Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lesbo/homo ystävänä?

Vierailija
10.03.2020 |

Voisitko olla luontevasti lesbon ystävä? Olisiko tilanne täysin normaali vai sinusta vähän kiusallinen? Eihän lesbo tietenkään kaikkiin naisiin rakastuu ja ihastu, mutta todennäköisempää se ainakin olisi kuin heteron tapauksessa. Jos jutut ja mieltymykset meneekin hyvin yksiin kuten kavereilla ja ystäville, niin onhan siinä tietty riski että ihastuukin?

Entä olisiko sinusta kovin outoa tai kiusallista keskustella joskus intiimeistä asioista? Toinen keskustelee siitä mitä tekee miehen kanssa ja toinen siitä mitä nais parina...

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella yllättävää, että on tullut tällaisia vastauksia. Olisin odottanut, että asiat olisivat jo toisin.

Vierailija
42/80 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella yllättävää, että on tullut tällaisia vastauksia. Olisin odottanut, että asiat olisivat jo toisin.

Tervetuloa elämääni! Sitten joidenkin mielestä pridet on turhia ja seksuaalivähemmistöillä on jo riittävän hyvät oikeudet..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voisi olla ystävä sellaisen kanssa, joka voisi kiinnostua minusta seksuaalisesti, vaikka en voi vastata tunteeseen. Siksi lesbot on pois suljettu, samoin kuin kaikki rumat miehet. Ystävä voin olla komean miehen kanssa. Sitten jää vielä homot ja naiset... no periaatteessa voisin, mutta he eivät sitten toisaalta yhtään kiinnosta minua edes ihmisenä. Jos jollakulla olisi jotain muita minua hyödyttäviä avuja kuin seksuaalisuus, niin sitten varmaan, mutta toisaalta en ole sellaiseen olentoon vielä törmännyt.

Vähän vaikuttaa siltä, että sinulla on ystävyyden käsite hukassa. Kärsitkö narsistisesta persoonallisuushäiriöstä?

Kyllä kaikki ihmissuhteet ovat kauppaa: jos sulla on jotain annettavaa mulle niin mullakin voi olla sulle. Jos taas ei, niin näytetään kantapäitä. Ei kukaan riipu sellaisessa kiviriipassa, josta ei ole mitään hyötyä (henkinenkin hyöty on hyötyä).

Ja mitä nämä komeat miehet saavat ystävyydestäsi?

Vierailija
44/80 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse edes kovin nuori, mutta olen pöyristynyt näistä kommenteista. Olen varma omasta seksuaalisuudestani eikä minua häiritse nukkua homon tai heteron vieressä. Muutenkin koen flirtin ja ihastumisen positiivisina asioina, enkä mitenkään uhkana itselleni, vaikka joku olisikin minuun ihastunut. Tuntuu oudolta, että joku seksuaalisuudestaan varma ihminen jotenkin pillastuisi jonkun lähestymisyrityksestä. Sitähän voi vain kiittää kohteliaasti ja jatkaa friend zonella. Mitenköhän nämä vauhkoilijat voivat käydä esimerkiksi uimahallin saunassa? Mistä tiedätte mistä kukakin on kiinnostunut? Mitä jos siellä on joku pissa- ja kakkaleikeistä kiinnostunut!

Vierailija
45/80 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, naisten seksuaalisuus on erilaista. Naiset himoavat ihmisissä muutakin kuin sukuelimiä.

Vierailija
46/80 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on homo ystävänä, aivan ihana ihminen. 

(Eikä ole koskaan tullut mieleen määritellä häntä homouden perusteella.)

Vierailija
47/80 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo aloitus. Kuulostaa siltä että ap miettii tai on kiinnostunut enemmän ihmisten suuntautumista ja mitä pariskunnat tekee omassa kodissaan kahden kesken  kuin minkälaisia ihmiset ovat yksilöinä.

Mulla on ollut sekä homoja että lepakoita kaverina vuosien varrella, lisäksi muutama bisse. Ei ole ollut outoa tai väkinäistä millään lailla. 

Minä en juttele intiimeistä yksityisasioista kavereitten kanssa, en hetskujen enkä muittenkaan. Ne jutut kuuluu parisuhteeseen, ei muille.

Vierailija
48/80 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä on monenlaisia, homoseksuaalisuus ei määrittele sitä ole millainen muuten olet. Mulla on lesbokavereita ja kaikki on ok heidän seurassa. Mutta sitten oli se yksi, joka ihastui minuun yhdellä kurssilla. Ymmärsin kyllä melko pian hänen suuntautuneisuuden, vaikkei asiaa millään tavalla "Hei olen Maija ja olen lesbo/bi/hetero" -tyylillä tuotukaan esiin. (Ja miksi tuotaisiin, ei kai  sitä yleensäkään missään oteta esiin herranen aika.) No, hän oli ahdistava. Tuijotti huoneen toiselta puolelta, hymyili. Lopulta kerran sanoi, että "sun ei kyllä pitäisi pukeutua noin, oot ihan liian syötävän suloinen, kai sä tajuat että mikä mä olen..." No daa, tajusin juu mutta minä en ole. Ja pukeudun miten pukeudun. Kurssin ajan olin ihan korrekti häntä kohtaan, mutta loputtua pistin kaikki kanavat kiinni. En siksi, että hän on lesbo, vaan siksi kun hän on AHDISTAVA. 

Vierailija
49/80 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveripiirissä on homoja ja lesboja, ihan samanlaisia ihmisiä ne on kuin heterotkin. En muutenkaan juttele intiimeistä asioista, niin ei ole vaikutusta.

Vierailija
50/80 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lesbonainen kaverina miehelle kuulostaa hyvältä. Voitaisiin yhdessä katsella naisia kaupungilla 😁

M33

Vierailija
51/80 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samanlaista on olla homon/lesbon tai heteron ystävänä, tai ainakaan erot eivät riipu seksuaalisesta suuntautumisesta, vaan siihen liittymättömistä luonne-eroista, jokainen ystävä kuitenkin on oma persoonansa.

Ei ole millään lailla kiusallista, eikä muutenkaan ole tapana ruotia kenenkään seksielämää kovin yksityiskohtaisesti, keskitymme muihin aihepiireihin kun tapaamme.

Minulla on siis ystävinä lesboja, heteronaisia sekä heteromiehiä. Kukaan kavereistani ei ole homomies, en tiedä miksi lähipiiriin ei ole sattunut yhtään homoa. Itse olisin yhtä mielellään myös homon kuin kaikkien muidenkin mukavien ihmisten ystävä.

Vuosien varrella on tullut tilanteita, että kavereista joku heteromies tai lesbo on ollut minuun ihastunut, mutta kaikista niistä on päästy yli. Suurimman osan kanssa ystävyys on säilynyt ja ihastus on laimennut, mutta muutaman kerran ihastunut osapuoli on ottanut etäisyyttä, tosin epäilen ettei oikeaa kaveruutta ole ollutkaan, toinen on vain pyrkinyt kaveriksi jotta pääsisi lähestymään myös romanttisessa mielessä.

Olen ollut samassa parisuhteessa teini-ikäisestä asti, en ole koskaan ”säätänyt” mitään yhdenkään kaverini kanssa.

Joka tapauksessa, ihmisen seksuaalisella suuntauksella ei ole minulle mitään väliä ihmissuhteissa, ainoastaan puolisoni heterous vaikuttaa minun elämääni.

Vierailija
52/80 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs sitten aseksuaalit?

Voinko olla kaikkien kanssa ystävä vai en kenenkään kanssa?

Vierailija
53/80 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lesbonainen kaverina miehelle kuulostaa hyvältä. Voitaisiin yhdessä katsella naisia kaupungilla 😁

M33

Just tällaisten tyyppien takia en välitä olla heteromiesten kaveri.

