Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopettakaa se hemmetin hamstraaminen!!!!

Vierailija
12.03.2020 |

Täällä asuu muitakin! Kiva mennä tyhjään kauppaan pyörittelemään päätä kun hyllyistä löydy edes papupurkkeja enää.

Kommentit (492)

Vierailija
221/492 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei kaikki vesaapaperi- yms. hamsterit!

Muistakaa ostaa myös iso varasto kondomeja ja muita ehkäisyvälineitä, ettette tuota lisää idiootteja maailmaan!

Mikä parasta, nää ta mp iot ovat niissä väkijoukoissa altistuneet koronalle 😂

Harmi pilata ilosi. Olin ajoissa liikkeellä, silloin kun vielä useimmat naureskelivat tälle pikku flunssalle.

Samoin. Pikkuhiljaa olen ostanut vähän ekstraa viime viikkoina. Voimme olla tarpeen vaatiessa varmaan noin kuukauden käymättä missään viruspesissä.

Vierailija
222/492 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luen kyllä todella hölmistyneenä tästä ihmisten tyhmyydestä. Itse saatan elää aikoja ilman wc-paperia kun käsisuihku ja pyyhe on paljon terveellisempi tapa huolehtia hygieniasta.

Katsos kun suurimmassa osassa maita ei ole kuultukaan mistään käsisuihkusta pöntön vieressä, eikä niitä ole kaikilla Suomessakaan.

Mahtaa olla soma näky perheen perspyyhkeet rivissä roikkumassa pöntön vieressä. Onko vieraille varattu omat?

Entäpä etummaisen henkkoht alueen pyyhkeet? Kai ne on sentään eri pyyhkeet kuin kakkapyllylle tai käsille?

Vain Suomessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/492 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua enemmän kiinnostaa mitä ihmiset aikovat tehdä kaikella sillä tomaattimurskalla minkä ovat ostaneet??

Vierailija
224/492 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua enemmän kiinnostaa mitä ihmiset aikovat tehdä kaikella sillä tomaattimurskalla minkä ovat ostaneet??

Taidat olla vähän tyhmä. Ruokaa siitä yleensä tehdään.

Vierailija
225/492 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukan aihetta sivuten: en ole koskaan ymmärtänyt ihmisiä joilla kotivarat oikeasti säilyvät kuukausia tai jopa vuosia.

Olen itse aikaisemmin yrittänyt kerryttää kotivaroja pariinkin otteeseen, mutta aina tulee vastaan joku laiska sunnuntai kun ei vain millään jaksa lähteä kauppaan, joten tulee tehtyä niistä varannoista joku papu-makaroonisörsseli. Seuraavana päivänä aukeavatkin sitten tonnikalapurkit, sitä seuraavana menee nuudelit... Ja ennen kuin huomaakaan, koko kuivakaappi on tyhjä.

Vierailija
226/492 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiukan aihetta sivuten: en ole koskaan ymmärtänyt ihmisiä joilla kotivarat oikeasti säilyvät kuukausia tai jopa vuosia.

Olen itse aikaisemmin yrittänyt kerryttää kotivaroja pariinkin otteeseen, mutta aina tulee vastaan joku laiska sunnuntai kun ei vain millään jaksa lähteä kauppaan, joten tulee tehtyä niistä varannoista joku papu-makaroonisörsseli. Seuraavana päivänä aukeavatkin sitten tonnikalapurkit, sitä seuraavana menee nuudelit... Ja ennen kuin huomaakaan, koko kuivakaappi on tyhjä.

Kotivaran idea on se että sitä käytetään, mutta tilalle ostetaan uutta sitä mukaa. Tarkoitus ei ole siis säilöä jauhoja viisi vuotta yli päiväyksen.

Näin on aina hyvää käyttökelpoista kotivaraa jemmassa.

Kannattais lukea ne ohjeet ajatuksella.

Vierailija
227/492 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotivaran idea on se että sitä käytetään, mutta tilalle ostetaan uutta sitä mukaa. Tarkoitus ei ole siis säilöä jauhoja viisi vuotta yli päiväyksen.

Siinähän tapauksessa ”kotivarailu” ei eroa normaalista kaupassakäynnistä mitenkään?

Ostan 100 pussia nuudeleita, syön 100 pussia nuudeleita, ostan uudet 100 tilalle kun ehtivät loppua?

Jos minulla on syömäkelpoista ruokaa kotona, en todellakaan lähde kauppaan ostamaan lisää, vaan syön entiset pois ensin.

Vierailija
228/492 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006437657.html

Kyllä sitä WC-paperia kaikille Suomessa riittää.

Vierailija
229/492 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me hamstrata, mutta on käsketty uutisissa että pitää hankkia kotivara ja on päätetty hankkia kun näyttää siltä että tauti taitaa alkaa suomeenkin levitä. Pakko on kauppaan lähteä ja ostaa.

Vierailija
230/492 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinähän tapauksessa ”kotivarailu” ei eroa normaalista kaupassakäynnistä mitenkään?

Ostan 100 pussia nuudeleita, syön 100 pussia nuudeleita, ostan uudet 100 tilalle kun ehtivät loppua?

Jos minulla on syömäkelpoista ruokaa kotona, en todellakaan lähde kauppaan ostamaan lisää, vaan syön entiset pois ensin.

No sinä olet hölmä etkä ymmärrä kotivaran ideaa. Kotivara tarkoittaa sitä, että ei käytetä koskaan kaikkea loppuun vaan hankitaan täydennys ajoissa. Eli ostat uudet sata nuudelipussia kun jäljellä on enää viisikymmentä. 

Vierailija
231/492 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sinä olet hölmä etkä ymmärrä kotivaran ideaa. Kotivara tarkoittaa sitä, että ei käytetä koskaan kaikkea loppuun vaan hankitaan täydennys ajoissa. Eli ostat uudet sata nuudelipussia kun jäljellä on enää viisikymmentä. 

Kyllä minä ymmärrän kotivaran idean – se mitä en ymmärrä on, että joillain se oikeasti toimii! Että jotkut oikeasti pystyvät säilyttelemään ruokaa nurkissa ja tekemään ns. ”turhia” kauppareissuja.

Vierailija
232/492 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ruoka loppuu niin eihän silloin tarvitse paskapaperiakaan.

Vaihdantatalouden kaupankäyntiin. Paketilla paskapaperia voi ostaa jotain sellaista mitä itse tarvitsee.

Kuka sitä ostaa jos oma loppuu? Pidee toimii.

"Pidee", ei oo todellista :D

Vierailija
233/492 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän moni osta sen takia paljon ettei tarvii juosta jatkuvasti kaupassa!!!!!!!!!

234/492 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä asuu muitakin! Kiva mennä tyhjään kauppaan pyörittelemään päätä kun hyllyistä löydy edes papupurkkeja enää.

Just näin, ei se ruoka tai vessapaperi lopu sieltä kaupasta muuten kun tän järjettömän toiminnan takia.

Vierailija
235/492 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on vähän sama, kuin rahan säästäminen: jotkut siihen pystyy, toiset eivät. Itselläni on aina jonkunlainen kotivara olemassa. Kotoa opittu tapa. Mutta kukin tyylillään, ketään muuta ei kiinnosta...

Vierailija
236/492 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei pystynyt menemään cittariin, niin paljon porukkaa ja työntävät kärrien täydeltä vessapaperia, säilykkeitä, ruisleipää ym.

Hulluja ihmisiä.

Eivät ole tajunneet että tokmannilla on kanssa vessapaperia, siellä ei ollut kuin muutama ihminen, samoin paikallisessa lidlissä.

Vierailija
237/492 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ruoka loppuu niin eihän silloin tarvitse paskapaperiakaan.

Vaihdantatalouden kaupankäyntiin. Paketilla paskapaperia voi ostaa jotain sellaista mitä itse tarvitsee.

Kuka sitä ostaa jos oma loppuu? Pidee toimii.

"Pidee", ei oo todellista :D

Meillä on vessassa pil*upuhelin.

Vierailija
238/492 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kestänee semmoisen 3-5v, liikutaan ja käydään ulkona tavallisesti. Yhteiset pippalot vähenevät. Ruokaa hankitaan useammaksi viikoksi jotta ruokareissut ois mahdollisimman harvassa.

Kuolemat jää loppupeleissä vähäisiksi, vastaten jotakin kausiflunssaa jollakin 10-15000 kuolleella noina 3-5v aikana. ei se korona loppujen lopuksi kovinkaan kilpailukykyinen ole vrt muut pöpöt jotka tykkää asua ihmisten hengityselimissä.

Eli ihan mitättömiä määriä kuolleita josa ei kuulu hikeentyä. Lakekaapa vaikka huviksenne: 5m ihmistä, 70v eliniänodote = 70.000 ihmistä kuolee joka vuosi kaikesta sydänongelmista hukkumiseen ja auto onnettomuuksissa tai muihin sairauksiin. Nää uppoaa hyvin noihin tilastoihin, hieman vähemmän kuolleita muista syystä mutta loppukuolemien määrä tuskin heittää edes 5% tavallisesta.

Vierailija
239/492 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin eilen pienen kotivaran: 3x400g makaronia, 3x400g kanajauhelihaa, 3 pakastevihannespussia, iso paketti voita, juustoa ja iso paahtoleipäpussi. Myös muuta kuivatavaraa löytyy ennestään, mm. jauhoja, hiivaa, öljyä, teetä, kahvia, suklaata, keksejä, spagettia, nuudeleita, riisiä. Ostin myös koiralle kaappiin hyvinsäilyviä säilykeruokia (normaalisti se syö niitä harvoin).

Ei mitään paniikkia ole, eikä näillä määrillä kuuhun vielä mennä.  :)

Vierailija
240/492 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt nimenomaan ei saisi rynniä isoilla joukoilla kauppoihin hamstraamaan! Ja kaupat eivät tule menemään kiinni eikä tavara lopu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi