Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ratkaiskaa tämä riita, me ei vaan osata!

En kestä
11.03.2020 |

Kertokaa nyt jo joku, mitä tästä pitäisi ajatella, oma pää jo niin ulalla etten tiedä. Sorry nyt tulee pitkä sepustus, mutten osaa tätä tiivistääkään. Mykkäkoulua kestänyt puolison taholta maanantaista lähtien. Syy: sunnuntaina puoliso päätti syödä iltapäiväkahvin kanssa kääretorttua, mitä oli n.puolet jäljellä. Tyttäremme (7v) pyysi palaa itselleen ja puoliso kielsi ensin. Kun oli päässyt viimeiseen siivuun, kutsui kuitenkin tyttären pöydän ääreen ja kysyi tahtooko tämä vielä palan herkkua. Tyttö tietenkin halusi ja mitä tekee puolisoni; leikkaa palasesta 1/3 tytölle ja pistää loput tyytyväisenä omaan suuhunsa. Tyttö sai pettyä mokoman asian tiimoilta siis oikein kahdesti ja lisäksi katsella kun vanhempi mässyttää aika jäätävän määrän torttua naamaansa. Tämän jälkeen puoliso vielä sanoi tämän olevan tytölle opetus, ettei elämässä saa aina mitä haluaa ja että täytyy tehdä lujasti töitä ja pyrkiä pitkälle jotta saa ihan itse hankittua haluamansa asiat eikä tarvitse elellä sosiaalipummina.
Huomautin siinä sitten puolisolle, että vaikka asia sinänsä onkin oikea, keino oli mielestäni vähintäänkin omituinen. Tästä toinen kovasti loukkaantui ja alkoi sättimään etten tajua kokonaisuuksia. Olen kuitenkin aika varma, ettei tytölle kyllä päällimmäisenä jäänyt mieleen tämä arvokas opetus. Maanantaiaamuna ennen töihin lähtöä asiasta vielä vähän riideltiin mutta sen jälkeen emme ole sanaakaan vaihtaneet. Tuntuu todella typerältä. Kumpi meistä on väärässä, vai molemmat?

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoon uutisia!

Vierailija
42/70 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos mies maksaa kääretortut niin mies päättää kuka ne syö, ei se sen kummempaa.

Kotona lasten kans loisija kumartaa  lompakkoa aina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko ihan Brunbergin lämmin ja tuore ruskea pötkö tämä aloitus. Porvoosta siis.

Onko sullakin kotona mielivaltaisesti käyttäytyvä vanhempi? 

Vierailija
44/70 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvapalsta on niin pilalla, ketjut täynnä ulinalaudalta tulleita sovinisteja ja mt-ongelmaisia....

Vierailija
45/70 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskonut hetkeäkään, etteikö kyseessä olisi mies. Tyypillistä oman navan ympärillä pyörintää.

Jos tuontapaisia juttuja tapahtuu paljon, niin sinun ap tulisi olla tytön tukena. Isä sössii suhteensa tyttöön väistämättä, mutta pidä sinä huoli siitä, että tyttö ei jää yksin tunteidensa kanssa. Muuten hän voi aikuisena miettiä, miksi äiti ei puolustanut.

Äläkä nyt ainakaan mene pyytelemään mieheltä anteeksi. Anna pitää mykkäkoulua, ja jos ei ymmärrä lopettaa, niin sitten lataat faktat pöytään. Joko käyttäytyy kunnolla, tai tämä oli tässä. Olet nimittäin koulutuksen kohteena sinäkin.

Vierailija
46/70 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos mies maksaa kääretortut niin mies päättää kuka ne syö, ei se sen kummempaa.

Kotona lasten kans loisija kumartaa  lompakkoa aina.

Mainittakoon että teen töitä minäkin. Ja ostan lähes kaikki perheen päivittäistavarat sekä maksan osuuteni asumiskuluista. Tuo perhanan torttu oli kyllä tällä kertaa miehen ostama ja minun puolesta täysin hänen, kun en itse edes makeista leivoksista niin piittaa. Lähinnä särähti kipukohtaan lapsen kohtelu, joka tuntui epäarvostavalta, typerältä ja niin --- kyykyttämiseltä, mitä en kerta kaikkiaan siedä keneltäkään.

Ap

Vierailija
47/70 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan järkyttävä mies ap:llä. Meillä (ja kaikissa normaaleissa perheissä) tuo tilanne olisi mennyt niin, että mies olisi kattanut kääretorttukahvit koko perheelle (lapselle mehua tms.) ja huutanut että "hei kulta, tuu kahville kun joudat!" Siis ihan oikeasti. Voit näyttää tän viestin miehellesi, vaikka pahoin pelkään ettei se osaa edes hävetä käytöstään. Kuka täysipäinen kohtelee omaa lastaan noin? Ei kukaan. Häiriintynyt sadisti täytyy olla.

Vierailija
48/70 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sano sille miehelle että tuollaisella käytöksellä mies opettaa tytöilleen että miehet ovat paskiaisia jotka eivät ota muita huomioon. Haluaako tosiaan opettaa sen?

Tekeekö mies osuutensa kotitöistä? Jos ei niin nyt olisi hyvä hetki opettaa miehelle elämän totuuksia. Jos ei tee ruokaa niin syö sitä mitä tarjolla (minkäs sille voi jos teet nyt sellaisia ruokia jotka ei niin miehen mieleen), likaiset vaatteet eivät peseydy itsestään jne.

