Koronahysteriasta aiheutuneeseen talousromahdukseen kuolee paljon enemmän ihmisiä kuin varsinaiseen koronaan
Tämä hysteria on mennyt aivan älyttömäksi. Ympäri maailmaa yrityksiä menee konkurssiin, ihmiset joutuvat lomautetuksi ja työttömiksi. Kulutus laskee joka alalla, ihmiset eivät käytä palveluja, eivät käy elokuvissa, ravintoloissa, matkustele. Koko talous romahtaa.
Siitä seuraa työttömyyttä, köyhyyttä, masennusta, itsemurhia.
Itse virukseen kuolee mitätön määrä tähän verrattuna, tunnetusti huonossa taloustilanteessa muutkin sairaudet pääsevät jylläämään ja masennus on yksi pahimmista.
Nuoret eivät pääse sitäkään vähää työurien alkuun, mikä aiheuttaa toimettomuutta ja osattomuutta. Kaikki lieveilmiöt kasvavat.
Parempi olisi ollut kun tämä järjetön hysteria olisi jätetty pois ja eletty suhteellisen normaalisti, riskiryhmät toki huomioiden. Sairaus on vaarallinen vain riskiryhmille ja heistäkin vain pienelle osalle vaarallinen. Yli 80-vuotiaista kuolllut yli 10 %, mutta niin se on muissakin influenssissa ikäihmisillä. Ikäihmisistäkin suurin osa sairastaa kuitenkin taudin lievänä tai oireettomana eli todellisuudessa kuolinprosentti on heilläkin pienempi.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja siis hysteria johtuu siitä ap, ettei länsimainen teollisuus saa tilaamiaan komponenteeja, ei siitä, miten monta prosenttia mistäkin ikäryhmästä kuolee. Tilausten pysähtyminen aiheutti paniikin, ei kuolleisuus.
Mielenterveys ongelmien paheneminen minusta nimenomaan johtuu hysteriasta ja siitä että monet voi huonosti. Yhtäkään konkurssia ei kai vielä ole tehty mutta paniikin aiheuttama hätä on nähtävissä ihan muualla kuin teollisuudessa joka ei saa komponentteja.
Mitä sitten? Mitä se ihmisten hätä ja hysteria haittaa? Ei minua ainakaan, vai millä lailla sen pitäisi haitata? Omat läheiseni eivät panikoi, jos panikoisivat, lopettaisin yhteydenpidon, jos kävisi rasitteeksi. Sellaiset ihmiset kannattaa siivota pois lähipiiristä. Itse voin ainakin oikein mainiosti. Ahdistaako sinua muiden pahoinvointi? Kannattaa rajata keiden kanssa on sitten tekemisissä.
Pelkään että ne haitat tulevat näkymään kaikille hyvin pian. Panikoiva ihminen on aika arvaamaton.
Millä tavalla? Itsekin aistin talousjärjestelmämme romahdusta jossain vaiheessa, mutta eihän nyt olla ihan lähellä kuitenkaan sitä. Siitä tulee iso kaaos.
Näkyy esim. tuossa malttamattomuudessa. Jokun pitäisi kertoa nyt tässä ja heti mitä tapahtuu. Epävarmuutta sitokyky on olematon.
Mitä haittaa heidän kärsimättömyydestään seuraa? Pointtina oli haitta, ei jonkun mielipaha. ” Pelkään että ne haitat tulevat näkymään kaikille hyvin pian. Panikoiva ihminen on aika arvaamaton”
Mitä haittaa malttamattomuudesta voi olla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ainakin masentaa paljon vähemmän, kun talouteen tulee taantumaa ja rikkaat ihmiset köyhtyvät. Olen itse valinnut järkevästi palkkatyön, joten voin nukkua yöni rauhassa. Ja alani on vielä sellainen, että sitä eivät talousnäkymät ensimmäisenä heiluta.
Rikkaat ihmiset...? Niinkuin ne pienyrittäjät jotka tekevät kellon ympäri töitä eivätkä silti pysty nostamaan itselleen palkkaa, tai ne paremmasta haaveilevat 2000e kuukausipalkalla itselleen suurella vaivalla ja kitkuttelulla jonkinnäköisen salkun haalineet, joiden omaisuus valuu nyt miinukselle? Heistäkö puhut?
No ei vaan oikeasti rikkaista tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ainakin masentaa paljon vähemmän, kun talouteen tulee taantumaa ja rikkaat ihmiset köyhtyvät. Olen itse valinnut järkevästi palkkatyön, joten voin nukkua yöni rauhassa. Ja alani on vielä sellainen, että sitä eivät talousnäkymät ensimmäisenä heiluta.
Rikkaat ihmiset...? Niinkuin ne pienyrittäjät jotka tekevät kellon ympäri töitä eivätkä silti pysty nostamaan itselleen palkkaa, tai ne paremmasta haaveilevat 2000e kuukausipalkalla itselleen suurella vaivalla ja kitkuttelulla jonkinnäköisen salkun haalineet, joiden omaisuus valuu nyt miinukselle? Heistäkö puhut?
Juuri näiden ihmisten salkunhaalinnalle nauran, mutta en ole koskaan ajatellut heitä rikkaina. Itselläni on pian yli miljoonan euron nettovarallisuus, saatan siis olla yrittäjäressukkaa rikkaampi? Vai onko yritys enemmän arvoinen?
Laske edellisessä esimerkissä kaikki
20, 14, 6 ja 3 60% henkilöjoukosta