Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko laiskuus/saamattomuus aina merkki mielenterveysongelmasta?

Vierailija
13.03.2020 |

Vai onko olemassa ihmisiä, jotka ovat vain saamattomia ja laiskoja ilman mitään havaittavissa olevaa mt-ongelmaa tai häiriötä?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla ihan vaan luonteenpiirre. Toiset on sellaisia lapsesta asti.

Vierailija
2/17 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskuus on viisauden merkki. Miksi raataa otsa hieässä kun vähemmälläkin pärjää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetteko tällaisia ihmisiä?

Vierailija
4/17 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saamattomuutena voi ilmetä myös perfektionismi ja mokien pelko: ei uskalla ryhtyä toimeen ettei vaan mene pieleen. Tämä on ihan tosi ilmiö joka vaivaa osaa ihmisistä.

Vierailija
5/17 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla jos henkilö kuitenkin itse haluaisi olla ahkera ja saada aikaan paljon

Vierailija
6/17 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se laiskuus ilmenee?

Vierailija
7/17 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ajoittain laiska.

Vierailija
8/17 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se laiskuus ilmenee?

Esimerkiksi sohvalla maatessa pitää huudella muija antamaan telkkarin kaukosäädin kun käsi ei yllä. Siinä paljastuu sekin että joku muu on hipelöinyt herran kapulaa kun se on liian kaukana. 

Of topic ei liity laiskuuteen vaan kakeen eli kaukosäätimeen. Olin nukahtanut sohvalle ja muija koitti ottaa kädestäni kaukosäätimen sammuttaakseen telkkarin. Olin puristanut kovempaa ja kääntänyt kylkeä haudaten kaken alleni. Itsellä ei ole mitään tietoa tapahtumista vaan pakko luottaa siihen mitä on kerrottu. Voin kyllä uskoa kun katson telkkaria säädin kädessä. Mainokset tarkoittaa kanavasurffausta ja tylsät ohjelmat jatkuvaa kanavien vaihtelua.

Vierailija
9/17 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ajoittain laiska.

Niin minäkin olen ajoittain. Lähinnä sen pakollisen hereillä olo ajan.

Vierailija
10/17 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten se ei ole merkki mistään mt-ongelmasta. Jos laiskuus on pysyvää, se on vaan temperamentin ja luonteen piirre, jos sitä esiintyy vain ajoittain voi johtua esim. stressaavasta elämäntilanteestakin eikä aina ole esim. masennusta.

Vierailija
11/17 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana suoritin ja tein kaikkea hiki hatussa. Nyt keski-iässä olen oppinut hidastamaan ja nautiskelemaan elämästä. Ei työ tekemällä lopu ja kukaan meistä ei ole korvaamaton.

Vierailija
12/17 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla myös fyysistä vikaa, diagnosoimatonta. Tekisi, mutta ei jaksa.

Vierailija
13/17 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä tiedä, oonko ikinä tavannut oikeasti laiskaa ihmistä. Siis sellaista, joka ei tekisi ikinä mitään.

Vierailija
14/17 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1910-luvulla syntynyt isoisäni sanoi aikanaan että ihmiset touhottaa liikaa, siitä ne sodatkin syttyvät, pitäisi vaan maata auringossa.

Vierailija
15/17 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut on oppineet olemaan laiskoja. Jos on vaikka kielletty aina kaikki eikä ole voinut kuin lamaannuttaa kaikki toiveensa ja ideansa.

Vierailija
16/17 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jotkut on oppineet olemaan laiskoja. Jos on vaikka kielletty aina kaikki eikä ole voinut kuin lamaannuttaa kaikki toiveensa ja ideansa.

Tää taitaa osua muhun.

Käyn kyllä töissä ja opiskelen. Pärjään ihan hyvin.

Varsinaisia kiinnostuksenkohteita ei sen sijaan ole, katselen netflixiä ja vietän aikaa miehen ja koiran kanssa. Välillä käyn salilla ja joskus käyn baareissakin.

Mutta ei ole sellaista intohimoa mihinkään, en pidä puuhastelusta. En keksi mitään ideoita, mitä vaikka kotona tekisin tai järjestelisin, eikä ole kiinnostustakaan oikein mihinkään.

Osaksi varmaan synnynnäistä, mutta luulen, että ankaralla ja syyllistävällä kasvatuksella on vaikutusta. Olen oppinut häpeämään itseäni ja tuntemaan, etten osaa mitään, olen viallinen ja teen kaiken väärin.

Vierailija
17/17 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se indikoi heikkoa vireystasoa ja väsynyttä mieltä. Ei kukaan halua olla laiska, toisilta ei vain löydy virtaa olla meneviä ja aikaansaavia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan