Teini ei pese itseään
Hermot menee, pitää jankuttaa suihkuun menemisestä ja silti harvakseltaan menee. Olen suoraan jo sanonut, että haju on kauhea eikä pelkkä axe auta vaan lian pois peseminen!! Tästä sitten loukkaantui ja alkaa mököttää. Aluksi olin ihan hienotunteinen asian suhteen mutta enää ei voi himmailla kun ei vaan mene perille.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Voisiko teini (jos hän on poika) tulla neliovisen Bemarini takapenkille? Minä nuolen hänet puhtaaksi!
T: Niko Petteri
Hyi helv....
Vierailija kirjoitti:
Kyllä varmaan tyttö, joka ei peseydy, lemahtaa aika kalaisalle melko pian. En nyt sano, että ihan hapansilakalle.
Kyseessä taitaa olla poika, kun kerran Axesta puhutaan. Muutenkin teinipojilla on kautta aikojen ollut huonompi hygienia kuin tytöillä - tytöille ja naisille kumminkin koko ajan tulee joka suunnasta viestiä, että ei saa haista/tuoksua miltään muulta kuin saippualta, dödöltä ja hajuvedeltä...
Pojat alkavat lemuta kuin vanha matojen syömä juusto (googlatkaa Casu marzu).
Vierailija kirjoitti:
Meillä on sama jutu paitsi että on tyttö ja 13v. Vauvasta asti on totutettu siihen että suihkuun 2 kertaa viikossa + saunapäivä mutta sen jälkeen kun täytti 8, neidin suihkuun saaminen on vaikeutunut. Ja nyt se on ihan mahdotonta! Vaatteitakaan ei meinaa antaa pesuun, eilen illalla tapeltiin siitä voiko mennä kouluun neljättä päivää samassa hupparissa ja samoissa rintsikoissa. Dödöä laittaa, mutta paljonpa se auttaa likaiseen kainaloon sudittuna.
Mä käytän kyllä samoja rintsikoita jopa yli viikon yhteen menoon - ja eikös huppari ole päällysvaate, eli siellä alla on kuitenkin t-paita tai pitkähihainen trikoopaita "aluspaitana", jota vaihdetaan..? En mä mitään neulepuseroakaan pese joka hemmetin käyttökerran jälkeen. Tietty nyt aikuisena ei hikoile yhtä paljon kuin teini-ikäisenä ja käyn suihkussa about joka päivä, mutta kuitenkin.
Teiltä vanhemmat, joiden teinit kuuluvat sarjaan Haisulit, kysyisin, millaisen mallin henkilökohtaisen hygienian hoidossa te olette välittäneet lapsillenne? Käyttekö itse suihkussa päivittäin? Vaihdatteko varsinkin alusvaatteita ja sukkia riittävän usein? Jos vain marmatatte ja komentelette, mutta ette itsekään juuri muulloin itseänne kastele kuin saunareissulla, niin miten se teinikään ymmärtää hyginean tärkeyden.
Minulla on jostain syystä erilainen näkemys teinien peseytymisestä. Monethan lotraavat suihkussa monta kertaa päivässä, eikä kyseessä ole mikään pikainen pyörähdys suihkun alla. Liikakaan pesu ei ole hyväksi. Iho ei tykkää.
Ystävälläni on viisi poikaa, nyt jo aikuisia, mutta kun olivat lapsia jateinejä, hoitivat kyllä peseytymiset ihan kiitettävästi, mutta kyllä kuulemma huomasi, milloin toinen sukupuoli alkoi kiinnostaa. Peseytyminen ja pukeutuminen muuttuivat entistä tarkemmiksi. Mikä tahansa puhdas paita tai sukat eivät kelvanneet!