Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsihaaveet jäihin koronan takia?

Vierailija
13.03.2020 |

Olemme jo pitkään ajatelleet aloittavamme mieheni kanssa lapsen yrittämisen tänä keväänä. Yhtäkkiä koronatilanteen vuoksi mietimme, laittaisimmeko lapsihaaveet toistaiseksi jäihin koronan takia. Tilanteen kehittymisestä ei ole tietoa ja usein isoimmat sikiövauriot tapahtuvat alkuraskaudesta. Todennäköisesti tulevina kuukausina koronatilanne tulee pahenemaan Suomessa eikä terveydenhuollosta ole takeita. Oletteko muut laittaneet lapsihaaveet tai yrittämisen jäihin koronan takia? Mitä tekisit, jos yrittäisit nyt lasta, hautaisitko lapsihaaveet hetkeksi koronan takia vai olisiko se ylireagointia?

Ap

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi ihmiset täällä kettuilevat aiheen pohtimisesta. Kettuilisitteko, jos joku miettisi, miten talokaupoille käy koronan takia, selviääkö iäkäs mummo tai miten sijoituksille käy?

Vierailija
22/43 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te mietitte lapsia tässä järkyttävässä maailmassa? Olette tärähtäneitä! Vastoinkäymiset ja epävarmuudet sen kuin lisääntyvät.

T. 28v ja mun iso ystäväporukka. Ei yksikään meistä tuu lapsia tekee tähän kamalaan maailmaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyyntynyt kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpi on pienempi paha:

A) joudutte odottamaan lapsihaaveen toteutumista, vaipparallia ja muuta esim. vuoden

B) lapsi on koronan takia sairas koko elämänsä tai raskaus menee viruksen takia kesken

Yksikään lapsi ei ole sairastunut koronaan. Lue lehtiä, äläkä provosoi.

Ei ole tietoa, aiheuttaako korona vaurioita kohdussa raskauden ollessa alussa.

Vierailija
24/43 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole lukenut yhdestäkään sairastuneesta, joka olisi raskaana...

Italiassa oli. En tiedä miten kävi.

Kyllä näitä on ollut Kiinassakin. Yhdelläkin vastasynteneellä todettiin korona, mutta en nyt mene vannomaan johtuiko se äidin tartunnasta vai oliko vauva saanut sen sairaalassa. Muistaakseni IS:n juttu.

Vierailija
25/43 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parhaillaan raskaana oleva ystäväni on ihan hermoheikko viruksen takia. Pelkää saavansa taudin arkisessa tilanteessa, valvoo pelon takia yöt ja töissä käyminen on mahdotonta. Haluatko tuon tilanteen omalle kohdallesi? Sinuna miettisin kahdesti.

Sama. En itse uskaltaisi. Katso asiaa myöhemmin uudelleen. Ehkä kesällä tilanne on jo toinen?

Vierailija
26/43 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaana olevat on riskirymää. 2003 SARS epidemian tiedot voi antaa jotain osviittaa.

Vierailija
27/43 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailma on varmasti erilainen nyt ja vuoden päästä. Ei elämästä muutenkaan ikinä tiedä. Vuoden kuluttua maailma voi koronan myötä olla hyvin toisenlainen kuin nyt. Omaa elämää ei kannata pelon takia jättää elämättä.

Olen samaa mieltä. Koskaan ei voi tietää muutenkaan, mitä elämä kenen tahansa meistä eteen heittää. Eivät raskaana olevat naiset ole sen enempää suojassa kuin muutkaan esim. liikenneonnettomuuksilta.

Vierailija
28/43 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettisin realistisesti omaa tilannetta. Pk-seudulla lykkäisin, mutta asun itse syrjässä ja maakunnassa vain yksi tartunta, jonka vuoksi itse yrittäisin jos nyt olisi mitään yritettävä. Kuitenki tosi pieni todennäköisyys että korona tänne metsän keskelle eksyy. En myöskään kuulu riskiryhmään, mutta jos kuuluisin, lykkäsin yritystä, ihan varmuuden vuoksi.

Vierailija
29/43 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
30/43 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin melko nuori, lykkäisin. Jos lähempänä neljääkymppiä, en lykkäisi.

Vierailija
31/43 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tosissaan kyselet vauvapalstalta viisaita neuvoja? Ei niitä täältä saa.

Vierailija
32/43 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin sinä, odottaisin ainakin pari kuukautta. Muutama kuukausi sinne tänne on pieni juttu. Hyvällä onnella lapsen syntyessä voisi taas olla yhteiskunnassa rauhallisempi tilanne.

Eniten minulla mietityttäisi terveydenhuollon tila, jos raskaus osoittautuisi riskiraskaudeksi. Saako riittävän hyvää hoitoa ja seurantaa, jos hoitohenkilöstö on kiinni muissa tehtävissä? Löytyykö kiireiseen synnytykseen turvallista paikkaa ja riittävästi henkilökuntaa?

Vierailija
33/43 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka joka vuosihan on influenssa vaaraa yms. Niin kyllä varmaan odottaisin just se et alkuraskaudessa korkea kuume voi aiheuttaa sikiövaurioita. Ja raskaana olevat on riskiryhmässä et tauyi menee pahaan muotoon. Eikä varmuutta ole vaikuttaako tämä jotenki muuten vaikka nyt näyttääkin ettei tartu sikiöön. Itse ehdin tulla raskaaksi ennen kuin korona tuli ilmi, muuten ei korona pelota, mutta tietenki vähän raskaus saa miettimään miten sen kans käy.

Vierailija
34/43 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan yrittäisi vauvaa tällaisessa tilanteessa. Talous menee luultavasti suurta alamäkeä. Voit jäädä työttömäksi.

Vierailija
35/43 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko on pulla uunissa?

Vierailija
36/43 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottaisin, jos ette ole nelikymppisiä. Ja voihan olla, että yrittäminen vie aikaa. Harvalla onnistuu kertalaakista.

Vierailija
37/43 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan aikusten oikeasti. Mielestäni tässä nykymaailmassa ei ole nyt oivallista lisääntyä, kaikki on jatkuvassa epävarmuudessa.

Olen 30v ja tunnen todella paljon mun ikäisiä, lapsettomuus pelastaa ihan valtavasti kun on kriisejä. Pääsee paljon helpommalla henkisesti. Mä olisin aivan hermorauniona jos olisi lapsia ja joutuisin nyt laittaa niitä kouluun.

Jos tulisi "maailmanloppu", niin olisi niin helppoa yksin karata vaikka metsään ja elää jollain pienellä määrällä ruoka. Tai jos jää asunnottomaksi, niin yksin on helppoa mennä jonnekkin vain.

Vierailija
38/43 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tarkoituksena miehen kanssa tänä vuonna yrittää lasta, olemme 30-vuotiaita. Nyt kuitenkin laitettiin suunnitelmat vuodeksi tauolle, en todellakaan halua olla raskaana koronan aikana. Tilanne tulee vain pahenemaan Suomessa, eikä ole mitään tietoa meidän terveydenhuollon tilasta pian tai koronan mahdollisista vaikutuksista raskaana olevalle naiselle tai sikiölle. Eli kyllä, oma terveys menee nyt lapsenhankinnan edelle.

Vierailija
39/43 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ihan aikusten oikeasti. Mielestäni tässä nykymaailmassa ei ole nyt oivallista lisääntyä, kaikki on jatkuvassa epävarmuudessa.

Olen 30v ja tunnen todella paljon mun ikäisiä, lapsettomuus pelastaa ihan valtavasti kun on kriisejä. Pääsee paljon helpommalla henkisesti. Mä olisin aivan hermorauniona jos olisi lapsia ja joutuisin nyt laittaa niitä kouluun.

Jos tulisi "maailmanloppu", niin olisi niin helppoa yksin karata vaikka metsään ja elää jollain pienellä määrällä ruoka. Tai jos jää asunnottomaksi, niin yksin on helppoa mennä jonnekkin vain.

Toiset ovat valmiita huolehtimaan itsensä lisäksi myös perheestään.

Vierailija
40/43 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasyntyneellä korona Lontoossa, äiti synnytti keuhkokuumeessa.

"Lapsen äiti otettiin sairaalaan muutamaa päivää ennen synnytystä keuhkokuumeen vuoksi. Myös hänellä on todettu korona.

Vielä ei ole tiedossa, saiko vastasyntynyt lapsi koronan synnytyksen yhteydessä vai jo ennen sitä."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan