Tärkeintä nyt: PYSY KOTONA
Mikäli mahdollista, pysy kotona.
-Etätyöt mahdollisuuksien mukaan
-Ei harrastuksissa käyntiä
-Ei kyläilyä
-Kaupassa mahdollisimman harvoin ja vain tarpeellisin, ei syytä hamstrata loppuvuodeksi tavaraa
-Pese käsiä aina kun tulet kotiin ja ennen ruokailua
-Ei mitään ylimääräistä ravaamista nyt missään
-Koskee koko perhettä
Näillä ei välttämättä ehkäise tartuntaa, mutta ainakin hidastaa leviämistä ja antaa resursseja terveydenhuoltoon, kun kaikki toimii näin.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Etätyöt mahdollisuuksien mukaan
- Ei mahdollista, koska olen hoitaja.
Ei harrastuksissa käyntiä
- Harrastukseni on tietokonepelaaminen, eli tuskinpa sitä tarvitsee lopettaa.
Ei kyläilyä
- No en oo jaksanu viime aikoina muutenkaan.
Kaupassa mahdollisimman harvoin ja vain tarpeellisin, ei syytä hamstrata loppuvuodeksi tavaraa
- Tykkään tuoreista vihanneksista. Käyn siis silti kahdesti viikossa.
Pese käsiä aina kun tulet kotiin ja ennen ruokailua
- Eikös kaikki tee näin normaalistikin?
Ei mitään ylimääräistä ravaamista nyt missään
- Ei jaksais muutenkaan.
Koskee koko perhettä
- Mitenhän opettais kissaa käyttämään käsidesiä.
Hienoa, toimit juuri niin kuin kaikkien nyt pitäisi! 👍🏼
Siis mitä? Enksmä voi mennä salille vaikka mut on määrätty karanteeniin? Mulla ei oo mitään oireita. Ja mun treeniohjelma on tosi tiukka. Tän kropan ylläpitäminen ei karanteenia kestä.
Siis ei kai ihminen voi vaan ilmoittaa töihin, että mä en tule sinne!! Ei se meillä ainakaan ole oma päätös!
Vierailija kirjoitti:
Siis ei kai ihminen voi vaan ilmoittaa töihin, että mä en tule sinne!! Ei se meillä ainakaan ole oma päätös!
No sanot että nenä vuotaa ja yskittää. Kyllä se näinä aikoina viikon tai parin lomaan riittää.
Tosissaanko kontrollifriikit mammat kuvittelee tätä tautia hallitsevansa? Ha, saa sitä luulla! Testaamattomat vähäoireiset ei takuulla piittaa paskaakaan vaan riekkuvat kaupungilla just entiseen malliin.
Soon korkeemmas käres ny!
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä? Enksmä voi mennä salille vaikka mut on määrätty karanteeniin? Mulla ei oo mitään oireita. Ja mun treeniohjelma on tosi tiukka. Tän kropan ylläpitäminen ei karanteenia kestä.
Minäkin aloitin juuri salilla käymisen. Tylsää, jos en nyt voi mennä.
EN PYSY. Eikä muuten pysy aika moni muukaan.
Ai, näköjään sitten edes jotenkin hyvä juttu se, että oon syrjäytynyt.
Enpä rupea omatoimiseen karanteeniin. Käyn töissä ja kaupassa jne. entiseen malliin. Vain sitten jään karanteeniin, jos lääkäri määrää.
En todellakaan aio pysyä, vaan elän ihan normaaliin malliin. Mitä nyt käsiä pesen useammin ja huolellisemmin.
En muuta käyttäytymistäni mitenkään.
Tärkeintä on lopettaa hysterisointi ja elellä mahdollisimman normaalisti. Viruksia tulee ja menee. Emme me niitä voi estää, vaikka kotiin jäisimme.
Vierailija kirjoitti:
Aika harva on onneksi kuitenkaan sellainen jolla ei ole elämässä ketään ihmistä josta välittää. Iäkkäitä vanhempia, isovanhempia, perussairaita läheisiä tai sukulaisia.
Oisinpa vielä työtön..aloitin siivoojana juuri hoitokodissa..
Tai oispa nyt työ mitä voi tehdä etänä!
Muualla en käy kuin töissä. Paitsi metsässä.
Näin olen toiminut jo vuosia, pitkäaikaistyötön kun olen =)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika harva on onneksi kuitenkaan sellainen jolla ei ole elämässä ketään ihmistä josta välittää. Iäkkäitä vanhempia, isovanhempia, perussairaita läheisiä tai sukulaisia.
Työskentelen vanhusten palvelutalossa. En todellakaan pysy kotona, vaan menen ihan normaalisti töihin. Se olisi heitteillejättö, jos jäisin terveenä kotiin. Palvelutalon asukit kun eivät pärjää ilman hoitajia.
Vierailija kirjoitti:
Oisinpa vielä työtön..aloitin siivoojana juuri hoitokodissa..
Tai oispa nyt työ mitä voi tehdä etänä!
Muualla en käy kuin töissä. Paitsi metsässä.
Jos se tauti sinne hoitokotiin päätyy niin luulen, että sinun sairastumisesi on pienin murhe. Yli kasikymppisistä kuolee joka viides.
Etätyöt mahdollisuuksien mukaan
- Ei mahdollista, koska olen hoitaja.
Ei harrastuksissa käyntiä
- Harrastukseni on tietokonepelaaminen, eli tuskinpa sitä tarvitsee lopettaa.
Ei kyläilyä
- No en oo jaksanu viime aikoina muutenkaan.
Kaupassa mahdollisimman harvoin ja vain tarpeellisin, ei syytä hamstrata loppuvuodeksi tavaraa
- Tykkään tuoreista vihanneksista. Käyn siis silti kahdesti viikossa.
Pese käsiä aina kun tulet kotiin ja ennen ruokailua
- Eikös kaikki tee näin normaalistikin?
Ei mitään ylimääräistä ravaamista nyt missään
- Ei jaksais muutenkaan.
Koskee koko perhettä
- Mitenhän opettais kissaa käyttämään käsidesiä.