Ratkaiskaa tämä riita, me ei vaan osata!
Kertokaa nyt jo joku, mitä tästä pitäisi ajatella, oma pää jo niin ulalla etten tiedä. Sorry nyt tulee pitkä sepustus, mutten osaa tätä tiivistääkään. Mykkäkoulua kestänyt puolison taholta maanantaista lähtien. Syy: sunnuntaina puoliso päätti syödä iltapäiväkahvin kanssa kääretorttua, mitä oli n.puolet jäljellä. Tyttäremme (7v) pyysi palaa itselleen ja puoliso kielsi ensin. Kun oli päässyt viimeiseen siivuun, kutsui kuitenkin tyttären pöydän ääreen ja kysyi tahtooko tämä vielä palan herkkua. Tyttö tietenkin halusi ja mitä tekee puolisoni; leikkaa palasesta 1/3 tytölle ja pistää loput tyytyväisenä omaan suuhunsa. Tyttö sai pettyä mokoman asian tiimoilta siis oikein kahdesti ja lisäksi katsella kun vanhempi mässyttää aika jäätävän määrän torttua naamaansa. Tämän jälkeen puoliso vielä sanoi tämän olevan tytölle opetus, ettei elämässä saa aina mitä haluaa ja että täytyy tehdä lujasti töitä ja pyrkiä pitkälle jotta saa ihan itse hankittua haluamansa asiat eikä tarvitse elellä sosiaalipummina.
Huomautin siinä sitten puolisolle, että vaikka asia sinänsä onkin oikea, keino oli mielestäni vähintäänkin omituinen. Tästä toinen kovasti loukkaantui ja alkoi sättimään etten tajua kokonaisuuksia. Olen kuitenkin aika varma, ettei tytölle kyllä päällimmäisenä jäänyt mieleen tämä arvokas opetus. Maanantaiaamuna ennen töihin lähtöä asiasta vielä vähän riideltiin mutta sen jälkeen emme ole sanaakaan vaihtaneet. Tuntuu todella typerältä. Kumpi meistä on väärässä, vai molemmat?
Kommentit (70)
Kuinka te jaksatte keksiä näitä? Ja kuinka joku vielä jaksaa uskoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keksitty aloitus. Tuollaista ei kukaan normaali isä tee lapselleen.
Ja sitäpaitsi, miksi et leikkanut kahvi pöytään jokaiselle teille paksut viipaalet kääretortusta, näin olisi mennyt tasan.
Ei välttämättä. Mun isä teki tuollaisia temppuja jatkuvasti. Normaalit iskät ei tuollaista tee, mutta kukaan ei valvo lisääntyjien normaaliutta. Äitini oli sitä mieltä, että kyse on lapsen ja isän "valtataistelusta", ja asettui miehensä puolelle. Ei oman lapsensa.
Ihan oikein. Mitä siitäkin tulisi, jos vanhemmat eivät olisi yksimielisiä kasvatusperiaatteissaan.
Varmasti on parempi, että vanhemmat ovat yksimielisiä, mutta paras on, että ovat yksimielisiä sen kanssa, jonka kasvatusperiaatteissa on jotain järkeä.
Vierailija kirjoitti:
No eikö voi ostaa uutta kääretorttua ja tyttö syö sen ?! Eikä mies saa siitä yhtään.
Problem solved.
Mä olen syönyt kotona vaikka kuinka monta kertaa lasten karkit, pullat, jäätelöt ja ties mitkä, kun olen kyllästänyt siihen, ettei muut syö niitä tarpeeksi nopeesti.
Mutta ei se ole mikään ongelma, sitten ostetaan niitä lisää että muutkin saavat.
Voi ostaa, mutta ei peruuta sitä kiusaa minkä isä on tehnyt. Itse pyrin siihen, että omista herkuista tarjotaan aina muille. Lapsille opetan, että omasta karkkipussista tarjotaan perheelle ainakin yksi karkki jokaiselle.
Olipa hieno opetus. Lapsi oppi vain, että isä on itsekäs sadistinen sika.
Lapsen tehtävä ei ole tuoda kääretorttua pöytään. Vanhemmat hoitavat koko perheelle ruuan ja jakavat sen oikeudenmukaisesti. Siksi tuossa ei ollut mitään järkeä.
Toivottavasti tämä oli huono provo.
Vierailija kirjoitti:
No jos mies maksaa kääretortut niin mies päättää kuka ne syö, ei se sen kummempaa.
Kotona lasten kans loisija kumartaa lompakkoa aina.
Olet nyt ymmärtänyt vähän väärin. Kun eletään PERHEENÄ jossa nainen on lasten kanssa kotona, niin miehen rahat ovat koko perheen rahoja. Ei ole miehen rahoja, on vain perheen rahoja.
Tosin tässä tapauksessa ap ei edes ole kotiäiti, joten vielä turhempi kommentti...
Omituinen mies. Meinaakohan se kaikki muutkin elämän tilanteet opettaa kääretortun avulla :D
Vierailija kirjoitti:
J ännämiehestä löytyy jatkuvasti uusia puolia.
Ajatelkaa, vasta eka kerta ja tyttö jo 7 v.
Toivottavasti mies tajuaa lähtä itse nopeasti.
Pattaya hyvä paikka nähdä parempia naisia kuin kääretortusta kitisijät.
Miksi et tee tai osta uutta kääretorttua tai jotain herkkua ja jaa se lapsesi kanssa? Jos mies tulee kytikselle niin voitte naureskellen vinoilla, että pitää tehdä töitä asioiden eteen jadajada.
Kyllä sinun äitinä kuuluu suojella lastasi tuollaisilta vaikutteilta, jos tämä ei siis ollut mikään yksittäistapaus. Jos oli ainoa kerta kun lasta kiusaa niin ehkä siitä vielä selvitään jonain huonona pilana.
Ihmettelin aina lapsena, että äiti kestää isän perseilyä ja olin pettynyt siihen, ettei hän suojele minua.
No, aikuisena sietokyky kaikelle tuollaiselle on todella alhainen ja jäi omat lapset saamatta.