Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis saako nyt mennä kouluun/töihin/päiväkotiin jos on lieviä flunssan oireita?

Vierailija
12.03.2020 |

Terkuin kuukausia uutispimennossa elänyt, eilen telkkarin avannut.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se neuvo oli että erittäin matalalla kynnyksellä jäädään kotiin.

Eli jäät kotiin nyt vaan niin kuin on neuvottu.

Vierailija
22/25 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se flunssa voi äityä ja ollakin sitä ihan "tavallista" influenssaa joka on kanssa vaarallinen riskiryhmille.

Voisko tää koettelemus vihdoin opettaa ihmisille että käsien pesu on tärkeää ja naaman näprääminen on lopetettava tästä eteenpäin, aina, ikuisesti. Itse olen ollut näissä huolellinen jo vuosia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kurkkukipua ja pientä kuumeilun tunnetta, mutta ei vielä mitään suurempia oireita.. normaalisti menisin töihin, entä nyt? Vaikeaa kun en osaa olla menemättä :(

Sama mutta ei oo ongelmaa koska nyt saa olla etätyössä kaikki päivät. Ensi viikolla olidi koulutusta, toivon ettå se peruuntuu.

Vierailija
24/25 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä terveydenhuoltoalalla ja eilisiltana alkoi flunssan oireet. Soitin aamulla esimiehelle, ja hän sanoi, että henkilökunta ei riitä, jos pikkuflunssassa jäädään kotiin.  Eli töihin vaan, viis vanhoista, sairaista ja epidemioista. 

Olen aika varma siitä että tautini on ihan tavallinen flunssa, mutta jäännää miten nämä ohjeet ei sit kuitenkaan koske epidemian leviämisen kannalta tärkeää terveydenhuoltohenkilökuntaa. 

Ei esimies sairaslomaasi päätä vaan lääkäri.

No kun esimies nimenomaan päättää sairasloman. Lääkärintodistus on vaan suositus. Enkä todellakaan lähde näillä oireilla lääkäriin, heillä on sairaampiakin potilaita hoidettavaksi.

No tuo on sinun ratkaisusi. Toki sama kai se palstailetko töissä vai kotona.

Vierailija
25/25 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on joulusta asti tuntunut kytevän flunssa, joka ei tule kunnolla päälle. Joka toinen viikko nenä vuotaa ja aivastuttaa, joka toinen olo on OK. Muutamana päivänä siellä täällä ollut vilunväristyksiä. Kuumetta ei missään vaiheessa.

Nyt oon pysynyt täysin kotona, kun viime viikolla alkoi yskä, vaikka tästäkin olen lähes satavarma, että johtuu refluksin aiheuttamasta kurkunpään tulehduksesta. Mutta kerran kaikkien flunssaoireiden takia on jäätävä kotiin... Älytöntä kyllä, tätä menoa en poistu täältä koko loppuvuotena! "Onneksi" olen syrjäytynyt, joten pakollisia menoja ei juuri olekaan. Ruokaakin on kaapeissa sen verran, että riittää joksikin aikaa. Mökkihöperyys voi kyllä iskeä...