T. Lesbo

Vierailija
54/80 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis väkisinkin saa tätä lukiessa vaikutelman että heteronaiset ovat heti jokaisen miehen edessä jalat levällään kun vain mies kohdalle tulee ja siksi kuvittelevat lesbojen olevan siinä suhteessa samanlaisia. Heteronainen ei ole kiinnostava koska hän on hetero. Itseään tyrkyttävä heteronainen ei ole kiinnostava jos aito molemminpuolinen kiinnostus puuttuu. 

Sinun mielestäsi siis heteronainen ja heteromies voivat olla ystäviä ja käydä esimerkiksi yhdessä mökkeilemässä, saunoa yhdessä jne? Miten tilanne on yhtään erilainen kuin lesbonainen ja heteronainen ystävinä mökillä?

Vierailija
55/80 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parissa håmåssa kaverissa on yksi outo piirre.

Liekä muissakin håmåissa?

Ovat hirveän avoimia muuten elämästään ja håmåudestaan. Myös hyviä puhumaan ja ilmaisemaan.

Mutta.

Jos puhe tulee heidän seksielämästään ja vaikka ihan asennoista tmv, niin ihan järkyttävä jäätyminen ja aiheen välttely.

Mistä johtuu?

Vierailija
56/80 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kurssin ajan olin ihan korrekti häntä kohtaan, mutta loputtua pistin kaikki kanavat kiinni. En siksi, että hän on lesbo, vaan siksi kun hän on AHDISTAVA. 

Minua kiinnostaisi itse tuossa tilanteessa kysyä itseltäni, mikä siinä on erityisen ahdistavaa, että pistäisin kaikki kanavat kiinni?

Vierailija
57/80 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parissa håmåssa kaverissa on yksi outo piirre.

Liekä muissakin håmåissa?

Ovat hirveän avoimia muuten elämästään ja håmåudestaan. Myös hyviä puhumaan ja ilmaisemaan.

Mutta.

Jos puhe tulee heidän seksielämästään ja vaikka ihan asennoista tmv, niin ihan järkyttävä jäätyminen ja aiheen välttely.

Mistä johtuu?

Miksi et voi kirjoittaa HOMO?

En ole itse homokavereissa moiseen törmännyt, voivat kyllä kertoa asennoistakin yms jos se jotakuta kovasti kiinnostaa. Tai sitten seksielämä ei ole niin aktiivista kuin toivottaisiin?

Vierailija
58/80 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surettaa homojen ja lesbojen puolesta, että on vielä noin ahdasmielisiä ihmisiä.

Vierailija
59/80 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hetero nainen ja minulla suhde reilusti itseäni nuorempaan mieheen. Suhde, jonka moni tuomitsee suuren ikäeron vuoksi. Ne tahot, jotka ovat meidän suhdetta parhaiten ymmärtäneet ja kannustaneet   ovat olleet lesboystäväni.  Heillä, jos kellä on käsitystä ihmisten ahdasmielisyydestä. Olen siitä ymmärryksestä ollut hyvin kiitollinen ja kokenut ystäväni entistä läheisemmäksi. Hädässä ystävä tunnetaan, joten en ihan ymmärtänyt miten joku voi ajatella ystävänsä olevan muuta kuin ystävä. Ystäviä on muutenkin harvassa.

Vierailija
60/80 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen niin kovasti peilaa tuollaista asiaa oman seksuaalisuutensa kautta, eikä edes tajua sitä. Mitäs jos olet itse kiinnostunutkin ja vain pelkäät? Selvitä omat tunteesi.

Jos et pysty näkemään ihmistä viiteryhmänsä ulkopuolella ihan yksilönä ja ihmisenä, niin ole mieluummin kaltaistesi joukossa ennakkoluuloinesi ja ajatuksinesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme