Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asuntojen hinnat lähtevät laskuun

Vierailija
14.03.2020 |

Tämä keskustelu tulee poistumaan täältä nopeasti mutta tiedoksi että jos olet harkinnut myyntiä niin nyt on viime hetket aikaa saada hyvä hinta. Itse en myy omaani koska jossain sitä on jokatapauksessa asuttava mutta myyntiä lähiaikoina harkitsevan kannattaa toimia ripeästi.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä. Meidän 18v pojalle pitääkin ostaa ensiasunto vuoden päästä. Omaa kotia ei olla myymässä koska haluamme asua tässä nykyisessä kodissa ainakin seuraavat 10 vuotta. Velaton koti keskisuuren kaupungin keskustassa.

Vierailija
22/55 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai lamassa tai taantumassa asuntojen(kin) hinnat laskevat.

Mutta niinhän ne ovat tehneet kolmion Helsinki-Tampere-Turku ulkopuolella jo muutenkin.

Ja jos oikein tarkkoja ollaan, miksi asuntojen hintojen pitäisi ikääntyessään ja kuluessaan nousta? Eihän niin tapahdu käytetyillä autoillakaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi onneksi myin asuntoni joulukuussa. Nyt en enää saisi hyvää hintaa. Asun sukulaisen omistamassa asunnossa väliaikaisesti, koska en ole löytänyt uutta. Koko ajan hinnat tuntuu laskevan...

Kyllä ne varmasti laskevat, jos jaksat kampanjoida av-palstalla :D

Täällä on ehkä niin nuorta porukkaa etteivät ole kokeneet/muista enää 90-luvun alkua. Lama vaikuttaa asuntokauppaan aina niin että hinnat laskee. Tämä on nyt ihan ilmainen vinkki, vaikka asian pitäisi kyllä olla aivan selvä ilman mitään vinkkejäkin. Kysykää pankkineuvojaltanne mitä mieltä hän on. Eiköhän sieltä tule samat säännöt.

Kerro nyt vielä, mitä väliä sillä on että hinnat laskee, jos ei ole mikään pakko myydä???

Ei mitään. Jos ei ole pakko myydä, jos työ ei mene alta tai selviää lainasta ilman työtäkin, niin ei tarvi välittää. Tässä tosin on mahdollisuus myös tienata. Jos myy nyt ja on laman ollessa päällä mahdollisuus käyttää se raha sellaiseen asuntoon johon ei muuten olisi vara.

Vierailija
24/55 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voin vaihtaa 48 rullaa silkinpehmeää wc-paperia osakehuoneistoon Lauttasaaressa. Putkiremontti pitää olla tehtynä. Saatte käsidesin kaupanpäälliseksi.

Vierailija
25/55 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi onneksi myin asuntoni joulukuussa. Nyt en enää saisi hyvää hintaa. Asun sukulaisen omistamassa asunnossa väliaikaisesti, koska en ole löytänyt uutta. Koko ajan hinnat tuntuu laskevan...

Kyllä ne varmasti laskevat, jos jaksat kampanjoida av-palstalla :D

Täällä on ehkä niin nuorta porukkaa etteivät ole kokeneet/muista enää 90-luvun alkua. Lama vaikuttaa asuntokauppaan aina niin että hinnat laskee. Tämä on nyt ihan ilmainen vinkki, vaikka asian pitäisi kyllä olla aivan selvä ilman mitään vinkkejäkin. Kysykää pankkineuvojaltanne mitä mieltä hän on. Eiköhän sieltä tule samat säännöt.

Kerro nyt vielä, mitä väliä sillä on että hinnat laskee, jos ei ole mikään pakko myydä???

En ole se, jolle esitit kysymysen. Se pakko myydä voi iskeä sinuunkin puskan takaa. Hätää ei ole, jos työt säilyvät ja pystyy selviytymään asuntoveloistaan.

Vierailija
26/55 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossakin ihmiset aina asuvat.

Jos ja kun ei ole tarvetta myydä kotiaan, mitä väliä hintojen laskulla on?

Koti on koti, ei sijoitus!

Vierailija
27/55 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei ole lainaa ollut enää 4 vuoteen ja ok-talo 100 km päässä Helsingin keskustasta, tunnissa pääsee sinne jos haluaa. Useimmiten en halua.

Vierailija
28/55 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä oon hemmetin onnellinen, että on se oma eli suurimmaksi osaksi pankin asunto nyt. Lainanmaksun voi pahan paikan tullen laittaa lyhennysvapaille, koitapa tehdä sama vuokrallesi. Ja en oo tosiaan asuntoa ostanut myymisen takia.

Vierailija
29/55 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä oon hemmetin onnellinen, että on se oma eli suurimmaksi osaksi pankin asunto nyt. Lainanmaksun voi pahan paikan tullen laittaa lyhennysvapaille, koitapa tehdä sama vuokrallesi. Ja en oo tosiaan asuntoa ostanut myymisen takia.

Edellinen taantuma kesti kymmenen vuotta ja tästä tulee pahempi.

Vierailija
30/55 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä taantumasta puhut?

Vierailija
31/55 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän kaikilla ole asuntolainaa vaikka olisi omistusasunto. Mekin maksoimme viimeisen lainaerän 4kymppisinä ja nyt olemme asuneet tässä kodissa pelkällä vastikkeen hinnalla jo 10 vuotta ja emme ole myymässä koska sijainti on huippu. Jossain pitää kuitenkin asua. Pakkomyyntiä huonoina aikoina pitää tietenkin välttää. Pankin kanssa voi aina neuvotella lainan uusiksi jos tekee tiukkaa.

Vierailija
32/55 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä ole mikään kilpailu omistusasuja vs. vuokra-asuja. Lama ei ole kenellekkään kiva. Mutta kun tiedostaa sen olevan tulossa, voi pehmentää iskua. Vuokra-asujankin täytyy miettiä miten selviää jos työ menee alta. Älkää viitsikö olla lapsellisia.

Vierailija
33/55 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän kaikilla ole asuntolainaa vaikka olisi omistusasunto. Mekin maksoimme viimeisen lainaerän 4kymppisinä ja nyt olemme asuneet tässä kodissa pelkällä vastikkeen hinnalla jo 10 vuotta ja emme ole myymässä koska sijainti on huippu. Jossain pitää kuitenkin asua. Pakkomyyntiä huonoina aikoina pitää tietenkin välttää. Pankin kanssa voi aina neuvotella lainan uusiksi jos tekee tiukkaa.

Ei viime lamassa kyllä pankkien kanssa mitään neuvoteltu. Pankkeja meni nurin ja niiden lainoja järjesteltiin uudelleen huonommilla ehdoilla, osittain sanottiin myös irti. Ja asuntoja meni paljon pakkomyyntiin myös siksi että niillä oli taattu yrityksen lainaa.

Vierailija
34/55 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä taantumasta puhut?

Siitä joka alkoi noin kaksi päivää sitten.

Vierailija
35/55 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei viime lamassa kyllä pankkien kanssa mitään neuvoteltu. Pankkeja meni nurin ja niiden lainoja järjesteltiin uudelleen huonommilla ehdoilla, osittain sanottiin myös irti. Ja asuntoja meni paljon pakkomyyntiin myös siksi että niillä oli taattu yrityksen lainaa.

90-luvulla oli näin.

Vierailija
36/55 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tästä kehkeytyy lama, moni porho odottaa karvaisia käsiään yhteen hieroen asuntojen pakkomyynti-ilmoituksia. Eli niitä tulee runsain määrin vasaran alle.

Sehän oli joillakin "huvituksena" 90-luvulla. Niillä, joilla rahaa riitti silloinkin kun useimmat olivat pa.

Vierailija
37/55 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No luuletko ettei siitä 90-luvusta otettu opiksi? Pankit ovat nyt kuitenkin hyvässä iskussa. Ostimme itse ensiasunnon v-95 ja todellakin teimme asuntolainaan muutoksia parikin kertaa ilman mitään ongelmia. Pitää vaan itse olla aktiivinen, pitää puolensa, olla asiallinen ja tietää itse oikeutensa. Ei ole koskaan pankinkaan etu jos kaikki menee päin helvettiä.

Vierailija
38/55 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä taantumasta puhut?

Taantuma, tai sen pituus, on edelleen iso EHKÄ. Kyseessä on maailmanlaajuisesti ainutlaatuinen tilanne, joten sen seurauksia ei voi lyödä lukkoon etukäteen.

Vierailija
39/55 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin odotan hintojen laskua. Toivottavasti tulee kunnon taloudellinen isku ja suuret ikäluokat siivotaan pois täyttämästä asuntoja niin meillä nuorillakin on joskus mahdollisuus päästä omistusasujaksi. Tulevat kuukaudet näyttävät miten tilanne kehittyy.

Tv. Milleniaali koronahaaska

Vierailija
40/55 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä taantumasta puhut?

Taantuma, tai sen pituus, on edelleen iso EHKÄ. Kyseessä on maailmanlaajuisesti ainutlaatuinen tilanne, joten sen seurauksia ei voi lyödä lukkoon etukäteen.

Taantuma ei ole enää EHKÄ. Etkö ole lukenut ekonomistien viime päivien arvioita?

Ei tässä ole mikään tarkoitus pelotella vaan antaa ilmainen vinkki niille jotka ovat harkinneet asunnon myymistä lähiaikoina. Tämä ei koske niitä jotka eivät ole kiinnostuneita myymään tai joille asuntojen hintojen markkinakehitys on yhdentekevä.