Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tärkeintä nyt: PYSY KOTONA

Vierailija
12.03.2020 |

Mikäli mahdollista, pysy kotona.

-Etätyöt mahdollisuuksien mukaan
-Ei harrastuksissa käyntiä
-Ei kyläilyä
-Kaupassa mahdollisimman harvoin ja vain tarpeellisin, ei syytä hamstrata loppuvuodeksi tavaraa
-Pese käsiä aina kun tulet kotiin ja ennen ruokailua
-Ei mitään ylimääräistä ravaamista nyt missään
-Koskee koko perhettä

Näillä ei välttämättä ehkäise tartuntaa, mutta ainakin hidastaa leviämistä ja antaa resursseja terveydenhuoltoon, kun kaikki toimii näin.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysykää te kelaelätit eristyksissä sillä kellareissanne vaikka loppuelämänne. Mä aion jatkaa ihan normaalia arkeani.

Vierailija
22/49 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EN PYSY. Eikä muuten pysy aika moni muukaan.

Aika harva on onneksi kuitenkaan sellainen jolla ei ole elämässä ketään ihmistä josta välittää. Iäkkäitä vanhempia, isovanhempia, perussairaita läheisiä tai sukulaisia.

Todellista välittämistä on, että niistä iäkkäistä vanhemmista ym. huolehditaan ja varmistetaan, että heillä on ruokaa ym. tarpeeksi. Terveenä kotiin jääminen ei ole huolehtimista, vaan välinpitämättömyyttä. Kukas ne sairaat ja vanhat hoitaa, jos kaikki jäävät kotiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, pysykää himassa niin työnantajani tajuaa sulkea putiikin, kun ei ole asiakkaita. Vituttaa, kun pitää mennä töihin kaiken maailman pipopäiden räkähuuruja hengittelemään ja paskaisia rahoja vastaanottamaan. MInusta jokaisen pitäisi saada nyt itse päättää haluaako jäädä kuukaudeksi kotiin. Halukkaat voisivat jatkaa töitä, jos sellaisia löytyy. Muuten kaikki turhat kaupat kiinni.

Vierailija
24/49 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun jossain lukee "etätyöt mahdollisuuksien mukaan" niin tulee ensimmäisenä ääliöt kommentoimaan "en mää voi ku olen hoitaja, miten siivooja muka voisi tehdä etätöitä, joo minäpäs tässä ilmoitan kampaamon asiakkaille että olen etätöissä, minäpäs ilmoitan pomolle että kokkaan ravintolan ruot kotona" jne ulinaa. Ei ymmärretä mitä tarkoittaa "mahdollisuuksien mukaan"?

Vierailija
25/49 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika harva on onneksi kuitenkaan sellainen jolla ei ole elämässä ketään ihmistä josta välittää. Iäkkäitä vanhempia, isovanhempia, perussairaita läheisiä tai sukulaisia.

Todellista välittämistä on, että niistä iäkkäistä vanhemmista ym. huolehditaan ja varmistetaan, että heillä on ruokaa ym. tarpeeksi. Terveenä kotiin jääminen ei ole huolehtimista, vaan välinpitämättömyyttä. Kukas ne sairaat ja vanhat hoitaa, jos kaikki jäävät kotiin?

Parasta huolehtimista on, jos ei mene lähimaillekaan, nälkään eivät kuole vaan niihin vierailuihin. 

Vierailija
26/49 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina kun jossain lukee "etätyöt mahdollisuuksien mukaan" niin tulee ensimmäisenä ääliöt kommentoimaan "en mää voi ku olen hoitaja, miten siivooja muka voisi tehdä etätöitä, joo minäpäs tässä ilmoitan kampaamon asiakkaille että olen etätöissä, minäpäs ilmoitan pomolle että kokkaan ravintolan ruot kotona" jne ulinaa. Ei ymmärretä mitä tarkoittaa "mahdollisuuksien mukaan"?

Kun otsikko on niin idioottimainen kuin tässä ketjussa, saa aiheesta kommentteja, joissa kerrotaan hieman faktoja. 

Vierailija
27/49 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei muuten ole läheisissä ja sellaisissa joiden kanssa olen usein tekemisissä riskiryhmäläisiä lainkaan. Viimeinen haudattiin pari viikkoa sitten.

Ainoa uhka on lapsen luokka- ja harrastuskaverit, joista ei tiedä missä niiden läheiset on hypännet talvilomillaan.

Vierailija
28/49 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin ne iäkkäät vanhemmat missään umpiossa ikinä elää. Polut risteävät jonkun kanssa joka EI KIUSALLAKAAN PYSY kotona tai pese käsiä tai välitä. Sinähän sen tiedät kun olet yksi heistä.

Vierailija
29/49 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parasta huolehtimista on, jos ei mene lähimaillekaan, nälkään eivät kuole vaan niihin vierailuihin. 

Tyhjästäkö heille ruokaa kaappiin ilmestyy? Vai meinaatko, että elävät pyhällä hengellä? Mitenkäs wc-käynnit (kaikilta ei onnistu itsenäisesti) ym.? Etätyönäkö?

