Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua irtisanoutumiseen!!

Vierailija
10.03.2020 |

Olen sairaslomalla vielä kolme kuukautta ja haluan irtisanoa itseni koska työnkuva ei vastaa toiveitani. Esimiehen kanssa on sovittu tapaaminen jolloin tehdään paperit irtisanoutumisesta. Voinko määrittää itse irtisanoutumisaikani, joka olisi vasta sairasloman päätyttyä, vai onko se kuukausi automaattinen irtisanomisaika?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä, xxx xxx 123123-123Å irtisanon itseni 1.6.2020 alkaen.

yst... jne

Tai vaikka 1.5.2020 alkaen, tai 30.6.2020

Sinä saat irtisanoa itsesi millä tahansa päivämäärällä... 

Nyt on erilaisia vastauksia, mistähän sen voisi virallisin tein kysyä. Työsuojeluvaltuutetulta? Ap

Kysy luottamusmieheltä. Kerro hänelle, milloin haluaisit työsuhteen päättyvän. Hän voi tulla myös mukaasi neuvotteluun.

Mistäs sen luottamusmiehen löytää. En tiedä kuka se meidän työpaikalla on. Ap

Jos tiedät työsuojeluvaltuutetun, niin kysy häneltä. Muuten en voi auttaa. Onko teillä esim. jotain henkilökunnan sivuja, josta voisi löytyä tieto?

Vierailija
22/26 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

yst... jne

Nyt on erilaisia vastauksia, mistähän sen voisi virallisin tein kysyä. Työsuojeluvaltuutetulta? Ap

Kysy luottamusmieheltä. Kerro hänelle, milloin haluaisit työsuhteen päättyvän. Hän voi tulla myös mukaasi neuvotteluun.

Jos tiedät työsuojeluvaltuutetun, niin kysy häneltä. Muuten en voi auttaa. Onko teillä esim. jotain henkilökunnan sivuja, josta voisi löytyä tieto?

Jatkan vielä, omasta ammattiliitosta löytyy myös luottamusmiesten tiedot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

yst... jne

Firma on pieni, eikä luottamusmiestä silloin välttämättä ole, juuri luin tuon. Jos on joku yleinen numero mistä kysyä, voisin sinne soittaa. Ap

Vierailija
24/26 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

yst... jne

Jos sanot itsesi irti vaikkapa 1.6.2020 alkaen, teet töitä vielä kesäkuun puoleen väliin. Siitä on kyse. SINÄ ITSE määrittelet irtisanomisesi ajankohdan, joten valitse se viisaasti :)

Kiitos! Väännetäänkö vielä kerran rautalangasta, että ymmärsin varmasti oikein. 😄

Sairasloma loppuu kesäkuun lopussa. Tapaan esimieheni tällä viikolla jolloin sovimme irtisanoutumisesta. Voin siis kirjata nyt papereihin irtisanoutuvani toukokuun viimeisenä päivänä, joten työsuhde loppuu kesäkuun lopussa (mikäli 1kk irtisanomisaika)?

Kiitos kärsivällisyydestä, tämä on minulle uutta! Ap

Ap

Kyllä, mikäli irtisanomisaika on 1kk, mutta miksi se on kuukauden? Onko työsuhteesi määräaikainen? Vai oletko ollut ns vakkari, silloin se on vain 2vkoa, vaikka sopparissa olisi mitä.

Kummallinen oletus sinulla, laissa olevia yleisiä irtisanomisaikoja noudatetaan vain, jos irtisanomisaika on jäänyt sopimatta. työsopimuksessa . Olennaista on vain se, että työntekijällä ei saa olla pitempää irtisanoutumisaikaa kuin mikä on työnantajan irtisanomisaika.

Vierailija
25/26 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

yst... jne

Jos sanot itsesi irti vaikkapa 1.6.2020 alkaen, teet töitä vielä kesäkuun puoleen väliin. Siitä on kyse. SINÄ ITSE määrittelet irtisanomisesi ajankohdan, joten valitse se viisaasti :)

Kiitos! Väännetäänkö vielä kerran rautalangasta, että ymmärsin varmasti oikein. 😄

Sairasloma loppuu kesäkuun lopussa. Tapaan esimieheni tällä viikolla jolloin sovimme irtisanoutumisesta. Voin siis kirjata nyt papereihin irtisanoutuvani toukokuun viimeisenä päivänä, joten työsuhde loppuu kesäkuun lopussa (mikäli 1kk irtisanomisaika)?

Kiitos kärsivällisyydestä, tämä on minulle uutta! Ap

Ap

Kyllä, mikäli irtisanomisaika on 1kk, mutta miksi se on kuukauden? Onko työsuhteesi määräaikainen? Vai oletko ollut ns vakkari, silloin se on vain 2vkoa, vaikka sopparissa olisi mitä.

Mitä, miksi 2viikkoa. Työsopimuksessa lukee, että molemmilla osapuolilla on oikeus irtisanoa 1kk irtisanomisajalla. Olen vakituisessa työssä, toistaiseksi voimassa olevalla työsopimuksella. Ap

Lain mukaan sun irtisanomisaika on 2 vkoa, vaikka sopparissa olisi 2kk. Mutta mikäli se ei sua haittaa, elät tuon yhden kuukauden mukaan.

Laissa olevia yleisiä irtisanomisaikoja noudatetaan vain, jos irtisanomisaika on jäänyt sopimatta. Eli kyllä se on tuo kuukausi, ei 2 vko.

Vierailija
26/26 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja voi olla hyväksymättä sitä, että irtisanoudut vasta toukokuun lopussa eli ne paperit voi jäädä täyttämättä. Täytyy olla aika vahva sidos työnantajaan, että suostuvat toiveeseesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän