Kunpa lapseni olisi SYK:ssa. Ainoa järkeviä päätöksiä tekevä.
Kommentit (15)
Tuo on 120+ ÄO ihmisten koulu johon ei pääse edes toiselle luokalle ilman valintakoetta jossa ~10% sisäänotto. Aina voittavat myös maanlaajuiset taloustietokisat, väittelykisat, matematiikkakilpailut jne.
Miksei keski-Suomessa ole tällaisia kouluja?
Minua SYKin päätös ei olisi auttanut kun lapseni vasta tokaluokkakainen
Listataan muita järkiintyneitä kouluja tähän. Hallituksemme on sairas ja kadoksissa.
Vierailija kirjoitti:
Sinnehän haetaan opiskelemaan tokalla luokalla eli kun lapsi on 8-9v.
Kauniaisten molemmat lukiot myös etäopetuksessa.
Helsingin yliopisto on perunut ensi viikosta alkaen kaiken lähiopetuksen.
Todellakin, tuntuu että Koronasta ovat huolissaan eniten juuri korkeakoulutetut, hyvin toimeentulevat ihmiset. Osaavat arvioida tilannetta ja ymmärtävät tilastomatematiikkaa, joka kertoo miten vakavasta asiasta on kyse.
Jyväskylässä edes Norssi - jolta voisi jotakin älyllistä odottaa - ei pysty tällaisiin rajanvetoihin vaan saastuttaminen jatkuu. Etenkin nyt, kun testaaminen lopetetaan on peli pelattu tartuntojen suhteen.
Tampereen yliopisto siirtyy maanantaista etäopetukseen. Tampereella ohjeistettu perusopetuksessa olevia ottamaan kaikki kirjansa ja romppeensa kotiin..
Tänään opetushallitukselta tulleessa ohjeessa kouluille sanotaan että oppilaille, myös terveille jotka ei ole karanteenissa, on annettava lupa jäädä pois koulusta. Yksiselitteisesti, siis jos huoltaja anoo lupaa, se on annettava. Tiedote siis tullut koulujen rehtoreille tänään.
Helsingin normaalilyseon lukio on myös etäopetuksessa.
On loppunut täysin luottamus viranomaisten toimiin. Jos enää ei kunnolla testata, kuin vakavat tapaukset, emme voi mitenkään tietää onko esim koulussa tartuttavia lapsia!
Ja kouluja ei tietenkään määrätä kiinni jos ei ole virallisia tartuntoja tai ihmiset eivät edes ymmärrä jäädä karanteeniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinnehän haetaan opiskelemaan tokalla luokalla eli kun lapsi on 8-9v.
SYK alkaa kolmannelta luokalta.
Turussa kaikki lukiot siirtyivät etäopetukseen. Vain yo-kirjoittajat saavat mennä paikalle.