Onko teillä koskaan näin? (En halua, että lasten kaverit tulevat, koska en jaksa siivota)
Tällä hetkellä minulla on olkkarissa kuivat pyykit telineessä ja märät odottamassa kassissa lattialla. Pöydänalus ja keittiön työtaso täynnä murusia, pöytä pyyhkimättä, takki ja muita vaatteita epämääräisesti lojumassa tuolilla. Muilla pinnoilla kaikenlaista kamaa, pesuallas likainen, jne.
Olenko ainoa, joka ei vaan viitsi aina siivota sotkua sitä mukaa kun sitä tulee? Sanoin lapsille, etten halua tänään koulun jälkeen kavereita kotiin, mutta en kertonut että se on siksi, etten jaksa siivota. Tai siivoan, mutta vasa iltapäivällä.
Teen siis töitä kotoa.
Kommentit (18)
Miksi sinun pitäisi nuo siivota pois? Luulen, ettei lapsesi kaverit eivät edes kiinnitä sotkuun mitään huomiota. Tiedä vaikka heidän kotonaan on vielä sotkuisempaa.
Ei sen takia tartte siivota valisti lapseni. Ei kavereillakaan oo siistii. Anna siis olla tai parempi ota lapsi mukaan siivoamaan joku kohta.
En pienestä sotkusta välitä, mutta välillä en muuten vaan jaksa lapsilla vieraita.
Jaa. Minusta meillä on vaan karsean näköistä, vaikken edes ole mikään siivoushullu. Jääkö teillä koskaan siivoamatta tuollaiset pikkuhommat, jotka tekevät sitten koko kodista ihan hirveän näköisen?
ap
Tietenkin palstalla makaaminen on teille tärkeämpää kuin lastenne hyvinvointi.
Minä juurikin siivoan nuo sotkut, jotta koti näyttää siistimmältä mitä se onkaan.
En siivoa lasten kavereiden takia. Koitan ylläpitää itseäni miellyttävää siisteystasoa yleensä.
En voisi kuvitellakaan asuvani niin, että kotona olisi märkiä pyykkejä pitkin lattioita tai muuta likaa ja roskaa ympäriinsä. Jokainen perheenjäsen on opetettu siihen, että sotkut korjataan heti, sehän on pikkuhomma kun sen tekee samantien, eikä jätä lojumaan.
Miksi ihmeessä ap laitatte ne vaatteet lojumaan sinne tänne. Ihan samalla vaivalle ne voi laittaa naulakkoon. Ja miksi se huusholli pitää pitää kuin sikolätti , Murusia siellä ja täällä. Tyhmää .
Miksi siellä kaikilla pinnoilla pitää olla kaikenlaista kamaa. Ei voi ymmärtää.
Sulla on kassillinen MÄRKÄÄ pyykkiä lattialla?! OK, ei kait siinä sitten... meillä on tapana, ja tämä on opetettu myös lapsille, että kamat laitetaan paikoilleen saman tien ja pyykkiä mä pesen vain kun tiedän saavani sen kuivumaan suoraan koneesta. Ja meillä lapsivieraat kyllä harvoin kurkistelee keittiöaltaaseen.
Meillä lasten kaverit on tottuneet, että meillä on sotkuista ja pöydän alla on AINA murusia, vaikka imuroin joka toinen päivä.
Minä siivosin ennen aina lapsen kavereita varten ja se oli minulle muutenkin stressaavaa, kun heitä oli kylässä. Nykyään olen pakostakin tottunut, enkä enää siivoa. Joskus on kaaos, joskus ei. Lapsia käy niin usein, ettei se enää edes kovin häiritse, ei olisi ihan heti uskonut, kun ennen inhosin niitä hetkiä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä lasten kaverit on tottuneet, että meillä on sotkuista ja pöydän alla on AINA murusia, vaikka imuroin joka toinen päivä.
Hommaa koira, pöydän alunen puhdistuu ihan itsestään. Nimim: kokemusta on
Ei. Meillä on aina perussiistiä, siivoamme viikoittain (keittiön päivittäin).
Teinin huoneessa on oma ”järjestys” mutta se ei kavereita haittaa.
Mä olen sinkku, mutta mulla on yleensä sen verran sotkuista etten koskaan halua että kukaan tulee kotiini, vaan tavataan aina muualla.
Mä oon just tuollainen kuin sä ap. Mun tarvii tietää hyvissä ajoin milloin meinaa joku piipahtaa, koska pitää hoitaa isoimmat sotkut pois. Meillä on siis puhdasta kyllä, mutta pieni kämppä ja kaikki on levällään. Olen tosi huono järjestelemään sotkujamme pois ja just nuo riivatun pyykinkuivaustelineet notkuu pyykeistä milloin missäkin, tiellä kuitenkin. Joskus saatan jopa yllättää lapsen, että kutsuhan kamut syömään ja pelaamaan jos olen innostunut laittamaan kodin kuntoon.
Olen ihan samanlainen!
Olen luullut että olen ainoa.
Ei. Ei minua hävetä pieni sotku. Uskon että lapseni arvostaa enemmän sitä että kavereita saa tulla kylään, kuin sitä että kotona on aina tiptop. Ja lapset saavat myös vähän sotkea, esim tehdä itselleen leipää jne.