Onko HUS ja THL siis todella nostaneet kädet pystyyn korona-viruksen edessä?!?!
”Älkää yrittäkö ottaa yhteyttä terveydenhuoltoon, vaikka epäilette tartuntaa”
”Älkää soittako palvelunumeroihin”
”Koronarestejä ei enää tehdä”
Mitä helv3ttiä täällä maassa tapahtuu?
Kommentit (454)
Vierailija kirjoitti:
Mikä tässä on niin hankalaa ymmärtää?
Jos olet oireinen, muttet hengenhädässä - jää kotiin kunnes paranet.
Jos oireilet ja olo käy sietämättömäksi etkä enää pärjää kotona - soita apua.
En kyllä tajua miten Suomi on jättänyt kansan oman onnensa nojaan. Teidän hysteerikkojen takia on jouduttu rajaamaan testaamista riskiryhmiin jotta he saisivat tarvittaessa tehohoitoa.
Idiootit.
Sinulla ei taida olla perhettä.
Kun asia on sinulle niin selvä, niin kerrotko minullekin, että jos perheemme taaperolla nenä vuotaa, ja on yskää, niin pitääkö koko perheen eristäytyä kotiin?
Vai lähetämmekö isommat lapset normaalisti kouluun? Menemmekö normaalisti töihin? Mihin raja vedetään? Saavatko isommat lapset leikkiä pihalla muiden kanssa, vaikka kouluun ei menisi? Todennäköisestihän tuolla taaperolla ei koronaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Kuolee tähän muutkin kuin perussairaat. Itse sairastuin 3 viikkoa sitten vakavasti, paska ajoitus ja nyt se on menoa tämän kanssa. 45 v. olen.
Kuka tahansa voi tietenkin kuolla tähän, mutta suurin osa kuolleista tullee olemaan perussairaita ja/tai vanhuksia. Toivottavasti sinä selviät.
Jos koronaa ei enää testata, niin olen varma että työkaverini käyttää tätäkin hyväkseen, ja väittää saaneensa koronan. Ei tarvi tulla töihin.
Nyt taas ollu jo kaks viikkoa saikulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä tajua miten Suomi on jättänyt kansan oman onnensa nojaan. Teidän hysteerikkojen takia on jouduttu rajaamaan testaamista riskiryhmiin jotta he saisivat tarvittaessa tehohoitoa.
Idiootit.
Täysin samaa mieltä. Ei tässä pitäisi olla yhtään mitään pulmallista. Aivan sama tilanne kuin aina muulloinkin. Kipeänä lepään kotona ja vältän tartuttamasta muita. Jos alkavat hengitysvaikeudet tai muut vakavammat oireet niin soitan apua, oli sitten kyseessä korona tai mikä tahansa muu tauti.
Miten tämä käytännössä toimii? Itse kun sairastun niin olen kipeänä aina 4-6 viikkoa. En voi maata kotona kokonaista kuukautta mitenkään. Töissä käytävä, kaupassa käytävä, ulkoilmaa haukattava, sukulaisia nähtävä, ystäviä nähtäviä.
hanki nk kotivara ja älä tartuta kanssa ihmisiin tautia. On olemassa kännykkä millä pidät yhteyttä. Itse en halua tavata ketään jos oon sairas korona aikaan. Viihdyn hyvin. Enkä oo introvertti.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kyse mistään käsien pystyyn nostamisesta vaan ennakolta laaditun pandemiasuunnitelman noudattamisesta.
Nyt vaan ollaan tultu tähän vaiheeseen epidemian etenemisessä ja nyt toimitaan näin. Ihan selvä asia.
Kannattaisi tämän palstan marisijoiden lukaista tuo suunnitelma läpi, niin ymmärtäisitte hiukan enemmän.
On hienoa, että tällaiset suunnitelmat on olemassa ja Suomessa niitä myös on noudatettu.
Haluan jo etukäteen kiittää kaikkia terveydenhuollossa työtä tekeviä. Teillä on edessä raskaat viikot. Voimia teille!
Itseasiassa hyvä kommentti, luen sen sen läpi! Se on varmaankin tämä http://www.julkari.fi/bitstream/handle/10024/90763/Pandemian%20varautum… ?
Yle 16.1.2020: THL:n asiantuntija Aasiassa leviävästä uudesta virustaudista: "Ei tästä tarvitse Suomessa yöunia menettää"
"Kiinassa havaittu uudentyyppinen koronavirus on herättänäyt laajaa huomiota. THL:n mukaan vakavan epidemian riski on pieni.
**
Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen THL:n mukaan tauti näyttä kertaa rajoittuneen Wuhaniin, ja riski sarsin kaltaiseen epidemiaan on pieni.
- Paljon on vielä selvitettävää, mutta tällä hetkellä ei ole mitään syytä olettaa, että tästä syntyisi maailmanlaajuinen epidemia, sanoo THL:n johtava asiantuntija Jussi Sane.
**
Hänen mukaansa WHO ei suosittele erityisiä toimia matkalijoille eikä rajoituksia matkustamiseen tai kansainväliseen kauppaan."
Ilta-Sanomat 31.1.2020: Hallitusta vaaditaan reagoimaan koronaviruksen leviämiseen - nyt ministeri Kiuru vastaa kansanedustajien kritiikkiin
"Kiuru ei ymmärrä kansanedustajien kritiikkiä. Hän totesi useaan kertaan, ettei tilanne vaadi hallituksen reagointia. Asia ei ole hänen mielestään poliittinen ja siihen on suhtauduttava rauhallisesti eikä paniikkia saa lietsoa.
- Tämä on WHO:n mukaan kansainvälinen epidemia ja olemme ryhtyneet toimiin, joita tälläiset tapaukset vaativat. Asiantuntijoiden näkökulmasta viruksen leviämisriski on pieni, siihen pitää uskoa, Kiuru sanoi."
Jälkiviisaus on tietysti helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Idiootit.
Kun asia on sinulle niin selvä, niin kerrotko minullekin, että jos perheemme taaperolla nenä vuotaa, ja on yskää, niin pitääkö koko perheen eristäytyä kotiin?
Vai lähetämmekö isommat lapset normaalisti kouluun? Menemmekö normaalisti töihin? Mihin raja vedetään? Saavatko isommat lapset leikkiä pihalla muiden kanssa, vaikka kouluun ei menisi? Todennäköisestihän tuolla taaperolla ei koronaa ole.
Sitten joku jää taaperoa hoitamaan kotiin. Lapset menee normaalisti kouluun. Onko nämä oikeasti näin vaikeita ihmisille vai onko kaikki todellakin täysin idiootteja? Ihan sama ohjeistus kun kaikissa muissakin taudeissa. Ei sairaana töihin, hoitoon eikä kouluun. Onko sitä eletty kuin välinpitämättömät k usipäät tähän asti ja nyt kun pitäisi tehdä se mikä kuuluisi aina tehdä niin ollaan ihan pihalla?! Että se loputon itsekkyys sitten havahtuu kun oma perse on vaarassa? Ei hemmetti. Hysteerisiä sekoja ja tampioita.
Jos kerta nyt panostetaan vain niihin sairaimpiin... Niin ketä ne sairaat on? Kun Suomessa kaikki on hyväkuntoisia ja sairastavat tämän lievänä kotonaan? Niin mihin niitä resursseja nyt käytetään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Idiootit.
Sitten joku jää taaperoa hoitamaan kotiin. Lapset menee normaalisti kouluun. Onko nämä oikeasti näin vaikeita ihmisille vai onko kaikki todellakin täysin idiootteja? Ihan sama ohjeistus kun kaikissa muissakin taudeissa. Ei sairaana töihin, hoitoon eikä kouluun. Onko sitä eletty kuin välinpitämättömät k usipäät tähän asti ja nyt kun pitäisi tehdä se mikä kuuluisi aina tehdä niin ollaan ihan pihalla?! Että se loputon itsekkyys sitten havahtuu kun oma perse on vaarassa? Ei hemmetti. Hysteerisiä sekoja ja tampioita.
Monessa työpaikassa ei todellakaan ole ennen saanut jäädä pois töistä nuhan, kurkkukivun tai yskän takia!!! Vasta kun on kuumetta tai vatsatauti eli ei pystyssä pysy ja pysty töitään tekemään! Jos on käsi murtunut, keksitään korvaavia töitä jne. Kiitä tästä työnantajia!
Vierailija kirjoitti:
Yle 16.1.2020: THL:n asiantuntija Aasiassa leviävästä uudesta virustaudista: "Ei tästä tarvitse Suomessa yöunia menettää"
"Kiinassa havaittu uudentyyppinen koronavirus on herättänäyt laajaa huomiota. THL:n mukaan vakavan epidemian riski on pieni.
**
Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen THL:n mukaan tauti näyttä kertaa rajoittuneen Wuhaniin, ja riski sarsin kaltaiseen epidemiaan on pieni.
- Paljon on vielä selvitettävää, mutta tällä hetkellä ei ole mitään syytä olettaa, että tästä syntyisi maailmanlaajuinen epidemia, sanoo THL:n johtava asiantuntija Jussi Sane.
**
Hänen mukaansa WHO ei suosittele erityisiä toimia matkalijoille eikä rajoituksia matkustamiseen tai kansainväliseen kauppaan."
Ilta-Sanomat 31.1.2020: Hallitusta vaaditaan reagoimaan koronaviruksen leviämiseen - nyt ministeri Kiuru vastaa kansanedustajien kritiikkiin
"Kiuru ei ymmärrä kansanedustajien kritiikkiä. Hän totesi useaan kertaan, ettei tilanne vaadi hallituksen reagointia. Asia ei ole hänen mielestään poliittinen ja siihen on suhtauduttava rauhallisesti eikä paniikkia saa lietsoa.
- Tämä on WHO:n mukaan kansainvälinen epidemia ja olemme ryhtyneet toimiin, joita tälläiset tapaukset vaativat. Asiantuntijoiden näkökulmasta viruksen leviämisriski on pieni, siihen pitää uskoa, Kiuru sanoi."
Jälkiviisaus on tietysti helppoa.
Nämä THL:n ”asiantuntijat” ovat täysin kädettömiä nollia, poliittisia virkanimityksiä. Toivottavasti koko pulju lopetetaan tämän koronafarssin jälkeen!
Vierailija kirjoitti:
Sikamaista toimintaa. Kansalaiset jätetään oman onnensa nojaan. Meillä muka hyvä terveydenhuolto.
Suomen terveydenhoito sijalla 31. Italia 2-3.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuossa on ihmeellistä? Jos sulla on lievänä oireileva korona, se testi ei vaikuta sun elämään mitenkään. Jäät joka tapauksessa kotiin, jos oireilet. Jos kuntosi vaatii päivystyksellistä hoitoa, soitat päivystykseen. Tämä on järkevää toimintaa. Näin kohdennetaan terveydenhuollon resurssit sinne, missä niitä tarvitaan.
Entäpä jos koronasta jääkin joku vakava jälkitauti/tila/vaiva jossain vaiheessa (kun uusi tauti niin ei voi vielä tietää), milläs todistat vakuutusyhtiölle tms. taholle että olet sairastanut koronan?
Koska korona on julistettu pandemiaksi, niin se vapauttaa vakuututyhtiöt kaikista korvausvelvollisuuksista. Et tule saaman yhtään mitään korvauksia, vaikka olisit vammainen loppuelämäsi.
Ruokakauppoihin käsidesipulloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Idiootit.
Täysin samaa mieltä. Ei tässä pitäisi olla yhtään mitään pulmallista. Aivan sama tilanne kuin aina muulloinkin. Kipeänä lepään kotona ja vältän tartuttamasta muita. Jos alkavat hengitysvaikeudet tai muut vakavammat oireet niin soitan apua, oli sitten kyseessä korona tai mikä tahansa muu tauti.
Miten tämä käytännössä toimii? Itse kun sairastun niin olen kipeänä aina 4-6 viikkoa. En voi maata kotona kokonaista kuukautta mitenkään. Töissä käytävä, kaupassa käytävä, ulkoilmaa haukattava, sukulaisia nähtävä, ystäviä nähtäviä.
hanki nk kotivara ja älä tartuta kanssa ihmisiin tautia. On olemassa kännykkä millä pidät yhteyttä. Itse en halua tavata ketään jos oon sairas korona aikaan. Viihdyn hyvin. Enkä oo introvertti.
Mitä sanon pomolle? "Nähdään 6 viikon päästä kun nuha on ohi!" Ja jos tämä on mahdollista, niin kuka hullu töitä tekisi näinä aikoina kun kotonakin saa olla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sikamaista toimintaa. Kansalaiset jätetään oman onnensa nojaan. Meillä muka hyvä terveydenhuolto.
Suomen terveydenhoito sijalla 31. Italia 2-3.
Italiassa kuolee päivässä yli 100 ihmistä koronaan
Vierailija kirjoitti:
Kuolee tähän muutkin kuin perussairaat. Itse sairastuin 3 viikkoa sitten vakavasti, paska ajoitus ja nyt se on menoa tämän kanssa. 45 v. olen.
Miksi ajattelet noin? Ei se välttämättä ole menoa vaikka oletkin sairas. Itse asiassa luin tänään, että korkea ikä lisää kuolleisuutta enemmän kuin perussairaus. Korkea ikä ja esim. tietyt verenpainelääkkeet lisäävät keuhkoissa sellaisen solukon määrää joka voi olla vahingollinen koronaviruksen iskiessä.
Mielestäni tuo iltalehden juttu auttoi ainakin itseäni ymmärtämään esim. koronan aiheuttamaa kuolleisuutta:
https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/52dfecd2-fd82-48bb-8724-4be03938…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Idiootit.
Mitä sanon pomolle? "Nähdään 6 viikon päästä kun nuha on ohi!" Ja jos tämä on mahdollista, niin kuka hullu töitä tekisi näinä aikoina kun kotonakin saa olla?
Vastuullisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Idiootit.
No sittenhän ne lapset siellä koulussa tartuttavat muut oppilaat ja opettajat mikäli kantavat virusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Idiootit.
Vastuullisuus.
Kuka työnantaja tuohon suostuu? Itselläni on nyt ollut tammikuusta lähtien oireita ja en ole voinut lakata elämästä kurkkukivun takia 2 kuukaudeksi. En edes ymmärrä miten tämä käytännössä onnistuisi. 2 viikon karanteeni jo on ihmiskoe, entä sitten 2 kuukauden.