Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

koskea vieraaseen vauvaan

Vierailija
08.05.2008 |

miksi jotkut ihmiset koskevat vieraaseen vauvaan? Mua suoraan sanoen ärsyttää ku oon omani kanssa esim. kauppakeskuksessa ja siellä joku tulee lärppimään mun vauvaa. Itellä ei kävis ees mielessä koskea toisen vauvaan. Mistä noi ihmiset saa päähänsä tehä noin?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
08.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sen verran kokemusta lapsista, etteivät tajuaettä kosketuksesta voi tarttua joku tauti, vauva voi mennä rikki ja että se on muutenkin ällöttävää. Niiden mielestä vauvaan koskeminen on ihan luonnollista.

Mut ymmärrän kyllä sun tunteen, mulla oli samanlainen olo esikoisen kanssa.

Vierailija
2/11 |
08.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä sen enempää raskaana olevan mahaan. Itse ainakin peruutin kun joku vanha täti meinasi tulla taputtelemaan mun mahaani kun olin raskaana. Ällöttävää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Vauvani on jo monen kuukauden ajan imemyt sormiaan ja ärsyttää ihan suunnattomasti, kun vieraat ottavat hänen kädestään kiinni. Ei mua juttelu haittaa, mutta pitäkää näpit irti toisten lapsista. Niillä on myös oikeus koskemattomuuteen ja lapsille on vähän helpompi opettaa omien rajojen asettamista tuntemattomien kohalla, kun ne tuntemattomat (aikuiset) osais käyttäytyä. Ja sama oli raskausmahan kohdalla, että ennen työkaveri(t) ei ollu koskenu minuun ja yhtäkkiä mun kroppa oli yhteistä omaisuutta, jota sai tökkiä ja silitellä. Ihan tosi epäkunnioittavaa fyysisten rajojen rikkomista. 

Vierailija
4/11 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan, että mariset täällä asiasta voit kohteliaasti ja asiallisesti sanoa niille koskettelijoille "kiitos, että huomaat lapseni, mutta huonojen kokemustemme /tartuntatautien vuoksi emme halua lastamme enää kosketeltavan" 

Onko tuo niin vaikeaa pitää lapsensa puolia?

Lasten koskettelu on vanha tapa, joten sen muuttaminen vaatii vähän vaivaa kiukuttelun lisäksi.

Vierailija
5/11 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen koskettelu on vanha HYVÄ tapa. Ei lapselle kehity tervettä vastustuskykyä jos hänet pidetään steriilissä kuplassa. Tulee sairas aikuinen. 

Vierailija
6/11 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvani sormet ovat hieman epämuodostuneet, enkä halua kenenkään huomaavan sitä.

Vierailija
7/11 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän täkäläiset isovanhempamme jakelevat auliisti poskipusujaan lapsellekin. Lasta ihastellaan, otetaan syliin, halataan ja paijataan. Tutummat naapuritkin ihastelevat äänekkäästi vaikkapa kadulla lasta, kehuen lapsen kauneutta, suloisuutta jne. Samoin tapahtuu usein vastaavanlaista vaikkapa jossakin kahvilassa, ravintolassa tms henkilökunnan taholta. Lapsen olemassaolo huomioidaan. Ei täälläkään mennä lasta koskettelemaan sairaana tms. Lapsi on nyt vain kaikkialla mukana ihan pienestä pitäen. Näin ollen hän tottuu ihmisiin; "pumpulissa/ steriilissä kuplassa" ei häntä voi loputtomiin pitää.

Vierailija
8/11 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen koskettelu on vanha HYVÄ tapa. Ei lapselle kehity tervettä vastustuskykyä jos hänet pidetään steriilissä kuplassa. Tulee sairas aikuinen. 

Anna vaan vieraitten lääppiä! Meidän lapsilla on kehkeytynyt hyvä itsesuojeluvaisto, kun en oo antanut vieraiden ihmisten lääppiä. Olen myös opettanut, että vieraille ihmisille ei puhuta. Sitten toki tämä hädän hetkellä tilanteet on heillä hallussa. Vastustuskyky on mainio! Päätäkään ei pojilla pakota, että terveitä kelpo veronmaksajia ovat. 

Vierailija
9/11 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän täkäläiset isovanhempamme jakelevat auliisti poskipusujaan lapsellekin. Lasta ihastellaan, otetaan syliin, halataan ja paijataan. Tutummat naapuritkin ihastelevat äänekkäästi vaikkapa kadulla lasta, kehuen lapsen kauneutta, suloisuutta jne. Samoin tapahtuu usein vastaavanlaista vaikkapa jossakin kahvilassa, ravintolassa tms henkilökunnan taholta. Lapsen olemassaolo huomioidaan. Ei täälläkään mennä lasta koskettelemaan sairaana tms. Lapsi on nyt vain kaikkialla mukana ihan pienestä pitäen. Näin ollen hän tottuu ihmisiin; "pumpulissa/ steriilissä kuplassa" ei häntä voi loputtomiin pitää.

Kyse oli vieraista ei isovanhemmista. Kyllä minunkin lapsia on kehuttu ja naapurit sylissä pitäneet, mutta eivät suukottaneet. Me vanhemmat taidetaan olla ainoat, jotka lastamme ovat suukottaneet. Toki isommat sisarukset ovat suukkoja jakaneet, isovanhemmat eivät. Itse mummuna suukotan pojanpoikaa, poskelle, päähän. En koe, että ihmiset, jotka eivät halua vieraiden ihmisten koskettavan vauvaa tai muutoin olla vuorovaikutuksessa, tarkoittaisi pumpulissa tai steriilissä kasvattamista. 

Vierailija
10/11 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta syystä kun miehet haluavat koskettaa vieraita naisia. Hallitsematon vietti. Ehdottomasti rajaa näille, että toisten lapsiin ei kosketa.

Vierailija
11/11 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Vauvani on jo monen kuukauden ajan imemyt sormiaan ja ärsyttää ihan suunnattomasti, kun vieraat ottavat hänen kädestään kiinni. Ei mua juttelu haittaa, mutta pitäkää näpit irti toisten lapsista. Niillä on myös oikeus koskemattomuuteen ja lapsille on vähän helpompi opettaa omien rajojen asettamista tuntemattomien kohalla, kun ne tuntemattomat (aikuiset) osais käyttäytyä. Ja sama oli raskausmahan kohdalla, että ennen työkaveri(t) ei ollu koskenu minuun ja yhtäkkiä mun kroppa oli yhteistä omaisuutta, jota sai tökkiä ja silitellä. Ihan tosi epäkunnioittavaa fyysisten rajojen rikkomista. 

Sama juttu kaikki synnytyskeskusteult ja traum dumpit. Ei eroa siitä kuin alkaisit yhtäkkiä avautumaan lounaspöydässä kuinka sinut on r aiskattu ja kertoisit kaikki yksityiskohdat.

Ja sitten ihmetellään, miksi boomereita ja vanhuksia ei siedetä, kun käytös on tuollaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi