Lopettakaa se hemmetin hamstraaminen!!!!
Täällä asuu muitakin! Kiva mennä tyhjään kauppaan pyörittelemään päätä kun hyllyistä löydy edes papupurkkeja enää.
Kommentit (492)
Tekisi jollakin sairaalla tavalla mieli mennä tänään jossakin isohkossa kaupassa käymään ja katsomaan tätä lampaiden massahysteriaa, mutta kyllä se järki kieltää menemästä.
Mä tajusin vasta nyt olevani kotivaraihminen. En ole koskaan ajatellut asiaa. Musta on vain ihan normaalia, että kaapissa on pastaa, riisiä, jauhoja, hiivaa, tomaattimurskaa ja jotain papuja, linssejä, soijarouhetta, kikherneitä, ehkä tonnikalaa yms. Pärjäisin ihan normaalilla setillä ainakin neljä päivää. En koe mitään tarvetta hamstrata, mutta oon ehkä vähän yllättynyt, että eikö ihmisillä todella ole siellä kaapissa normaalisti mitään kuivatavaraa. Esimerkiksi joku spagetti tai riisi: keitetäänkö niitä aina koko pakkaus kerralla, ettei jää yhtään yli? Vai koetaanko tää kotivarahomma nyt niin, että pitää ostaa jotain tosi erikoista ja erilaista kuin mitä normaalisti söisi?
Vierailija kirjoitti:
Mä tajusin vasta nyt olevani kotivaraihminen. En ole koskaan ajatellut asiaa. Musta on vain ihan normaalia, että kaapissa on pastaa, riisiä, jauhoja, hiivaa, tomaattimurskaa ja jotain papuja, linssejä, soijarouhetta, kikherneitä, ehkä tonnikalaa yms. Pärjäisin ihan normaalilla setillä ainakin neljä päivää. En koe mitään tarvetta hamstrata, mutta oon ehkä vähän yllättynyt, että eikö ihmisillä todella ole siellä kaapissa normaalisti mitään kuivatavaraa. Esimerkiksi joku spagetti tai riisi: keitetäänkö niitä aina koko pakkaus kerralla, ettei jää yhtään yli? Vai koetaanko tää kotivarahomma nyt niin, että pitää ostaa jotain tosi erikoista ja erilaista kuin mitä normaalisti söisi?
Vai ovatko hamsterit ihmisiä, jotka eivät laita kotona ruokaa vaan käyvät ulkona syömässä / elävät välipaloilla ja kotoa löytyy korkeintaan valmisaterioita ja voileipätarpeita? Ehkä silloin on aika hämärää, mitä kaapista normaalisti ihmisillä löytyy ja tulee hätä hamstrata kaikenlaista.
Hei kaikki vesaapaperi- yms. hamsterit!
Muistakaa ostaa myös iso varasto kondomeja ja muita ehkäisyvälineitä, ettette tuota lisää idiootteja maailmaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on Euroopan isoimmat metsät ja merkittävä paperiteollisuus. Ensimmäisenä hölmöläinen käy loogisesti ostamassa kaupasta puolen vuoden paskapaperit.
Kerrotko mitä hölmöä siinä on? Jos ihmisellä on vara ostaa ja paikka säilyttää sitä. Eikä mene mikskään vaikka säilyttäisi vuosia. Lasten joukkueet kerää rahaa myymällä vessapapereita ja pesuaineita. Minulla on aina joku 10 säkkiä veskipaperia, 5 kg konetiskiainetta, joku 10 kg pyykinpesuaineita kotona. Eikä tunnu missään.
Käy ehkä järkeen, jos kyseessä on joku kroonisesta ripulista kärsivä lestadiolaisperhe. No ei käy edes silloin. Ostaisit vaikka partiolaisten joulukalentereja samalla rahalla, jos et kehtaa olla ostamatta, menevät pienempään nippuun.
Ei minun lapseni ole partiossa vaan jääkiekkojoukkueissa. Miksi en mielestäsi saa käyttää omia rahojani omien lasteni joukkueiden tukemiseen. Kun tietty myyntivelvoite on ja se paperisäkkien tyrkyttäminen tuttaville ja naapureille ei kiinnosta. Ostan itse ja mun ei tarvitse roudailla niitä säkkejä ympäri kyliä.
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa ostaa myös iso varasto kondomeja ja muita ehkäisyvälineitä, ettette tuota lisää idiootteja maailmaan!
