Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ammattilaisten asiattomat kommentit työtilanteissa -peukutusketju

Vierailija
10.03.2020 |

Mitä älytöntä tai asiatonta ammattilainen on työtilanteessa sinulle sanonut? Kommenttia, joka ei millään lailla liity asiaan, jonka takia olette tekemisissä. Onko kampaaja arvostellut kuluneita kenkiäsi, terveydenhoitaja ihmetellyt perhesuhteitasi tai kaupan kassa kommentoinut ikävään sävyyn ostoksiasi? Yksi asia per viesti. Peukku ylös = asiatonta kommentoida noin, peukku alas = ihan okei sanoa noin.

Kaupan kassa kommentoi "Taitaa olla se aika kuusta... ", kun ostin siteitä ja pari levyä suklaata.

Ap

Kommentit (587)

Vierailija
21/587 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin kun kampaaja huusi toiselle asiakkaalle: "Hei, sulla kasvaa KARVA naamassa. Hihihahahaa!"

En tiedä, antoiko karvan olla vai nyppäsikö pois. Tosi tökeröä minusta. Tuo voi olla arka aihe.

Vierailija
22/587 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhattu väkivallalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/587 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kaupasta tavallisen raskaustestin, sellaisen RFSU:n halvan oranssi-valkoisen. Kassalla miespuolinen, persoonallinen myyjä totesi kovaan ääneen: "Kannattaa ensi kerralla ostaa kunnollinen testi apteekista, nämä ovat huonoja". Siinä sitten seisoin kassalla raskaustesti kourassa muiden asiakkaiden tuijottaessa. En tykännyt saamastani huomiosta, mutta jälkikäteen miehen kommentti nauratti. Olikohan omakohtaista kokemusta noista testeistä? :D Terkkuja Turkuun, jos joku tunnistaa miehen!

Vierailija
24/587 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"onpas sinulla paha akne selässä, tälle täytyy tehdä jotakin!"

Olin mennyt lääkäriin aivan muissa asioissa ja tutkimusta varten jouduin riisumaan paitani. Tuntui kummalta, miksi lääkäri halusi tyrkyttää aknekuuria ja voiteita, kun tilanne ei vaivannut minua yhtä pahasti. Eihän finnit mukavia ole, mutta eipä muiden tarvitse selkääni kovin usein katsellakaan.

Vierailija
25/587 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa kommenteista on pelkkää keksittyä juttua. Pari kolme sellaista, jotka voivat olla totta.

Ilmeisesti tuotakin kokemaani päiväkotitilannetta pidetään keksittynä. Ei ollut. Tai onko sitten, että luullaan , että kettuilen pitkille työpäiville. en todellakaan. olen itse uravanhempien lapsi. Ja näin nelikymppisenä erittäin läheiset välit heihin, vaikka pitkää päivää olin hoidossa.

Vierailija
26/587 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä ei ole sattunut minulle vaan veljelleni. veljen ollessa hammaslääkärissä paikkauttamassa hammasta oli operaatio tehnyt kunnolla kipeää. veljeni oli äännähtänyt muutaman kerran kivusta, johon lääkäri oli karjaissut veljeäni lopettamaan ääntelyn ja olemaan hiljaa.

Vierailija
27/587 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Älä saatana rupee lihomaan!"

Näin minua tervehti eräs vanhan ajan kaikkivaltias pomo, kun vuosituhannen vaihteessa kävelin hänen toimistoonsa aloittamaan työnantajani monivuotisen projektin. Olin pitkänhuiskea, hoikka kolmikymppinen ja tämä pomo oli minua puoli vaaksaa lyhyempi rantapallomaha. Tapasin hänet ensimmäistä kertaa ja olin kieltämättä yllättynyt. Olin kuitenkin töissä, joten pokka piti.

Vierailija
28/587 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme miehen kanssa lainaneuvottelussa pankissa. Miehellä on tili kyseisessä pankissa, itselläni toisessa pankissa. Pankkihenkilö - viimeisen päälle tyylikäs, huoliteltu, kohtelias ja ystävällinen - kysyi minulta, missä pankissa minun tilini on. Vastasin pankin nimen ja pankkihenkilö puuskahti halveksivan huvittuneesti "voi v***u!"

Vierailija
29/587 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimies valitti töissä minulle, kuinka työkaverini eivät pukeudu tarpeeksi trendikkäästi töihin, vaan tulevat huppareissa ja farkuissa töihin. Asiakaskuntaamme ovat pk-seutulaiset lapsiperheet ja työhön kuuluu lasten kanssa olemista. Ymmärrän hyvin työkavereitani, sillä lasten kanssa touhutessa minimekko ja korkeat korot ei ole ne parhaat työvaatteet.

P.S. Esimies itsekään ei ollut mikään trendien harjalla kulkija, vaan oli aina vanha puvuntakki päällä töissä.

Vierailija
30/587 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minun täytyy saada tietää, onko sinulla Korona!" 

Näin lämpimästi tiimini esimies lähestyi minulla useammalla hätääntyneellä viestillä, kun olin vastikään ulkomaan matkan jälkeen jäänyt pariksi päiväksi saikulle. Tiimin esimies oli myös ottanut yhteyttä omaan esimieheensä, joka sitten soitti minulle kysyäkseen mahdollisesta tartunnasta. Tiimin esimies pelkäsi saaneensa tartunnan minulta palaverissa. Ärsytti, kun tiimin esimies oli aivan hädissään ja jouduin häntä rauhoitellakseni kertomaan sekä hänelle että hänen esimiehelleen, miksi olin pois töistä. Totuus oli, että olin kamalien kuukautiskipujen ja virtsatietulehduksen takia saikulla pari päivää. Ehkä nekin tarttuu. :D

Vierailija
31/587 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin lämpimästi tiimini esimies lähestyi minulla useammalla hätääntyneellä viestillä, kun olin vastikään ulkomaan matkan jälkeen jäänyt pariksi päiväksi saikulle. Tiimin esimies oli myös ottanut yhteyttä omaan esimieheensä, joka sitten soitti minulle kysyäkseen mahdollisesta tartunnasta. Tiimin esimies pelkäsi saaneensa tartunnan minulta palaverissa. Ärsytti, kun tiimin esimies oli aivan hädissään ja jouduin häntä rauhoitellakseni kertomaan sekä hänelle että hänen esimiehelleen, miksi olin pois töistä. Totuus oli, että olin kamalien kuukautiskipujen ja virtsatietulehduksen takia saikulla pari päivää. Ehkä nekin tarttuu. :D

Mä olisin ihan vaan toista ärsyttääkseni ollut sillee "Jaa, saattaa vaikka ollakin! Ehkä olen sellainen supertartuttaja!"

Vierailija
32/587 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkäri työskennellessään "sulla on ihan helv*etin iso kieli". Niin on. Ja pieni suu. Kummallekaan en mitään mahda, mutta hän voisi kohdella niitä hellävaraisemmin työskennellessään.

Vierailija
33/587 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollessani päälle parikymppinen menin yths:n gynelle vatsakipujen vuoksi. Gyne ei löytänyt kivuille syytä, mutta kehotti lääkkeeksi laihduttamaan ja syömään mustikoita. Bmi:ni oli tuolloin 22. Kipujen syy löytyi onneksi myöhemmin ja sain muuta apua kuin mustikoita.

Vierailija
34/587 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"onpas sinulla paha akne selässä, tälle täytyy tehdä jotakin!"

Olin mennyt lääkäriin aivan muissa asioissa ja tutkimusta varten jouduin riisumaan paitani. Tuntui kummalta, miksi lääkäri halusi tyrkyttää aknekuuria ja voiteita, kun tilanne ei vaivannut minua yhtä pahasti. Eihän finnit mukavia ole, mutta eipä muiden tarvitse selkääni kovin usein katsellakaan.

Jos akne on oikein paha, se aiheuttaa tulehdusriskin. Akne ei tuota vain kosmeettista haittaa ja kipua.

Vierailija
35/587 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään viraston tiskillä minun olisi haluttu luettelevan ääneen nimeni, kotiosoitteeni, puhelinnumeroni, ammattini jne. Avoimessa odotustilassa kaikki läsnäolijat olisivat kuulleet tietoni. Kieltäydyin sanomasta tietoja ääneen ja käskin virkailijaa antamaan minulle paperin, johon tiedot kirjoitan. Yksityisyydensuojasta ei ollut tietoakaan.

Vierailija
36/587 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kätilö totesi minun olevan turvonnut naamasta!

No tää riippuu kyllä tilanteesta. Jos vain kommentoi ulkonäköä, ei ole ok. Jos huolestui mahdollista hoitoa ja lääkärin huomiota vaativasta epätavallisesta nestekertymästä ja tilanne jatkuu kätilön viedessä tuon havainnon lääkärille tiedoksi, on suht ok. Olisi voinut jättää ääneen sen sulle sanomatta ettei huolestuta synnyttävää äitiä turhaan, toki.

Vierailija
37/587 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"miten noin kuuma nainen voi olla ammatin X edustaja?!"

ihmetteli eräs mies minulle, johon törmäsin työni myötä. ymmärrän, etten vastaa ihmisten mielikuvia ammattini edustajasta, mutta ulkomuodon kommentointi ärsyttää. ei työtäni tehdä ulkonäöllä, vaan koulutuksella, työkokemuksella ja osaamisella. 

Vierailija
38/587 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalle saapuessani vanhempi miespuolinen työkaverini huusi mulle "ota vaatteet pois!" ja nauraa hohotti päälle. Vaikka kuinka toisesta on hauska läppä kehottaa mua ottamaan vaatteet pois kun riisun päällystakkiani talvella, niin mua ei naurata. Ällöttää tuollaiset limaiset sedät.

Vierailija
39/587 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä olisit voinut olla kantaja ja altistaa toiset, ymmärrän huolen!

Vierailija
40/587 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko valittaneet näistä asiattomista kommenteista ko. työntekijöiden pomolle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi