Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aion jättää mt-lääkkeeni syömättä

Vierailija
10.03.2020 |

koska se on lääkeyhtiöiden ja lääkäreiden tapa kontrolloida minua ja yhteiskuntaa rajoittamalla persoonaani.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloitin jo. Lääkäri haluaa minun ottavan 250mg sertraliinia päivittäin, mutta olenkin alentanut annosta 75mg.

Täytyy sanoa et pakko-oireet ja ahdistus on taas kohinalla nousseet, mutta..

Vierailija
2/30 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lääkefirmaa sekoilusi kiinnosta. Pääasia, että ostat lääkkeitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei sopinut opamox ollenkaan mutta lääkäri vaan halusi että syön sitä vaikka sain huonoja sivuvaikutuksia. Terapiassa olen vieläkin.

Vierailija
4/30 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meinaatte lopettaa omiin nimiin niin hankkikaa tarpeeksi tietoa lopettamisesta. Se tulee tehdä HYVIN hitaasti, hitaammin usein jopa mitä lääkärit sanovat! Se on todella kova shokki keholle, kun tuollaisia lääkkeitä lopetetaan. Vieroitusoireet ovat joskus todella hel --- vetilliset!

Vierailija
5/30 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä aloitin jo. Lääkäri haluaa minun ottavan 250mg sertraliinia päivittäin, mutta olenkin alentanut annosta 75mg.

Nyt kirjoitin sekavasti, olen siis alentanut lääkkeitä niin, että tällä hetkellä otan 75mg sertraliinia. Kohta alennan lisää ja katson kestänkö.

Vierailija
6/30 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos meinaatte lopettaa omiin nimiin niin hankkikaa tarpeeksi tietoa lopettamisesta. Se tulee tehdä HYVIN hitaasti, hitaammin usein jopa mitä lääkärit sanovat! Se on todella kova shokki keholle, kun tuollaisia lääkkeitä lopetetaan. Vieroitusoireet ovat joskus todella hel --- vetilliset!

Joulukuussa aloitin pienentämään annosta ja viikko sitten kokonaan pois. Ei vielä viekkareita pahemmin. Ehkä vähän väsyttää enemmän kuin aiemmin. Brintellix lääke.

Vierailija
7/30 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla liian nopea Sertralin lääkkeestä luopuminen aiheutti kamalaa hikoilua, sähköiskuja päähän ja epätodellisuuden tunteita sekä paniikkia.

Vierailija
8/30 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joulukuussa aloitin pienentämään annosta ja viikko sitten kokonaan pois. Ei vielä viekkareita pahemmin. Ehkä vähän väsyttää enemmän kuin aiemmin. Brintellix lääke.

Hyvä kun olet ensin vähentänyt. Itselläni tuli pahimmat vieroitusoireet (ei  Brintellix) vasta noin kuukausi lopettamisen jälkeen. Niistäkin pääsee yli. Ei kannata haalia itselleen mitään ylimääräistä tekemistä nyt liikaa. En suosittele myöskään juomista. Kahviakin kannattaa vähentää. Kannattaa muistuttaa itseään ihan neljän kuukauden ajan, jos tulee paniikkioloja tai tuskaisuuskohtauksia, että se menee ohi ja johtuu vieroitusoireista. Niitä voi tulla suht pitkään, mutta ne laimenee kyllä. Joillekin ei tule juuri mitään oireita, mutta sitä ei voi ikinä tietää. Minä unohdin jo kolmen kuukauden kohdalla, että oireeni ovat vieroitusoireita.

Vierailija
9/30 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla liian nopea Sertralin lääkkeestä luopuminen aiheutti kamalaa hikoilua, sähköiskuja päähän ja epätodellisuuden tunteita sekä paniikkia.

Joillekin tulee siltikin hankalia oireita, vaikka lopettaisivat hyvin hitaasti. Ei nuo mitään kevyttä kamaa ole...

Vierailija
10/30 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kieltäytynyt niin monesta mielialalääkkeestä sivuvaikutuksiin vedoten, että lääkäri kieltäytyi lopulta määräämästä minulle enää mitään lääkkeitä, ja terapiakin piti lopettaa. Tosin terapeutin vaihtumisen myötä siitä ei enää mitään hyötyä olisi ollutkaan.

Vierailija
11/30 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kieltäytynyt niin monesta mielialalääkkeestä sivuvaikutuksiin vedoten, että lääkäri kieltäytyi lopulta määräämästä minulle enää mitään lääkkeitä, ja terapiakin piti lopettaa. Tosin terapeutin vaihtumisen myötä siitä ei enää mitään hyötyä olisi ollutkaan.

Kuinka montaa eri mielialalääkettä olet syönyt elämäsi aikana? Turhautuiko lääkäri kun ei pillerit enää kelvanneet? Joskus toivoisin, että nuo lääkärit joutuisivat itse käymään läpi haittavaikutuksia sekä vieroitusoireita. Voisi silmät avautua.

Vierailija
12/30 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kun olet ensin vähentänyt. Itselläni tuli pahimmat vieroitusoireet (ei  Brintellix) vasta noin kuukausi lopettamisen jälkeen. Niistäkin pääsee yli. Ei kannata haalia itselleen mitään ylimääräistä tekemistä nyt liikaa. En suosittele myöskään juomista. Kahviakin kannattaa vähentää. Kannattaa muistuttaa itseään ihan neljän kuukauden ajan, jos tulee paniikkioloja tai tuskaisuuskohtauksia, että se menee ohi ja johtuu vieroitusoireista. Niitä voi tulla suht pitkään, mutta ne laimenee kyllä. Joillekin ei tule juuri mitään oireita, mutta sitä ei voi ikinä tietää. Minä unohdin jo kolmen kuukauden kohdalla, että oireeni ovat vieroitusoireita.

Lopetin elokuussa Olanzapiinin eikä siitäkään oikein muuta tullut kuin unihäiriöitä. Vähensin toki sitäkin asteittain lähes puoli vuotta. Ja ne unihäiriötkin saattoivat olla tämän Brintellixin syytä. Tässä kuulemma vieroitusoireiden huippu viikoila 2 ja 3.

Vierailija
13/30 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopetin elokuussa Olanzapiinin eikä siitäkään oikein muuta tullut kuin unihäiriöitä. Vähensin toki sitäkin asteittain lähes puoli vuotta. Ja ne unihäiriötkin saattoivat olla tämän Brintellixin syytä. Tässä kuulemma vieroitusoireiden huippu viikoila 2 ja 3.

Kyllä. Todella monesti masennuslääke aiheuttaa unettomuutta ja siihen määrätään sitten neuroleptejä lisäksi, että saa nukuttua. Omasta mielestäni siinä vaan haitat lisääntyy, tulee kova väsymys, toimintakyky alkaa laskea ja mikään ei enää kiinnosta. Jotkut kokee toisin.

Nyt muistat vaikkapa seuraavan puoli vuotta, että selviät kyllä ja kaikki ne ahdistavat olot menee lopulta ohi. Muistuta itseäsi jatkuvasti siitä! Selviät kyllä! Tsemppiä! :)

Vierailija
14/30 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei hei mutsi, mä en oo syöny mun lääkkeitä...

Vierailija
15/30 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hullua, ylärajahan on 200 mg. Sertraliinin yliannokseenkin voi kuolla.

Vierailija
16/30 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan.

Vierailija
17/30 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antipsykootteja ei kannata lopettaa, ne on ihan syystä määrätty.

Vierailija
18/30 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kirjoitin sekavasti, olen siis alentanut lääkkeitä niin, että tällä hetkellä otan 75mg sertraliinia. Kohta alennan lisää ja katson kestänkö.

Hyvä, minäkin alennan ja lopetan, nyt 50 mg

Vierailija
19/30 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvii olla melkoinen idiootti, että menee niitä itse pyytamään. Sellaisia typeryksiä on, ja kuulun kerran erehtyniden joukkoon.

Vierailija
20/30 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan masennuslääkkeitäni. Meillä on suhde. Jo 15 vuotta takana. Jippii!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän