Onko työvoimapoliittisesta kurssista mitään hyötyä?
Olen ensimmäistä kertaa elämässä työtön alan-vaihtaja. Sovin profiiliin ja kurssi näyttää oikein mukavalta.
Mutta järkytyin kun sain tietää että siinä on palkaton harjoittelujakso.
Kun tähän asti on elänyt mukavaa aikuiselämä ja on paljon työkokemusta, niin tuntuu hassulta mennä palkattomaksi työntekijäksi. Hiertää kamalasti.
Onko näistä edes mitään hyötyä? Olen tähän asti saanut vain ympäripyöreetä vastausta.
Kommentit (7)
Vastoinkäyminen on mahdollisuus valepuvussa. On aika arvailua onko ko. koulutuksesta hyötyä vai ei. Tosin kieltäytyminen johtaa karenssiin. Ainakin saat jotain käsitystä millaista itse työ tulee olemaan. Jos olet alanvaihtaja, toivottavasti valitsit sellaisen alan jossa on työvoimapula. Tällöin pääset todennäköisesti töihin palkattoman harjoittelun jälkeen.
Kukaan ei pakottanut mua tähän, vain itse olen tämän löytänyt ja näyttää aivan ihanalta. Onko tosiaan niin että tästä kertyy ansiosidonnaista?
Itse pääsin aikoinaan töihin kurssilta, mutta se on aika harvinaista nykyään, kun kursseilta otetaan vain ilmaista työvoimaa.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei pakottanut mua tähän, vain itse olen tämän löytänyt ja näyttää aivan ihanalta. Onko tosiaan niin että tästä kertyy ansiosidonnaista?
Kertyy? Työssäoloviikkoja se ei kerrytä.
Aika usein nämä ovat "ammattiin valmentavia" kursseja, eli tutustutaan alaan, tehdään ilmaistyötä ja jos ala kiinnostaa pitää hakeutua "oikeaan" koulutukseen. Joko omalla kustannuksellaan tai jos hyvin käy voi saada opiskella työttömyyskorvauksella 2 vuotta.
Aikoinaan päivärahalaskuri pysähtyi jos meni kurssille. Se kyllä motivoi tosiaankin osallistumaan.
0/5
Mutt jos haluat vakavan vastauksen, niin voit saada korotettua ansiosidonnaista + kulukorvauksen, joten saat kyllä ihan suoraa rahallistakin hyötyä sen kurssin lisäksi.