Tai ehkä selvintä olisi vain ruveta etsimään asuntoa sinulle ja tytölle. Miksi olla yhdessä noin ilkeän ihmisen kanssa.

Mutta tärkeintä on että juttelet tytön kanssa tapahtuneesta. Voit kysellä muutenkin tytön mielipiteitä teidän perheestä jne.

Meillä mies saattaa napata lasten ranskalaisannoksista pari ranskista. Mutta aina varmistaa että lapsille on riittävästi ruokaa josta he pitävät. Vasta sitten otetaan me aikuiset lisää kun lapset ovat saaneet riittävästi. Ja jos vaikka leivoksia jäljellä neljä niin mies ehdottaa että me aikuiset syötäisiin yksi puoliksi ja lapsille kaikille kokonaiset.

Apn mies kuulostaa todella ilkeältä!

Tsemppiä ap.

Vierailija
49/70 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaukseni alkuperäiseen kysymykseen:

Kerro vielä jämäkästi, mutta toista arvostaen oma kantasi. Lyhyesti ja ytimekkäästi. Kerro vielä että ymmärrät kyllä opetuksen arvon, mutta ne pitäisi tehdä lapsen tasoisesti ja lapsen arvoisesti jne.

Puolisosi tehtäväksi jää tulla asiassa vastaan ja ymmärtää oma tökeryytensä.

Ja kun tätä moni on ihmetellyt, miksi heti oletus miehestä. Niin oma ajatus ja havainto siitä, miksi tekstissä kerrotun puolison oletettiin olevan mies:

Teksti oli hyvin yksityiskohtainen ja kerronnallinen ja tunteet tulivat vahvasti tekstistä läpi. Teksti oli pitkä. Tämä on yleensä tyypillisempää ilmaisua naisille. Miehet myös useammin painottavat "opetuksissaan" rahaa/omaisuuden arvoa ja työn tekoa.

Ja yleensä kyllä se on äiti itse, joka jää ilman sitä kääretorttua, jos hän itse valitsee.

Vierailija
50/70 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keksitty aloitus. Tuollaista ei kukaan normaali isä tee lapselleen.

Ja sitäpaitsi, miksi et leikkanut kahvi pöytään jokaiselle teille paksut viipaalet kääretortusta, näin olisi mennyt tasan.

Ei välttämättä. Mun isä teki tuollaisia temppuja jatkuvasti. Normaalit iskät ei tuollaista tee, mutta kukaan ei valvo lisääntyjien normaaliutta. Äitini oli sitä mieltä, että kyse on lapsen ja isän "valtataistelusta", ja asettui miehensä puolelle. Ei oman lapsensa.

Vierailija
51/70 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on totta, niin jätä tuollainen mies. Hyh.

Vierailija
52/70 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitäpaitsi, miksi et leikkanut kahvi pöytään jokaiselle teille paksut viipaalet kääretortusta, näin olisi mennyt tasan.

Ei välttämättä. Mun isä teki tuollaisia temppuja jatkuvasti. Normaalit iskät ei tuollaista tee, mutta kukaan ei valvo lisääntyjien normaaliutta. Äitini oli sitä mieltä, että kyse on lapsen ja isän "valtataistelusta", ja asettui miehensä puolelle. Ei oman lapsensa.

Ihan oikein. Mitä siitäkin tulisi, jos vanhemmat eivät olisi yksimielisiä kasvatusperiaatteissaan. 

Vierailija
53/70 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riidan voi ratkaista Hammurabin lailla. Mies kokekoon saman pettymyksen.

Vierailija
54/70 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on varmaan läski.

Vierailija
55/70 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, valitettavasti kaikilla lapsilla ei ole normaalia isää.

Oma isäni keksi, että minun pitää säästää itse puolet rahasta stigaan, joka maksoi jotain 200 mk 80-luvun alussa eli ihan jäätävän paljon. Muut pihan pikkupenskat sitten laskivat stigoillaan ja minä 8 v mietin, että ehdinkö saada stigaa ennen kuin lumet sulavat. 

Vierailija
56/70 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakunsyöjä on seko.

Vierailija
57/70 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö voi ostaa uutta kääretorttua ja tyttö syö sen ?! Eikä mies saa siitä yhtään.

Problem solved.

Mä olen syönyt kotona vaikka kuinka monta kertaa lasten karkit, pullat, jäätelöt ja ties mitkä, kun olen kyllästänyt siihen, ettei muut syö niitä tarpeeksi nopeesti.

Mutta ei se ole mikään ongelma, sitten ostetaan niitä lisää että muutkin saavat.

Vierailija
58/70 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellekin voisi nyt opettaa elämän kovia lakeja sekä syy-seuraussuhteita ja sitä, miten pitää tehdä kovasti töitä toimivien ihmissuhteiden eteen. 

Vierailija
59/70 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kaksi ihanaa leivosta ja syökää ne kahdestaan tytön kanssa nautiskellen. Mies raivostuu kun ei tullutkaan anteeksipyyntöä vaan herkutellaan ja hän jää ilman. Sanot ääneen, että tämä on opetus, jos ei ole ystävällinen ja kiltti perheelleen niin jää ilman herkkuja.

Vierailija
60/70 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laittaisin lusikat jakoon.