Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koronahysteria on naurettavaa

Vierailija
13.03.2020 |

Vuodessa kuolee n. 450 ihmistä kausi-influenssan vuoksi. Ikinä ei ole asiasta pidetty meteliä. Nyt jos menee vähän enemmän niin so what.

Kommentit (113)

Vierailija
21/113 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmalle osaa suomalaisista tekisi ihan hyvää olla pariviikkoa ihan pelkän hanaveden varassa lähtisi turha vararavinto lanteilta. Läskit hamstraavat kun pelkäävät että maha vähän kurnii ja kaupat alkavat nostaa hintoja ahneuksissaan kun pöljät luovat seonkia

Vierailija
22/113 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

12, niin sinä selvisit. Kaikki ei tule selviämään että naura keskenäs.

Sellaista tautia ei ole vielä keksittykään mistä kaikki selviäisi. Että hirnuti hirn hirn vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/113 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain täydellinen

I D I O O T T I

voi tehdä tällaisen aloituksen.

24/113 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuodessa kuolee n. 450 ihmistä kausi-influenssan vuoksi. Ikinä ei ole asiasta pidetty meteliä. Nyt jos menee vähän enemmän niin so what.

Itseasiassa influenssaan kuolee humattavasti enemmän (1000-2000), kun läheskään kaikki ei päädy tilastoihin.

http://www.stat.fi/tietotrendit/artikkelit/2020/kuinka-monen-kuoleman-s…

Vierailija
25/113 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kiimaile yhtään. Nautin ruuhkattomuudesta, Aion hyödyntää matkatarjouksia.

26/113 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa influenssaan kuolee humattavasti enemmän (1000-2000), kun läheskään kaikki ei päädy tilastoihin.

http://www.stat.fi/tietotrendit/artikkelit/2020/kuinka-monen-kuoleman-s…

Vierailija
27/113 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän etten tule siitä selviämään, tällä hetkellä, niin ei paljon naurata. Ikävä yhteensattuma, vielä syksyllä olisin selvinnyt loistavasti, huippukuntoinen, terve ihminen kun olin. Mutta näin, ei tässä auta kun pahinta odotellessa.

Vierailija
28/113 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ruokkiko trollia. Ihan selkeästi sellainen kyseessä.

Vierailija
29/113 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaha, vieläkin on siis uunoja, jotka kuvittelevat tämän olevan vain lievä nuhankaltainen tauti. Lukekaa, selvittäkää, muuttuu ääni kellossa.

3 %:n kuolleisuus ja lähinnä tappaa vanhoja ja monisairaita. Niin onhan tämä liioittelua. Vanhukset kuolevat vain piikkinä, mutta heitähän ei ole hoidettu aikaisemminkaan keuhkokuumetilassa. Ja kun tähän ei ole rokotetta, niin se tappaa monisairaita, jotka ovat aikaisemmin selvinneet hengissä.

30/113 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tauti on tappava riskirymään kuuluville myös lapsille. Ja itseasiassa tautiin on kuollut paljon enemmän kuin on rekisteröity. Naurakaa vaan, mä nauran sitten kun teillä on se tauti että olisko sittenkin kannattanut olla vähän varautuneempi.

Se on tappava ihan niin kuin influenssakin ja se tulee pysymään keskuudessamme, ihan niin kuin muutkin virukset ei se mihinkään katoa, joten sitä ei voi vältellä loppuikäänsä (tai voihan sitä yrittää).

Vierailija
31/113 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varokaa just näitä vähättelijöitä kun käytte kaupoissa. Näiltä saatte sen koronan. Yskivät ja pärskivät ilmaan. Ovat hamstranneet suojia mutta eivät kehtaa käyttää ettei lähde huhut liikkeelle naapurin Riitan kahvipöydässä ja Pertsan kusispotti ringissä.

Vierailija
32/113 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelko ei auta yhtään mitään. En osaa pelätä. Tietenkin silti pesen kädet, pidän turvavälin enkä todellakaan käy tapaamassa riskiryhmiä, sydänvikaista isääni tai sektiosta toipuvaa siskoa ihanine vauvoineen.

Olen ollut sairaalahoitoa vaativassa hengitystietaudissa kahdesti, kyseessä oli ihan vanhanaikainen streptokokki.

Minäkään en pelkää, vaikka kuulun riskiryhmään. Mutta olen tottunut varautumaan riskiin joka vuosi. Nyt sentään ihmiset varovat, mutta muina vuosina flunsaaiset eivät välitä mitään. Pärskivät töissä ja vievät lapset räkäisinä päiväkotiin.

Luulen, että me jotka olemme samankaltaisia asioita johdatti, suhtaudumme asiallisesti. Ja ne jotka ovat eläneet pumpulissa, panikoivat nyt. Heiltä puuttuu rutiinit ja sisäistetty tieto tautien välttämisestä. .

Vierailija
33/113 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessapaperihössötys on hysteriaa. Voi, miksi osa meistä sekoaa stressistä?

Vierailija
34/113 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tauti voi olla paha, mutta hysteria on naurettavaa. Varotoimenpiteet voi tehdä ilman paniikkiakin.

Vierailija
35/113 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pelottavaa koronassa on? Pelkäättekö te normiflunssaakin? 

Vierailija
36/113 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahden viikon päästä kaikki nauraa tälle pelleilylle.

Jos menee kuin Kiinassa, niin kahden viikon päästä on paljon nykyistä pahempi tilanne. Mutta kahden kuukauden päästä on jo palattu normaaliin.

Vierailija
37/113 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelko ei auta yhtään mitään. En osaa pelätä. Tietenkin silti pesen kädet, pidän turvavälin enkä todellakaan käy tapaamassa riskiryhmiä, sydänvikaista isääni tai sektiosta toipuvaa siskoa ihanine vauvoineen.

Olen ollut sairaalahoitoa vaativassa hengitystietaudissa kahdesti, kyseessä oli ihan vanhanaikainen streptokokki.

Minäkään en pelkää. Henki on ollut katkolla paljon suuremmilla todennäköisyyksillä kuin nyt. Mutta kyllä ottaa päähän hallituksen reagoimattomuus kun WHO on painottanut että tämän olisi voinut estää rajoitustoimilla. Nyt onneksi on vähän ryhdytty ja minusta tuntuu että suomalaiset osaa ottaa tämän tosissaan ja välttää lähikontakteja vielä normaalia enemmän.

Vierailija
38/113 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tauti voi olla paha, mutta hysteria on naurettavaa. Varotoimenpiteet voi tehdä ilman paniikkiakin.

Osaatko sanoa miksi minua ei eilen pelottanut käydä kaupassa täysvarusteissa, mutta muita ihmisiä pelotti kun näkivät minut. Siis juuri niitä ihmisiä rupesi pelottamaan jotka eivät olleet suojautuneet millään tavalla. Pelon näki kasvoilta.

Vierailija
39/113 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en pelkää, vaikka kuulun riskiryhmään. Mutta olen tottunut varautumaan riskiin joka vuosi. Nyt sentään ihmiset varovat, mutta muina vuosina flunsaaiset eivät välitä mitään. Pärskivät töissä ja vievät lapset räkäisinä päiväkotiin.

Luulen, että me jotka olemme samankaltaisia asioita johdatti, suhtaudumme asiallisesti. Ja ne jotka ovat eläneet pumpulissa, panikoivat nyt. Heiltä puuttuu rutiinit ja sisäistetty tieto tautien välttämisestä. .

Olet varmaankin oikeassa.

Itse en kuulu riskiryhmään, mutta olen opetellut käsienpesurutiinit ja muut jo vuosia sitten ihan siitä syystä, että en tykkää olla siinä tavallisessakaan flunssassa. En koe tilanteen mitenkään olennaisesti muuttuneen. Varaudun ja ehkäisen tartuntoja aivan kuten ennenkin. Ihmettelen paniikkiin meneviä ihmisiä. Lienevät niitä, jotka kieltävät itseltään tosiasioita viimeiseen asti, ja sitten kun asia vihdoin murtautuu tajuntaan, se tulee niin pahana shokkina että mennään reagoinnissa äärimmäisyyksiin.

Vierailija
40/113 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaatko sanoa miksi minua ei eilen pelottanut käydä kaupassa täysvarusteissa, mutta muita ihmisiä pelotti kun näkivät minut. Siis juuri niitä ihmisiä rupesi pelottamaan jotka eivät olleet suojautuneet millään tavalla. Pelon näki kasvoilta.

Ohiksena, "täysvarusteissa" oleva ihminen nyt vain on pelottavan näköinen. Siksi. 

Minä kävin eilen kaupassa ilman mitään erityisiä varusteita. Ei pelottanut. Myöskään siellä näkemiäni ihmisiä ei pelottanut. Porukka oli aivan rauhallista eikä kenekään kasvoilla tai käytöksessä näkynyt mitään pelkoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi