Miten toimia kännimummon kanssa
Meillä on hankala tilanne. Minun äitini on alkoholisti. Hän onnistuu monesti petraamaan ja on useita kuukausia selvinpäin, mutta nyt lähiaikoina on ollut usein humalassa, kun ollaan lapsen (2v) kanssa tultu kyläilemään. Haki meidät junalta kännissä (autolla siis) ja on myös vahtinut lastani kännissä. Ei siis ollut humalassa kun lapsen hänelle jätin, vaan vasta kun hain lapsen. Ennen lapseen hoitoon jättämistä hän oli ollut puoli vuotta juomatta.
Nyt on ennemmin sääntö kuin poikkeus, että mummo on humalassa, kun tulemme kylään. Asumme 200 km päässä ja kuljemme julkisilla, joten lähteminen ei ykskaks aina onnistu, jos mummo sattuu olemaan humalassa.
Mitä ihmettä minun pitäisi tehdä? En missään nimessä halua altistaa omaa lastani mummon kännisekoilulle, jota sain itse ihan tarpeeksi jo lapsuudessani kokea. Onko ainoa keino katkaista välit kokonaan? Tilanne on vaikea, koska äitini yrittää olla kuivilla, sitkuttelee vielä työelämässä jne. Tiedän, että hän rakastaa minua ja poikaani, mutta ei tällainen peli vetele! Mitä tekisitte minun tilanteessani?
Kommentit (2)
Missään nimessä et jätä lasta mummon hoitoon, koska ei ole luotettava. Käykää kylässä, mutta lähtekää heti jos mummo on kännissä. Vaikka olisitte tulleet 200 km:n päästä, ei ole pakko jäädä katselemaan kännimummoa. Menette vaikka hotelliin jos ette pääse takaisin kotiin. Tai sitten sanotte että kyläilyt on nyt pannassa, ja pidetään yhteyttä vain puhelimitse.
Tarjoo pullo koronaa