Aion jättää mt-lääkkeeni syömättä
koska se on lääkeyhtiöiden ja lääkäreiden tapa kontrolloida minua ja yhteiskuntaa rajoittamalla persoonaani.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Antipsykootteja ei kannata lopettaa, ne on ihan syystä määrätty.
VÄÄRIN!
Antipsykootteja eli neuroleptejä määräätään monenmoiseen ongelmaan! Niitä määrätään joskus kuin karkkia pieniin ongelmiin, jotka eivät todellakaan vaatisi noin reilusti lamaavia lääkkeitä. Jotkut todella hyötyvät antipsykooteista kuten esim. jotkut kaksisuuntaista mielialahäiriötä tai vaikkapa skitsofreniaa sairastavat. Yleisesti ottaen niitä määrätään aivan liian helposti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos meinaatte lopettaa omiin nimiin niin hankkikaa tarpeeksi tietoa lopettamisesta. Se tulee tehdä HYVIN hitaasti, hitaammin usein jopa mitä lääkärit sanovat! Se on todella kova shokki keholle, kun tuollaisia lääkkeitä lopetetaan. Vieroitusoireet ovat joskus todella hel --- vetilliset!
Joulukuussa aloitin pienentämään annosta ja viikko sitten kokonaan pois. Ei vielä viekkareita pahemmin. Ehkä vähän väsyttää enemmän kuin aiemmin. Brintellix lääke.
Hyvä kun olet ensin vähentänyt. Itselläni tuli pahimmat vieroitusoireet (ei Brintellix) vasta noin kuukausi lopettamisen jälkeen. Niistäkin pääsee yli. Ei kannata haalia itselleen mitään ylimääräistä tekemistä nyt liikaa. En suosittele myöskään juomista. Kahviakin kannattaa vähentää. Kannattaa muistuttaa itseään ihan neljän kuukauden ajan, jos tulee paniikkioloja tai tuskaisuuskohtauksia, että se menee ohi ja johtuu vieroitusoireista. Niitä voi tulla suht pitkään, mutta ne laimenee kyllä. Joillekin ei tule juuri mitään oireita, mutta sitä ei voi ikinä tietää. Minä unohdin jo kolmen kuukauden kohdalla, että oireeni ovat vieroitusoireita.
Lopetin elokuussa Olanzapiinin eikä siitäkään oikein muuta tullut kuin unihäiriöitä. Vähensin toki sitäkin asteittain lähes puoli vuotta. Ja ne unihäiriötkin saattoivat olla tämän Brintellixin syytä. Tässä kuulemma vieroitusoireiden huippu viikoila 2 ja 3.
Kyllä. Todella monesti masennuslääke aiheuttaa unettomuutta ja siihen määrätään sitten neuroleptejä lisäksi, että saa nukuttua. Omasta mielestäni siinä vaan haitat lisääntyy, tulee kova väsymys, toimintakyky alkaa laskea ja mikään ei enää kiinnosta. Jotkut kokee toisin.
Nyt muistat vaikkapa seuraavan puoli vuotta, että selviät kyllä ja kaikki ne ahdistavat olot menee lopulta ohi. Muistuta itseäsi jatkuvasti siitä! Selviät kyllä! Tsemppiä! :)
Kiitos kovasti tsempeistä. Tiedän, että selviän ;)
Voi luoja teitä elämämkoululaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä aloitin jo. Lääkäri haluaa minun ottavan 250mg sertraliinia päivittäin, mutta olenkin alentanut annosta 75mg.
Täytyy sanoa et pakko-oireet ja ahdistus on taas kohinalla nousseet, mutta..Hullua, ylärajahan on 200 mg. Sertraliinin yliannokseenkin voi kuolla.
Oikeesti? Miksi lääkäri (psykiatri) sitten sanoi, että kokeillaan vielä 250mg että hyvin voi nostaa? Että joillain ei auta kuin korkeimmat annokset.
Oon järkyttynyt, onneksi en nostanut 250mg:an.
Vierailija kirjoitti:
Tarvii olla melkoinen idiootti, että menee niitä itse pyytamään. Sellaisia typeryksiä on, ja kuulun kerran erehtyniden joukkoon.
Mulle määrättiin kun olin 16v ja sairastuin todella pahasti jo lapsena lievästi oireilleeseen pakko-oireiseen häiriöön. 16veenä oireet olivat niin pahat, etten pystynyt käymään koulua tai elämään normaalia elämää. Silloin lääkkeet olivat helpotus. Nyt 10 vuotta sitä on-off syöneenä olen vähän taas miettinyt josko kokeilisi olla ilman.
Hehee. Voi vielä vuodenkin päästä tulla shokkeja päähän ja huimausta.
Älkää nyt ihmeessä lopettako vaan lisätkää annosta. Make it double!
Jää aikomukseksi, koska lääkkeet on tehty sellaisiksi, että niihin jää koukkuun. Tulee niin pahat vieroitusoireet, että päätät pian sitten kuitenkin ottaa lääkkeesi.
Vierailija kirjoitti:
Jää aikomukseksi, koska lääkkeet on tehty sellaisiksi, että niihin jää koukkuun. Tulee niin pahat vieroitusoireet, että päätät pian sitten kuitenkin ottaa lääkkeesi.
No eipä tullut ainakaan antipsykootin lopettamisesta. 7 kk jo ilman.
Vierailija kirjoitti:
Minä aloitin jo. Lääkäri haluaa minun ottavan 250mg sertraliinia päivittäin, mutta olenkin alentanut annosta 75mg.
Täytyy sanoa et pakko-oireet ja ahdistus on taas kohinalla nousseet, mutta..
Minä lopetin sertariilin syömisen enkä huomaa mitään eroa missään.
Normaali ihmisethän eivät ole polla sekaisin kellon ympäri ja lääketokkurassa.
Zinc