Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko purkaa työsopimuksen koronan takia?

Huolestunut
12.03.2020 |

Olen töissä siis kaupungissa, jossa on tällä hetkellä suhteellisen paljon koronavirustapauksia. Siitä huolimatta työkaverit tulevat töihin kipeänä ja yskivät päin naamaa. Pomo ei tee mitään. Etätyöhön ei ole mahdollisuutta, vaikka työn luonteen puolesta se olisi mahdollista. Voinko siis purkaa työsopimuksen saman tien vedoten turvallisuuteeni? Olen perussairas ja korona olisi todennäköisesti minun loppuni.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et tiedä niin voit aina irtosanoa itsesi työstäsi ilman perusteluja. Ei se työ mikään pakkotyönole.

Vierailija
2/4 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee rikosilmoitus työnantajasta. Sehän uhkaa sun henkeä tässä tilanteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko irtisanomisaikasi 2 vai 4 viikkoa. Voithan irtisanoutua heti ja pitää lomasi päätteeksi niin ettei töihin tartte mennä.

Lisäksi 3 pv sairauslomaa voinet pitää vaikka flunssan takia irtisanomisaikana jos tarpeen.

Ota nyt toki ensin asia puheeksi pomon ja työkavereiden kanssa ja ehdota kotona tehtävän työn lisäämistä nyt perustellusta syystä.

Vierailija
4/4 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos jäisivät kotiin niin sinä ap olisit varmasti juuri se työkaveri joka selän takana haukkuisi kuinka jostain tekosyistä jäädään kotiin ja kaikki työt kaatuvat muiden niskaan. Heillä on tavallinen flunssa. Et saa koronatartuntaa heiltä vaan sen saman tavallisen flunssan.