MITÄ MÄ. NYT TEEN? Työvuorot peruttiin koronan takia!
Mistä saan rahaa elämiseen ja vuokraan?
Oon tehnyt nyt töitä vuokrafirman kautta ja paljon saanutkin vuoroja, ihan täydet tunnit aina. Tietysti vakkarityöntekijät saa tehdä vielä töitä niin paljon kun toistaiseksi riittää, muille ei riitä.
Nyt kaikki vuorot peruttiin eikä mitään tietoa millon pääsen taas töihin :(
Kelaanko otan yhteyttä?
Kommentit (12)
Ei perustulon kuulukaan riittää elämiseen. Päälle täytyy tehdä esim. osa-aikatöitä ;)
Zinc
Aikuisella ihmisellä tulee olla vähintäin kahden kuukauden palkan verran vararahastoa. Käytä sitä.
Siinä sivussa osoittautuu, että TAAS Zinccis oli oikeassa.
Perustulon PITÄÄ riittää kaikkiin menoihin mihin se nytkin riittää työttömällä esim. PK seudulla.
Kaikille sama perustulo, jokainen itse päättäkööt missä asuu!
Zinc
Sairaaloissa voitaisiin tarvita lisäkäsiä.
No vttu relaat ja meet Kelaan niin kuin ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Aikuisella ihmisellä tulee olla vähintäin kahden kuukauden palkan verran vararahastoa. Käytä sitä.
Entäs jos on ensimmäinen työ ja on ollut vasta kuukauden töissä ?
Zinc
Ne jotka päättivät perumisesta, maksavat tietysti kaikkien palkat. Kuinkas muuten.
Kaksi ei halua itse päättää missä asuvat. Toinen voi siis muuttaa utsjoelle ja toinen Siperiaan.
No. Alkakaa mennä siittä hus, kun ette halua itse päättää missä asutte.
Zinc
Listassa olevat tunnit maksaa työnantaja. Jos ei tunteja niin tavallisesti menet vaan kelalta hakemaan.
Vierailija kirjoitti:
Ne jotka päättivät perumisesta, maksavat tietysti kaikkien palkat. Kuinkas muuten.
Miksi minä maksaisin siitä, etten otakaan työntekijöitä töihin ?
Zinc
Mä voin muuttaa mieltäni vaikka 6 kertaa päivässä. Otan, en otakkaan, otan, en ota. Tietty rekryllä voisi palaa hermot ;)
Vierailija kirjoitti:
Listassa olevat tunnit maksaa työnantaja. Jos ei tunteja niin tavallisesti menet vaan kelalta hakemaan.
Force Majeur, jonka Corona täyttää aivan taatusti. Mutta ei meidän ole tarvinnut karsia työvoimaa. Voi olla, että sairastuneiden tilalle tarvitaan lisää!
Joten trolli on juoksuhiekalle rakennettu, kun ei sairastuneet vähennä työvoiman tarvetta, vaan lisäävät sitä!!
Zinc
Taitaa se kela olla vastaus.