Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koronahysteria on naurettavaa

Vierailija
13.03.2020 |

Vuodessa kuolee n. 450 ihmistä kausi-influenssan vuoksi. Ikinä ei ole asiasta pidetty meteliä. Nyt jos menee vähän enemmän niin so what.

Kommentit (113)

Vierailija
101/113 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö jos teidän vuoro on niin on, menkää valoa kohti, sille ei mitään mahda, kaunis se silti on se paikka universumin syke. Loppuko hysteria, ei koska te ette halua päästä teidän pakkomielteestä ohjata kaikkea, mutta ette voi sille yhtään mitään.

Maalaisjärkeä silti voisi käyttää, typerää tallainen panikonointi. Asia on kuten on, riskiryhmä voi panikoida mutta perusterveet hankkikaa oikeat huolet ääliöt.

Vierailija
102/113 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pelkään että Suomeen tulee sota tällä menolla. Kansa hermostuu vielä jossain vaiheessa päättäjiin, jotka teinien tavoin näyttävät keskaria WHO:lle. 

Itse en hysterisoidu tästä tilanteesta, mutta pelkään miten se osa kansasta joka panikoi, alkaa käyttäytyä tulevien viikkojen aikana. Italiassa on mellakoitu ja samalla levitetty tautia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/113 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä te olette edesvastuuttomia. 

"Ei kosketa minua." "En kuulu riskiryhmään." 

Entäs teidän isovanhempanne? Kroonisesta sairaudesta kärsivä läheinen? Ei kosketa, vai? 

Perusterve voi sairastaa taudin lievänä tai jopa oireettomana. Samalla hän voi tartuttaa tautia ties miten moneen. 

Lukekaa idiootit tämä: https://medium.com/@tomaspueyo/coronavirus-act-today-or-people-will-die…;

Ei hätää, me perussairaat oletetaan perusterveiden olevan itsekkäitä idiootteja ja osataan minimoida riskit omalta kohdaltamme (normaalielämää meille). Vanhuksista kannattaa olla huolissaan.

.no joo että sinustako ei ole ylimitoutettua?

Jos sulla on riskiryhmään altistava tauti ettäkö et varautuisi?

Ei se kemoterapialle alristunut kävele tuolla saamassa rautia.

Kaikki eivät ole riskiryhmää.

Ihan paniikin lietsontaa tämä on. Muille ei, paitsi riskiryhmille.

En syönyt vadelmia raskaana, kiellänkö sen muilta, no en. Kun se riaki tiedetään.

Paisunut koko asia ihan omiin sfääreihin, ihan kuin oltaisiiin unohdettu historia edes tuolta 11 vuoden takaa jolloin oli vastaava epidemia oli.

Perusjärki sitä mitataan nyt.

Et tainnut ymmärtää. Minä kuulun riskiryhmään, ja sen vuoksi elän elämääni aina niin, että pidän tiettyä välimatkaa, pidän hyvää huolta hygieniasta ja tarvittaessa välttelen ihmisiä - joista perusterveet nyt vaan muodostavat sen suurimman riskin toisille, heidän kun ei yleensä tarvitse varoa mitään. Perussairaille tässä on hyvin vähän uutta.

Sinä et tainnut ymmärtää.

Se että perusterveet panikoi tästä on idiotismia, valtio hoiti huonosti asian ja media.

Mitä sinä hyödyt hysteriasta? Aivan, et mitään. Kuten ei kukaan muukaan.

Itse asiassa minä kyllä hyödyn. Pertti perusterve nimittäin normaalioloissa viis veisaa mistään yskimis- tai käsihygieniasta, nyt hysterian vallitessa Pertilläkin näkee sentään yritystä. Tämä tietenkin yksilötasolla, valtio tekee mitä tekee.

Olet siis katkera ja nautit tästä.

Okei, muru et ole ainoa jolla on elämässä vastoinkäymisiä. Järki kuitenkin tässäkin asiassa pitäisi olla mukana. Voimia katkeruutesi selvittämiseen.

En minä ole katkera, enkä murusi. En vain pidä ihmisistä, olen ihan luonnostani epäsosiaalinen.

Jos tämä hysterisointi nyt on se keino, millä ihmiset saa käyttäytymään vähemmän itsekkäästi ja ääliömäisesti, so be it. Niinhän ne briteissäkin säikäyttivät porukan kertomalla terveydenhuollon priorisoinnista. Muuten suuret massat olisivat viitanneet kintaalla kainoille pyynnöille toisten huomioonottamisesta ja vihellelleet menemään, kuten Italiassa ilmeisesti tehtiin. Ei mikään viitsisitsä toimi.

Vierailija
104/113 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs teidän isovanhempanne? Kroonisesta sairaudesta kärsivä läheinen? Ei kosketa, vai? 

Perusterve voi sairastaa taudin lievänä tai jopa oireettomana. Samalla hän voi tartuttaa tautia ties miten moneen. 

Lukekaa idiootit tämä: https://medium.com/@tomaspueyo/coronavirus-act-today-or-people-will-die…;

Ei hätää, me perussairaat oletetaan perusterveiden olevan itsekkäitä idiootteja ja osataan minimoida riskit omalta kohdaltamme (normaalielämää meille). Vanhuksista kannattaa olla huolissaan.

En syönyt vadelmia raskaana, kiellänkö sen muilta, no en. Kun se riaki tiedetään.

Paisunut koko asia ihan omiin sfääreihin, ihan kuin oltaisiiin unohdettu historia edes tuolta 11 vuoden takaa jolloin oli vastaava epidemia oli.

Et tainnut ymmärtää. Minä kuulun riskiryhmään, ja sen vuoksi elän elämääni aina niin, että pidän tiettyä välimatkaa, pidän hyvää huolta hygieniasta ja tarvittaessa välttelen ihmisiä - joista perusterveet nyt vaan muodostavat sen suurimman riskin toisille, heidän kun ei yleensä tarvitse varoa mitään. Perussairaille tässä on hyvin vähän uutta.

Se että perusterveet panikoi tästä on idiotismia, valtio hoiti huonosti asian ja media.

Itse asiassa minä kyllä hyödyn. Pertti perusterve nimittäin normaalioloissa viis veisaa mistään yskimis- tai käsihygieniasta, nyt hysterian vallitessa Pertilläkin näkee sentään yritystä. Tämä tietenkin yksilötasolla, valtio tekee mitä tekee.

Okei, muru et ole ainoa jolla on elämässä vastoinkäymisiä. Järki kuitenkin tässäkin asiassa pitäisi olla mukana. Voimia katkeruutesi selvittämiseen.

En minä ole katkera, enkä murusi. En vain pidä ihmisistä, olen ihan luonnostani epäsosiaalinen.

Jos tämä hysterisointi nyt on se keino, millä ihmiset saa käyttäytymään vähemmän itsekkäästi ja ääliömäisesti, so be it. Niinhän ne briteissäkin säikäyttivät porukan kertomalla terveydenhuollon priorisoinnista. Muuten suuret massat olisivat viitanneet kintaalla kainoille pyynnöille toisten huomioonottamisesta ja vihellelleet menemään, kuten Italiassa ilmeisesti tehtiin. Ei mikään viitsisitsä toimi.

Höpöhöpö sulla loppu argumentit niin käytät säälipisteitä siihen. Et ole aino joten lopeta.

Ihan perusjärki riittää tähänkin tautiin.

Ei mulla muuta.

Aina vois miettiä mitä jos, kehitettävää niin joo. Aina on.

Jos sulla on alttius olla riskiryhmää niin varaudu sen mukaan, muiden panikointi on aivan turhaa _muru_

Vierailija
105/113 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona tappaa lähinnä riskiryhmiin kuuluvat. Miksei heitä voi eristäå koteihinsa, että muut voisivat elää ihan normaalisti? Jos tällä tiellä jatketaan, niin talouden tiettyjen alojen kuten matkailualan ja viihteen, kulttuurin ja urheilun käy huonosti. Halukkaita ihmisiä voisi tietoisesti altistaa virukselle sopivina hetkinä. Sen jälkeen he eivät enää saa sairautta. Tässä käytännössä odotetaan, että 80 % väestöstä saa taudin, jonka jälkeen se ei enää leviä.

Vierailija
106/113 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö sulla loppu argumentit niin käytät säälipisteitä siihen. Et ole aino joten lopeta.

Ihan perusjärki riittää tähänkin tautiin.

Ei mulla muuta.

Aina vois miettiä mitä jos, kehitettävää niin joo. Aina on.

Jos sulla on alttius olla riskiryhmää niin varaudu sen mukaan, muiden panikointi on aivan turhaa _muru_

Totta hitossa minä varaudun. Varaudun aina. Hyödyn siitä, että nyt muutkin ymmärtävät varautua. Jos se tapahtuu panikoinnin kautta eikä järkeilyn kautta, aivan sama minulle. 

En ole kiinnostunut säälipisteistä, durak. Terveydestä.

Vierailija
107/113 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhtaudun erittäin vakavasti ja luotan asiantuntijoihin. Miksi epäilisin asiantuntijoiden näkemyksiä ja niiden pohjalta tehtyjä päätöksiä? En ole persu enkä hihhuli.

THL:n rokoteintoilu aiheutti myös Suomen narkolepsiatapaukset. En luottaisi heihin pätkääkään.

Kuten näkyi THL:n pääjohtaja ei vaikuttanut olevan ihan täysissä sielunvoimissa.

Vierailija
108/113 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä pelottavaa koronassa on? Pelkäättekö te normiflunssaakin? 

Minä pelkään sitä hengityskonetta sekä sitä että tulee munuaisten vajaatoiminta ja joutuu lopunelämää käymään 3 krt vk dialyysissä. On tässä jo muutenkin tullut ihan tarpeeksi sairastettua esim. syöpää niin nyt haluaisi vähän aikaa edes elää terveempää elämää. 

Aloin myös itse miettimään että miksi en influenssaa pelkää, ehkä siksi että olen tottunut sairastamaan sen 10 vuoden välein, ja hyväksyn sen että silloin ei voi muuta kuin maata kipeänä sängyssä. Mutta nuo kuvat ja jutut teho-osastolta mitä on koronan yhteydessä kuullut niin ei kyllä huvittaisi tehohoitoon joutua. Koronassahan on suurempi vaara joutua tehohoitoon kuin influenssassa. Jos näkisin samanlaisia kuvia influenssan hoidosta niin ehkä alkaisin pelätä sitäkin. Ehkä otan influenssarokotteen ensi vuonna, nyt en halua mennä terkkariin sitä ottamaan vaan pysyä kotona.

Vierailija
109/113 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin murut, näin se planeetta ja universumi on aina toiminut puhdistaa itsensö samoin kuin kuume ruumiin. Antakaa olla.

10 vuoden syklit.

Suurinosa teistä pallon ja hengen tuohoajista silti säilyy.

Ihmisen ruumiissa on bakteereja niitä hyviä ja pahoja, ei poikkea tämä siitä.

Kuume. Puhdisrus. Tervehtyminen, sairaus, kuume, kuolema sama sykli uudestaan ja uudestaan.... Mitä te panikoitte? 10 vuotta ja taas uusi. Maapallon ja universumin pulssi. Katsokaa historiaa.

Pusumpudumpudum -----

Vierailija
110/113 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koronan leviämistä ei lainkaan hillitä, niin ei mene kuin pari kuukautta että se alkaa tappaa päivässä sen mitä kausi-influenssa vuodessa.

Vierailija
111/113 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos koronan leviämistä ei lainkaan hillitä, niin ei mene kuin pari kuukautta että se alkaa tappaa päivässä sen mitä kausi-influenssa vuodessa.

Aivan anna olla et voi siihen vaikuttaa, muuta kuin siihen energiaan mitä pallolle tuot.

Vierailija
112/113 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja höpöhöpö. 8/10 se on lievä tai oireeton. Emme myöskään elä kehitysmaassa. Hyvä jos kourallinen kuolee.

113/113 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varokaa just näitä vähättelijöitä kun käytte kaupoissa. Näiltä saatte sen koronan. Yskivät ja pärskivät ilmaan. Ovat hamstranneet suojia mutta eivät kehtaa käyttää ettei lähde huhut liikkeelle naapurin Riitan kahvipöydässä ja Pertsan kusispotti ringissä.

Mistäs sen näkee kuka on "vähättelijä", itse kun kävin kaupassa yksikään ei yskinyt eikä pärskinyt?

En myöskään ole ostanut hengityssuojia tai käsidesiä, koska en usko että niillä on mitään merkitystä siinä saako tartunnan vai ei.

Niinkuin kuin sanoin voi yrittää suojautua, mutta ei se ikuisesti onnistu ja virus kun ei tule mihinkään katoamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme