, että olen innoissani, mutta täytyy myöntää, että tilanne ei myöskään ahdista. Kauppareissulla saatan tavata jonkun tutun, jonka kanssa vaihdan muutaman sanan. Joitakin naapureita tapaan joskus pihalla ja parkkipaikalla. Vaihdamme kuulumiset riittävän pitkän välimatkan päästä. Eikä tarvitse edes miettiä, pitäisikö joku kutsua kahville. Erinomainen sopeutuminen vallitseviin oloihin johtunee paljolti siitä, että elän normaalistikin koronakaranteenin kaltaisissa oloissa. Iän myötä olen alkanut erakoitua sen lisäksi, että olen introvertti.
Olen jo vuosia viihtynyt kotona. En käy kahviloissa, baareissa, ravintoloissa. Joskus hyvin hyvin harvoin vaan. Töissä kyllä käyn mutta kaikki harrastuksetkin kotona. Kuntoilen kotona, pelaan pelejä, katson tv:tä, luen kirjoja, kuuntelen musiikkia, harrastelen kaikenlaista, remontoin, hoidan puutarhaa jne. Kaupassa käyk kerran viikossa nyt. Vielä ei ole tuntunut missään tämä eristäytyminen. Tauti itsessään kyllä pelottaa.
Joo, eristäytyminen on ollut tosi hyväksi mielenterveydelleni, mutta tauti pelottaa.
en ole innoissani koronan takia, ennemminkin huolestunut läheisistä ja yhteiskunnan toimivuudesta. olen introvertti, mutta en tarvitse koronaa voidakseni elää omissa oloissani. elän muulloinkin samoin kuin nyt, teen työtä kotona ja kaupassa käyn pari, kolme kertaa kuukaudessa, harrastuksetkin hoituu kotona. ei mitään ongelmaa.
Kaupassa kuulutettiin: Muistakaa 2 metrin turvaväli. Ihmettelin, että miksei 3 metrin ;)
Zinc
Kerrankin saa valkata tuotteita hyllystä rauhassa, ilman että joku pälli tunkee heti viereen. Sama juttu, jos katsot jotain tuotetta ja joku huomaa, niin sen on _aivan_ PAKKO päästä viereen lukemaan, että mikä tuote se on mistä MINÄ olen kiinnostunut.
Ihmisapina kun alkaa heti pelkäämään, ettei vaan mene mitään tärkeää ohi suun !!
Zinc
Kerrankin saa valkata tuotteita hyllystä rauhassa, ilman että joku bälli tunkee heti viereen. Sama juttu, jos katsot jotain tuotetta ja joku huomaa, niin sen on _aivan_ PAKKO päästä viereen lukemaan, että mikä tuote se on mistä MINÄ olen kiinnostunut.
Ihmisape kun alkaa heti pelkäämään, ettei vaan mene mitään tärkeää ohi suun !!
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Introverttti vetäää viinaaa nyt.
maksa sinäää rikoksieeen kulut.
Sanat meni yksittäin läpi, mutta teksti ei mennyt läpi. Taas jotain kiusantekoa ;(
Zinc
Minä olen erakko, ja nautin tästä. Se kyllä ärsyttää, että nyt on enemmän ihmisiä lenkkipoluilla kellon ympäri. Ei voi välttää sitä, että tulee ihmisiä vastaan. Ja kyllä, sekin voi käydä hermoon, jos on niin erakko kuin minä. Mutta en usko, että ns. tavallinen introvertti tästä niin ihmeemmin nauttisi. Yleensä ihmiset kaipaavat edes jonkinlaisia sosiaalisia kontakteja.
Arkeni ei ole muuttunut mitenkään muuten, paitsi että en käy edes kertaa viikossa toimistolla. Nautin.
-intro
Introverttinä tämä ei ehkä tunnu niin pahalta kuin ekstrona, mutta ei tämä kivaa ole minullekaan. Kaipaan perhettäni, joista osa on Uudellamaalla ja osa riskiryhmää. Kaipaan ulkona syömistä, leffassa käymistä ja kirjastoa. Joskus olisi kiva nähdä kavereitakin.
Ennen kaikkea on ahdistavaa elää sairauden pelossa ja myös sen pelossa, mitä tapahtuu äidille joka on muutenkin hyvin sairas. En pääse edes katsomaan häntä sairaalaan jos hän saa koronan. Tämän ahdistuksen kanssa elän joka päivä. Huonoja uutisia tulee joka puolelta, ja maailmantilanne aiheuttaa ahdistusta.
Olisin aika sosiopaatti, jos myhäilisin tyytyväisenä kun ihmiset kärsivät ja kuolevat. Introverttikin kuitenkin välittää muista ihmisistä.