Mistä saisi pitkämielisyyttä ja armoa ihmisiä kohtaan?
Huomaan että minulla on haasteita asian suhteen...
Kommentit (25)
Mä oon täynnä pettymystä ja kaunaa ihmisiä ja ihmiskuntaa kohtaan. Ihmiset ovat itsekeskeisiä, suurinta osaa ei kiinnosta muu kuin omat tarpeet, harva tuntuu osaavan kasvaa ihmisenä, ollaan pikkumaisia ja manipuloivia ja ilkeitä ja mitä kaikkea sitä nyt on... Olen itse ruma, katkera ja elämässä epäonnistunut ihminen, mutta oma vajavaisuuteni ei ole tähän mennessä helpottanut muihin ihmisiin hyväksyvästi suhtautumista. Vihaan itseäni, vihaan muita.
Olen elämässäni rakastanut vain yhtä ihmistä sydämeni pohjasta, hän oli hyvä, lempeä, pihdassydäminen ja muita tuomitsematon, hän ei ollut egoilija tai katkera tai vilpillinen niin kuin suurin osa ihmisistä, hän oli kypsä aikuinen, jonka läheltä oli helppo hengittää, koska hän ei pelannut mitään pelejä kenenkään kanssa ja oli aina myötätuntoinen ja silti aito ja rehellinen, kannustava, hyvät sosiaaliset taidot. Jos joskus saan lapsen, nimeän hänet tämän ihmisenkelin mukaan, niin syvästi hän kosketti minua suhtautumisellaan minuun, ikään kuin olisin arvokaskin ihminen.
Valitettavasti en kuitenkaan ehtinyt sisäistää hänen rakastavaa asennetta itseeni saati oppinut suhtautumaan muihin niin kuin hän, ja niinpä yhä vihaan itseäni ja halveksin ihmiskuntaa. Hän oli elämässäni kolme vuotta.
- mangoo
Siis puhdassydäminen ja lähellä helppo hengittää
- mangoo
Laskemalla kymmeneen. Usein ja h i t a a s t i sekä välttämällä alkoholia turhauttavien ihmisten seurassa.
Aloita paljastelemalla itseäsi naisille (jos olet mies).