Vierailija
30/49 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen ihan mitä haluan. Just äsken tein hoitotahdon Oma Kanta -palveluun. Elvytyskielto, ei elämää keinotekoisesti ylläpitävää hoitoa, esim. hengityskonetta. Parantavaa, oireita ja kipua lieventävää lääkettä saa antaa, samoin ravintoliuoksia ja nesteytystä. Kooma-tilanteessa, jossa hengitän itse, ravinto ja nesteytys lopetettava kohtuullisen ajan kuluttua, jos ei ole mitään muutosta parempaan.

Saapahan joku parempi hengityskoneen käyttöönsä, jos korona tekee kunnolla tuhojaan minussa.

Vierailija
31/49 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäisin oikein mielelläni mutta ensi viikolla labrat ja lääkärinkäynti meilahdessa. Toivottavasti siirtyy tai ainakin muuttuu käynti vain soitoksi. En halua edes kela-taksiin mennä, kunnon pöpöpesiä nuo autot.

Vierailija
32/49 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on helppoa noudattaa PYSY KOTONA eikä mitään turhia juoksuja. Harrastukset kotona ja kuntoiluvehkeet kotona, ulkona on puutarhatöitä rästissä niin ettei pihaa pidemmälle tarvitse mennä. Normaalistikkin käyn vain kerran viikossa kaupassa ja kahden viikon kotivara on aina niin ettei nälkää tai puutostauteja tule jos ei kauppaan pääse, näin maalaisella ihmisellä on pakko olla. Kaupunkilaisillako tulee sitten tuskallista jos ei pääse kaupassa ravaamaan harvase päivä tai jossain kodin ulkopuolisissa riennoissa. 

Pakolliset menot hoidetaan ja harrastamme joskus viihdettä tai kulttuuria niin ne on helppo laittaa nyt jäihin niin ettei tuota mitään ongelmia vaan säästyypähän rahaa vain. 

Vierailija
33/49 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, jätetään vaan vanhukset ja sairaat yksinään kotiin makaamaan paskoissaan. Se se on todellista välittämistä a la av-mamma!

Vierailija
34/49 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lähden Itävaltaan Tiroliin. Sieltä lähden Italiaan Gardajärvelle.

Sieltä Suomeen töihin. Olen voidekonsultti ja vierailen pääasiassa vanhainkodeissa ja vuodeosastoilla esittelemässä tuotteitani ja myyntimatkoilla.

Vastuullsesti toki.

Vierailija
35/49 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tärkeintä nyt: PYSY KOTONA"

Entä jos on koditon?

Vierailija
36/49 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti etätöihin ei ole mahdollisuutta ja työskentelen alalla/paikassa jossa koko ajan eri pöpöjä eli lasten parissa.

Jäisin kyllä kotiin, jos voisi/saisi, ahdistaa tämä tilanne ihan kunnolla🤔 😟.

Mies tekee etäpäivää normaalistikin 2pv/vkossa ja heillä kys oikeus laajenee nyt lisää. Teineistä toinen on lukulomalla ja valmistautuu ensivkon, ja seuraavan, kirjoituksiin ja toinen lukion ensimmäisellä.

Olen ajatellut, että hän jäisi ensivkolla kotiin sikälimikäli olemme vielä terveinä, on riskiryhmäläinen ja lisäksi nuo esikoisen kirjoitukset.

Ahdistaa, ja töissäkin tyyliin joka toinen päivä retkiä paikkoihin joissa runsaasti ihmisiä, busseilla tietty.

Vierailija
37/49 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin ne iäkkäät vanhemmat missään umpiossa ikinä elää. Polut risteävät jonkun kanssa joka EI KIUSALLAKAAN PYSY kotona tai pese käsiä tai välitä. Sinähän sen tiedät kun olet yksi heistä.

Luojan kiitos eivät elä umpiossa. Nimittäin monet kuolisivat hyvin nopeasti, jos heidät jätettäisiin oman onnensa nojaan. Ei voi oikeasti olla noin tyhmiä ihmisiä, jotka eivät tajua, miten moni on täysin riippuvainen toisten avusta.

Vierailija
38/49 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun otsikko on niin idioottimainen kuin tässä ketjussa, saa aiheesta kommentteja, joissa kerrotaan hieman faktoja. 

Et sitten lukenut viestiä, pelkän otsikon?

Vierailija
39/49 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sitten lukenut viestiä, pelkän otsikon?

Otsikko ja viesti olivat niin ristiriitaisia, että molempia on mahdoton kommentoida. Täytyy valita vain toinen.

Vierailija
40/49 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap.! Millä oikeudella komentajat muita? Sellaista ihmistä ei ole olemassa, jolta otan määräyksiä vastaan. Kukaan politiikkokaan ei siihen pysty.

Minä en aio muuttaa tapojani millään tavalla.

Normaali perjantaiohjelma, työ, pizza ravintolassa, Prisma ja Alko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme