Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teini ei pese itseään

Vierailija
12.03.2020 |

Hermot menee, pitää jankuttaa suihkuun menemisestä ja silti harvakseltaan menee. Olen suoraan jo sanonut, että haju on kauhea eikä pelkkä axe auta vaan lian pois peseminen!! Tästä sitten loukkaantui ja alkaa mököttää. Aluksi olin ihan hienotunteinen asian suhteen mutta enää ei voi himmailla kun ei vaan mene perille.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille että se joko pesee itse itsensä tai sitten sinä peset sen kuten ennenvanhaan.

Vierailija
2/24 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se viimeistään siinä vaiheessa tajuaa, kun kaverit alkaa kartella. Kannattaa kyllä oikeasti sanoa, että haju häiritsee muita ja kohta aletaan kiusaamaan koulussakin eikä kukaan halua olla haisevan ihmisen kanssa tekemisissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on kai päästänsä sekaisin...

Itse ymmärsin peseytyä teininä, koska aavistin että vastakkaisen sukupuolen huomion saa positiivisempana kun tuoksuu hyvältä.

Enkä ollut väärässä.

Voisiko sille lapselle vihjata jotain tällaista?

Vierailija
4/24 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se oppii, kun alkaa nussimaan.

Vierailija
5/24 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini on viisas ja haluaa herättää vastakkaisen sukupuolen (tai saman) huomion luontaisilla feromoneilla.

Vierailija
6/24 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin patistat sen suihkuun ennen kuin muut alkaa kiusata. Olin itse teininä hyvin huolimaton oman hygieniani suhteen enkä toki omasta mielestäni mitenkään pahalle haissut, mutta luokkakaverit haukkuivatkin selän takana haisunäädäksi ja yhä hävettää.

Vierailija
7/24 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän se nyt mikään kissa ole.

Vierailija
8/24 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt liittäisi tähän mitään vastakkaisen sukupuolen huomiota tai kiusaamisasioita, vaan että perushygieniasta huolehtimisen tulisi olla itsestäänselvää ja siitä tulee itsellekin parempi olo. Parempi tapa lähestyä nuorta eikä tee hallaa itsetunnolle ja on tottakin. Hyvä tuoda myös terveysnäkökulmaa. Osta sille vaikka joku kiva suihkusaippua ja dödö niin ehkä kiinnostaa enemmän.

Vierailija
9/24 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teini on viisas ja haluaa herättää vastakkaisen sukupuolen (tai saman) huomion luontaisilla feromoneilla.

Axella ryyditetty paska ei ole mikään luontainen feromoni.

Vierailija
10/24 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesemättömyys on teineillä masennusoire. Tai sitten huoltaja ei ole opettanut aikuisen pesurutiineja!

Vierailija
11/24 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Axella ryyditetty paska ei ole mikään luontainen feromoni.

On se teineille, mokomakin boomer.

Vierailija
12/24 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmaan tyttö, joka ei peseydy, lemahtaa aika kalaisalle melko pian. En nyt sano, että ihan hapansilakalle.

Vierailija
13/24 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa opettaa jo pienestä päivittäinen peseytyminen, ei tarvii sit teinin kanssa ihmetellä kun enää ei riitäkään pesu kerta viikkoon.

Vierailija
14/24 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin patistat sen suihkuun ennen kuin muut alkaa kiusata. Olin itse teininä hyvin huolimaton oman hygieniani suhteen enkä toki omasta mielestäni mitenkään pahalle haissut, mutta luokkakaverit haukkuivatkin selän takana haisunäädäksi ja yhä hävettää.

Joo, mutta kun ei sinne suihkuun voi väkivalloin pakottaa eikä tuo vaan _usko_ vaikka suoraan olen sanonut jo että haiset, ja täytyy mennä. Pitääkö mennä niin absurdeihin tekoihin, että poistan jotain etuuksia jos ei suihkuun suostu?! Ap

Vierailija
15/24 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt liittäisi tähän mitään vastakkaisen sukupuolen huomiota tai kiusaamisasioita, vaan että perushygieniasta huolehtimisen tulisi olla itsestäänselvää ja siitä tulee itsellekin parempi olo. Parempi tapa lähestyä nuorta eikä tee hallaa itsetunnolle ja on tottakin. Hyvä tuoda myös terveysnäkökulmaa. Osta sille vaikka joku kiva suihkusaippua ja dödö niin ehkä kiinnostaa enemmän.

Kunhan ei ole myrkyllinen alumiini-antiperspirantti. Alumiiniton deodorantti, esim. Erisan on hyvä.

Vierailija
16/24 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat teinipoikani kävivät suihkussa kaksi kertaa päivässä omasta halustaan.

Tottuivat pienestä pitäen puhtauteen ja siihen, että äiti ei jankuta.

Kauniisti puhuin pojilleni vauvasta lähtien ja kunnioitin heitä.

Nyt he ovat aikusia, kunnioittavat itseään ja muita.

Vierailija
17/24 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sama jutu paitsi että on tyttö ja 13v. Vauvasta asti on totutettu siihen että suihkuun 2 kertaa viikossa + saunapäivä mutta sen jälkeen kun täytti 8, neidin suihkuun saaminen on vaikeutunut. Ja nyt se on ihan mahdotonta! Vaatteitakaan ei meinaa antaa pesuun, eilen illalla tapeltiin siitä voiko mennä kouluun neljättä päivää samassa hupparissa ja samoissa rintsikoissa. Dödöä laittaa, mutta paljonpa se auttaa likaiseen kainaloon sudittuna.

Vierailija
18/24 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että miten tuli mieleen oma esiteini-ikä ja häpeän puna yhä poskille. Kehityin hyvin varhain ja hikoilin kuin pieni porsas, enkä halunnut käydä suihkussa. Vanhempani eivät pakottaneet koska kiukuttelin vastaan. En pessyt myöskään hiuksiani kuin kerran kahteen viikkoon, puhumattakaan siitä että olisin niitä harjannut tai hoitanut muuten. Rintaliivejä en myöskään käyttänyt vaikka rinnat olivat jo B-kuppia, nännit näkyi sitten luokkakavereillekin. Olin kaiken kaikkiaan todella epäsiisti, haiseva ja ällöttävä ilmestys muiden mielestä. Hampaistakaan en huolehtinut ollenkaan ja ne olivatkin todella likaiset ja hengitys haisi. Söin mitä sattuu ja naamassa kukki märkivä akne ja suunpielet verillä ravintopuutosten tähden. Hävettää jälkeenpäin, mutta vanhempien mielestä mitään vikaa ei ilmeisesti ollut tai olivat ylisuojelevia etten pahoittaisi mieltäni. Olin myös aistitliherkkä joten suihku, rintaliivit, ponnarit ja hiusten harjaaminen oli vastenmielisiä asioita. Pidä huolta lapsestasi!

Vierailija
19/24 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tämä on joku teini-ikään liittyvä muutosvastarintaisuus. On niin vaikea hyväksyä oman kehon muutoksia, että ei peseydy aikaisempaa enempää tai ainakaan käytä deodoranttia. Mihin ei puutu, sitä ei ole olemassa.

Kyllä se sitten aikaa myöten menee jakeluun, että ilman uusia hygeniatapoja haisee pahalle muiden nenään.

Meillä meni teinin kanssa pari vuotta, että piti joka aamu muistuttaa dödön käytöstä ja silti sitä jäi välillä laittamatta. Kai hän sitten jossain vaiheessa ymmärsi, että en sattumalta osunut oikeaan kun se oli jäänyt laittamatta ja siitä huomautin, vaan sen todellakin haistoi, myös muut......

Vierailija
20/24 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tyypillistä murrosiän ongelmaa... Meillä myös 13 v, jota pitää muistuttaa käydä suihkussa ja vaihtaa vaatteita yms. Aion asiasta muistuttaa niin kauan, kun on tarvetta. Ja mikäli ei suostu peseytymään, lähtee ruudut alta aikayksikön. Eiköhän motivaatio peseytyä tuolla parane ;).