Miksi se toisten varautuminen menee sinulla noin ihon alle? Minulle on aivan sama varaudutko sinä vai et. Elätkö vai kuoletko. Ei kohota pulssia yhtään. Sitä paitsi parisuhteissa yleensä ei kondomia tarvita sillä ehkäisy on hoidettu toisin. Meillä esim mies teetti vasektomian.
Vierailija kirjoitti:
Luen kyllä todella hölmistyneenä tästä ihmisten tyhmyydestä. Itse saatan elää aikoja ilman wc-paperia kun käsisuihku ja pyyhe on paljon terveellisempi tapa huolehtia hygieniasta.
Onko sulla perspyyhe?
Vierailija kirjoitti:
Samaa ihmettelen. Käyn itse kerran viikossa automarketissa autolla ja ostan kaiken tarvittavan kuivatavaran ja veskipaperin sekä osan tuoretuotteista sieltä. Sitten käyn ehkä toisen kerran lähikaupassa täydentämässä tuoretavaraa. Periaatteessa kotona olevalla ruualla ihan normaali tilanteessa pärjättäisiin yli viikko. Eikä meillä mitään ruokahävikkiä synny kun ei jemmata mitään mitä ei muutenkin käytetä ja aina käytetään ne vanhimmat tuotteet ensin pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa ostaa myös iso varasto kondomeja ja muita ehkäisyvälineitä, ettette tuota lisää idiootteja maailmaan!Miksi se toisten varautuminen menee sinulla noin ihon alle? Minulle on aivan sama varaudutko sinä vai et. Elätkö vai kuoletko. Ei kohota pulssia yhtään. Sitä paitsi parisuhteissa yleensä ei kondomia tarvita sillä ehkäisy on hoidettu toisin. Meillä esim mies teetti vasektomian.
Edes parisuhteissa ei aina haluta käyttää hormonaalista ehkäisyä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa ostaa myös iso varasto kondomeja ja muita ehkäisyvälineitä, ettette tuota lisää idiootteja maailmaan!Miksi se toisten varautuminen menee sinulla noin ihon alle? Minulle on aivan sama varaudutko sinä vai et. Elätkö vai kuoletko. Ei kohota pulssia yhtään. Sitä paitsi parisuhteissa yleensä ei kondomia tarvita sillä ehkäisy on hoidettu toisin. Meillä esim mies teetti vasektomian.
Edes parisuhteissa ei aina haluta käyttää hormonaalista ehkäisyä
Vaihtoehtoja on muitakin. Suosittelen sinulle pysyvää ratkaisua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, pikkusen ketutti kun pojan päiväkodissa on oksutautia ja oisin hakenu yhen pullon käsidesiä, ja hamsterit on vetäny kaikki paikat tyhjiks. Kun uusi myyntierä tuli niin yhdellä asiakkaalla oli heti kymmenkunta pulloa kärryssä. Ihan älytöntä, vesi-saippuapesu on kuitenkin se ensisijainen mitä suositellaan.
Itse kuulun riskiryhmään, eikä vois silti vähempää kiinnostaa ihmisten joukkohysteria. Rauhottukaa nyt ihan oikeesti.
Pikkuisen ketuttaa joka ikinen joka ostaa mahatautiin käsidesiä, kun se ei siihen ole tehokas. Ihan älytöntä, kun vesi-saippuapesu on se mitä suositellaan eikä käsidesi yleensä auta sitäkään vähää kuin näiden köhävirusten kanssa.
Jep, nämä yleisessä myynnissä olevat käsidesit on liian laimeita. Näkisit mitä tietyissä labroissa käytetään. Niistä selviävät virukset ansaitseekin selvitä...
Ei tuosta hamstraamisesta ole syytä panikoitua, vaikka hetkellisesti varastot tyhjenevät. Se tarkoittaa vain sitä, että suuri osa ihmisistä varautuu olemaan enemmän kotona ja välttämään turhia käyntejä esim. juuri kaupassa, ostamalla enemmän kerralla. Tietysti tämä hätäännyttää ihmisiä, joilla ei ole mitään ja jotka nyt kohtaavat tyhjiä hyllyjä, mutta kyllä sitä ruokaa ja vessapaperia tulee pian lisää. Olisi paljon huolestuttavampaa, jos kaikki jatkaisivat kaupassa käyntiä yhtä usein kuin ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Mikä parasta, nää ta mp iot ovat niissä väkijoukoissa altistuneet koronalle 😂
Tätä ketjua lukiessa tuli mielikuva, että moni kirjoittaja asuu yksin tai ainakaan kotona ei ole lapsia?
Meidän lapsiperheen normaalit viikon ostoksetkin on jo se täysi kärryllinen ruokaa, ja p-paperin loppuessa paali uutta, joihin kukaan ei koskaan ennen ole kiinnittänyt mitään huomiota, niin onpa nyt kiva saada hamstraajan leima otsaan. 😕 Ja yksin käyn ostoksilla, lapset ei ole mukana, et pitäiskö nyt ripustaa kaulaan joku kyltti "En syö näitä yksin"?
Meillä on myös ihan normaalisti useamman päivän kotivara niiden viikon ruokien päälle. Ei ole ollut yksi tai kaksi kertaa, kun viikonloppuna on iskenyt vatsatauti tai flunssa, jolloin kauppaan meno alkuviikosta ei ole ollut järkevää. Kotivara on
juuri tätä varten. Nyt on kasvatettu kotivara riittämään vähän pitemmälle. Kaikki normaalia ruokaa, jota syödään muutenkin.
Perheellisen elämässä riittää ihan muutenkin säätöä ja suunnittelua ja yllättäviä tilanteita ja ruokahuollon pitää vaan olla kunnossa. Ja kun tietää, että sapuskaa on reilusti jemmassa, niin on yksi stressin aihe vähemmän ja voi keskittyä muihin asioihin. Se ruoka on kuitenkin se tärkein juttu. Te voitte elvistellä pärjäävänne kolme viikkoa pelkällä vedellä, mutta tehkääpä se lasten kanssa.
Minä näytin varmaan hamstraajalta, kun ostin työpaikalle käsidesiä myös asiakkaiden käyttöön vessoihin ja kahviautomaatin viereen.
Ette te tiedä, ostaako joku 10 pulloa itselleen, vai kuinka monelle muulle siinä samalla.
Ihan itseä voi syyttää, jos ei ollut ajoissa liikkeellä. Tiedossa kyllä oli, että kohta alkaa tapahtua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa ostaa myös iso varasto kondomeja ja muita ehkäisyvälineitä, ettette tuota lisää idiootteja maailmaan!Mikä parasta, nää ta mp iot ovat niissä väkijoukoissa altistuneet koronalle 😂
Harmi pilata ilosi. Olin ajoissa liikkeellä, silloin kun vielä useimmat naureskelivat tälle pikku flunssalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se kotivara tarkoita sitä että paskapaperia ostetaan vuodeksi eteenpäin.
Minä ostin paskapaperia autotallin täyteen ja sokeria saunan täyteen. Käsidesiä on sängynalus täynnä jne..
Jättäkää vielä kortsut pois ja nu ssikaa lapsia noihin hamstrauksiin sopiva määrä.
Vierailija kirjoitti:
Sama homma täällä. Onneksi asuu niin korvessa, että aina on jotain kaapissa ja pakkasessa, jos vaikka auto hajoaa.
Tuota olen kanssa miettinyt, että käyttäkää jenkki tosiaan koko spagettipussi tai kaurahiutaleet paketin kerralla? Pakostikin kaappeihin jää aina jotain??? Lisäksi joskus vaikka jauhelihaa tarvitsee vähemmän niin pakastan loput.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama homma täällä. Onneksi asuu niin korvessa, että aina on jotain kaapissa ja pakkasessa, jos vaikka auto hajoaa.
Tuota olen kanssa miettinyt, että käyttäkää jenkki tosiaan koko spagettipussi tai kaurahiutaleet paketin kerralla? Pakostikin kaappeihin jää aina jotain??? Lisäksi joskus vaikka jauhelihaa tarvitsee vähemmän niin pakastan loput.
*käyttääkö jengi.
Voi helevetti tätä autocorrectia, kuulostan ulkomaalaiselta viestissäni. Sori.
Pikkuisen ketuttaa joka ikinen joka ostaa mahatautiin käsidesiä, kun se ei siihen ole tehokas. Ihan älytöntä, kun vesi-saippuapesu on se mitä suositellaan eikä käsidesi yleensä auta sitäkään vähää kuin näiden köhävirusten kanssa.