Siis saako nyt mennä kouluun/töihin/päiväkotiin jos on lieviä flunssan oireita?
Kommentit (25)
Jos et ole hiljattain matkaillut Kiinassa, Italiassa tai Iranissa taikka ollut läheisessä kanssakäymisessä näissä maissa käyneiden kanssa, niin Suomen virallinen kanta on se että sinulla ei voi olla korona-virusta. Siis töihin, kouluun tai päikkyyn vaan.
Meillä rehtori laittoi viestiä, ettei saa. Opettajan mielestä kouluun pitää tulla.
Ristiriitaista tietoa joka puolella, miksei tule jotain selkeää virallista ohjeistusta?
Vierailija kirjoitti:
Jos et ole hiljattain matkaillut Kiinassa, Italiassa tai Iranissa taikka ollut läheisessä kanssakäymisessä näissä maissa käyneiden kanssa, niin Suomen virallinen kanta on se että sinulla ei voi olla korona-virusta. Siis töihin, kouluun tai päikkyyn vaan.
Tällaisen ajatusmallin voisi jo Suomessa kuopata, kun tauti leviää leviämistään.
Mä en vienyt lastani päiväkotiin, vaikka oli vain ihan lievää räkäisyyttä, joka voi johtua allergiasta. Mutta mulla on helppoa, kun teen kotoa töitä.
Mulla on kurkkukipua ja pientä kuumeilun tunnetta, mutta ei vielä mitään suurempia oireita.. normaalisti menisin töihin, entä nyt? Vaikeaa kun en osaa olla menemättä :(
Juuri infotaan asiasta, ette EI EDES lievissä oireissa mennä yhtään mihinkään vaan pysytään kotona.
Ei saa mennä. Vanhempia on kyllä kiitettävästi infottu järjestelmien kautta. Eilen tuli Päikky-sovelluksesta illallakin viestiä.
Eli ei yhtään kipeänä kouluun /päiväkotiin ja lapsille saa anoa lomaa poissaoloihin, jos haluaa kotiopetuksen.
Olen töissä terveydenhuoltoalalla ja eilisiltana alkoi flunssan oireet. Soitin aamulla esimiehelle, ja hän sanoi, että henkilökunta ei riitä, jos pikkuflunssassa jäädään kotiin. Eli töihin vaan, viis vanhoista, sairaista ja epidemioista.
Olen aika varma siitä että tautini on ihan tavallinen flunssa, mutta jäännää miten nämä ohjeet ei sit kuitenkaan koske epidemian leviämisen kannalta tärkeää terveydenhuoltohenkilökuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä terveydenhuoltoalalla ja eilisiltana alkoi flunssan oireet. Soitin aamulla esimiehelle, ja hän sanoi, että henkilökunta ei riitä, jos pikkuflunssassa jäädään kotiin. Eli töihin vaan, viis vanhoista, sairaista ja epidemioista.
Olen aika varma siitä että tautini on ihan tavallinen flunssa, mutta jäännää miten nämä ohjeet ei sit kuitenkaan koske epidemian leviämisen kannalta tärkeää terveydenhuoltohenkilökuntaa.
Ei esimies sairaslomaasi päätä vaan lääkäri.
Vierailija kirjoitti:
Ja siis olen mielestäni täysin työkykyinen ja en erityisesti haluaisi olla kotona, mutta kuvittelin että THL:n ohjeet olis tehty noudatettavaksi.
Että älkää ihmiset hakeutuko hoitoon, ellei ole oikeasti pakko just nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei esimies sairaslomaasi päätä vaan lääkäri.
No kun esimies nimenomaan päättää sairasloman. Lääkärintodistus on vaan suositus. Enkä todellakaan lähde näillä oireilla lääkäriin, heillä on sairaampiakin potilaita hoidettavaksi.
Joo?