Lesbo/homo ystävänä?
Voisitko olla luontevasti lesbon ystävä? Olisiko tilanne täysin normaali vai sinusta vähän kiusallinen? Eihän lesbo tietenkään kaikkiin naisiin rakastuu ja ihastu, mutta todennäköisempää se ainakin olisi kuin heteron tapauksessa. Jos jutut ja mieltymykset meneekin hyvin yksiin kuten kavereilla ja ystäville, niin onhan siinä tietty riski että ihastuukin?
Entä olisiko sinusta kovin outoa tai kiusallista keskustella joskus intiimeistä asioista? Toinen keskustelee siitä mitä tekee miehen kanssa ja toinen siitä mitä nais parina...
Kommentit (80)
Ajatteleeko heterot seksiä kaikkien tapaamiensa vastakkaista sukupuolta edustavien kanssa 24/7, vaikka nämä olisivat homoja?
No kyllä voisin olla siinä missä voin olla vastakkaisen sukupuolen kaverinkin.
Ihan järkyttävää luettavaa 2020 -luvulla. Onko aloittaja jotenkin epävarma itsestään tai seksuaalisuudestaan. Minulle ystävän seksielämällä ei ole merkitystä, vaan millainen hän on ystävänä.
Itse asiassa en oo koskaan puhunut parhaan kaverini intiimielämästä, hän on lesbo. Eikä kyllä puhuta mitään tarkkoja kuvauksia myöskään siitä, mitä minä teen ukkoni kanssa sängyssä mitenkin kauan ja missä asennossa. Sen verran olen saanut selville, että a) heterot harrastavat enemmän anaaliseksiä kuin homot b) naiset eivät keskenään harrasta mitään strap oneja eivätkä suuseksiä enempää kuin heterotkaan. Eli usein ne ennakkoluulot ovat ihan heteron omasta päästä peräisin.
Teitkö toisen aloituksen lesboista hiljattain? Sääli, jos jollain vähemmistöön kuuluvalla on ap:n kaltaisia lähipiirissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä haluaisi mennä lesbon kanssa saunaan.
Miksi et?
Taatusti jollain lesbolla, jossain tilanteessa voisi alkaa kuumottamaan ja mahla virrata reisillä, jos kiinnostuukin ystävänsä vartalossa jostain tietystä kohdasta. Moodi päässä on sopiva jne. Väitätkö, että miestäsi ei voisi alkaa panettamaan jos on naispuolisen ystävänsä kanssa saunassa? Miksi ei jos toinen on sukupuolta jota haluaa "panna/imeä"?
Höpö höpö, ystävät ovat ainakin minulle kuin sisaria, ei heistä olisi mahdollista kiinnostua muuten kuin kaverina jos ovat heteroita.
Joo katsokaas kun joillakin se kiinnostus pitää olla molemminpuoleista, eikä "minä tahto alista ja panna sinua nainen"... Tämän vuoksi kiinnostun vain ihmisistä, jotka ovat kiinnostuneita myös minusta.
T. Lesbo myös
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin lesbona pakko sanoa, että minusta monet kirjoitukset ovat aika loukkaavia.
Eläytykääpä toisen ihmisen asemaan, miltä tuntuisi jos teitä ei haluttaisi pukutiloihin, suihkutiloihin tai saunaan? Oletteko itse niissä jotenkin seksuaalisesti virittyneessä tilassa, minä en ole. En ole katsokaas kiinnostunut heteroista. Olen kiinnostunut avopuolisostani, jonka kanssa olen ollut avoliitossa 20 vuotta. En katsele heteroita sillä silmällä, koska he eivät yksinkertaisesti kiinnosta minua.
Ja ei voi mennä yöksi? Kuvitteletteko, että lesbo lähentelee automaattisesti jokaista lähelle sattunutta naista? Itse kiinnostun äärimmäisen harvoin kenestäkään ja silloinkin kohteen pitää olla "meikäläisiä".
Jos teissä on ripaustakaan empatiaa, kuvitelkaa millaista elämä olisi aina ollut jos ette olisi kokeneet kuuluvanne joukkoon. Jos teidät "hyväksyttäisiin" kunhan ei tarvitse nukkua, saunoa tai käydä samoissa tiloissa suihkuissa. Onneksi on fiksujakin tyyppejä, joille seksuaalisella suuntatumisella ei ole mitään väliä.
Pakko vielä sanoa sen verran, että yleensä ne on ne heterot, jotka yrittävät testata vetovoimaansa minuun. EVVK.
Kirjoitit hyvin, kiitos tästä tekstistä.
Täällä toinen lesbo hei (oon kirjoittanut tähän tuon kommentin että mulla on avopuoliso ja haluan sitä enkä kaikkia muita).
Allekirjoitan tuon, että ne on nimenomaan ollu ne hetero tai bi curious tai bi tytöt jotka on lähennelleet ku on kuulleet että tykkään naisista.
Ihan varoittamatta on pussattu, en oikeastaan ole ollut sitä vailla, enkä välttämättä ole kokenut tarvetta olla kokeilukappale heille.
Sama. Kirjoitin tuon alun kommentin, etten taitaisi haluta olla ap:n ystävä.
Ei niitä minua yrittäneitä ”heteroita” ole monta, mutta ne kokemukset eivät ole miellyttäviä. Joku on käynyt käsiksi naisten vessassa. Joku vain tullut keikistelemään, että no näytäpä, mihin pystyt. Hei, en minä halua!
Ahdistavin oli eräs, joka hengästyneenä tunnusti minulle, että hänellä on ollut naissuhteita, ja sitten työmatkalla junaili kesken matkan tilanteen niin, että minun piti muuttaa hänen kanssaan samaan huoneeseen airbnb-kämpässä. Yhden yön jälkeen kiikutin tavarani toisen kollegani huoneeseen. Hän on heteromies ja maailman reiluin tyyppi, ja ymmärsi tosi hienotunteisesti yskän.
Ja joo, lisätään nyt varmuuden vuoksi: monet ystävistäni ovat oikein kivoja heteronaisia :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä haluaisi mennä lesbon kanssa saunaan.
Miksi et?
Taatusti jollain lesbolla, jossain tilanteessa voisi alkaa kuumottamaan ja mahla virrata reisillä, jos kiinnostuukin ystävänsä vartalossa jostain tietystä kohdasta. Moodi päässä on sopiva jne. Väitätkö, että miestäsi ei voisi alkaa panettamaan jos on naispuolisen ystävänsä kanssa saunassa? Miksi ei jos toinen on sukupuolta jota haluaa "panna/imeä"?
”Imeä”???
Kiva, että sulla on noin vilkkaat fantasiat. Kaikilla on oikeus omiinsa, eikä niiden tarvitse olla missään kosketuksissa todellisuuteen 🤣
En voisi olla ystävä sellaisen kanssa, joka voisi kiinnostua minusta seksuaalisesti, vaikka en voi vastata tunteeseen. Siksi lesbot on pois suljettu, samoin kuin kaikki rumat miehet. Ystävä voin olla komean miehen kanssa. Sitten jää vielä homot ja naiset... no periaatteessa voisin, mutta he eivät sitten toisaalta yhtään kiinnosta minua edes ihmisenä. Jos jollakulla olisi jotain muita minua hyödyttäviä avuja kuin seksuaalisuus, niin sitten varmaan, mutta toisaalta en ole sellaiseen olentoon vielä törmännyt.
Se on jännää, miten heteronaiset kuvittelevat lesbojen seksuaalisuuden olevan samanlaista kuin miesten, että heti kun näkee jonkun kuuman kisun, mahlat valuu reisiä pitkin. Mikään ei ole omasta mieslestäni eroottisempaa kuin toisen lesbon kuuma katse, enkä ole sellaiseen yhdelläkään heteronaisella törmännyt. Lesbonaiset ovat itselleni niin paljon seksikkäämpiä kuin heteroheidit.
Vierailija kirjoitti:
En voisi olla ystävä sellaisen kanssa, joka voisi kiinnostua minusta seksuaalisesti, vaikka en voi vastata tunteeseen. Siksi lesbot on pois suljettu, samoin kuin kaikki rumat miehet. Ystävä voin olla komean miehen kanssa. Sitten jää vielä homot ja naiset... no periaatteessa voisin, mutta he eivät sitten toisaalta yhtään kiinnosta minua edes ihmisenä. Jos jollakulla olisi jotain muita minua hyödyttäviä avuja kuin seksuaalisuus, niin sitten varmaan, mutta toisaalta en ole sellaiseen olentoon vielä törmännyt.
Vähän vaikuttaa siltä, että sinulla on ystävyyden käsite hukassa. Kärsitkö narsistisesta persoonallisuushäiriöstä?
Olen itse bi, joten minulle tämä olisi vähän kuin kysyisi, voinko luontevasti olla heteromiehen ystävä (vaikka olen varattu). Kovin kapeaksi jäisi mahdollisten ystävien joukko, jos en voisi olla melkein kenenkään ystävä muuta kuin tiukasti heteroiden naisten ja aseksuaalien.
Omasta mielestäni rasittavien tyyppien kanssa en olisi kaveri seksuaalisuudesta riippumatta. Enkä sellaisen, joka yrittää iskeä minut tietäen, että olen suhteessa (mitä on vaikea olla havaitsematta kovin pitkään, koska minulla on sormus) tai yrittää muuten tunkea väliin suhteeseeni tai aiheuttaa harmia.
Asialliset keskustelut poistetaan, mutta tällainen loukkaava sonta on ihan ok moden mielestä! Wtf!?!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän vaikuttaa siltä, että sinulla on ystävyyden käsite hukassa. Kärsitkö narsistisesta persoonallisuushäiriöstä?
Kyllä kaikki ihmissuhteet ovat kauppaa: jos sulla on jotain annettavaa mulle niin mullakin voi olla sulle. Jos taas ei, niin näytetään kantapäitä. Ei kukaan riipu sellaisessa kiviriipassa, josta ei ole mitään hyötyä (henkinenkin hyöty on hyötyä).
Ei tuntuis mitenkään oudolta tai tyhmältä olla lesbon kaveri. Varmasti kaveriin ihastuminen on hänelle vielä pahempi kuin sulle se että se ihastuis suhun. Mulla on miehiä kavereina, enkä ikinä ihastuis niihin tai pystyis nähä niitä parisuhdemielessä. Ja jos ihastuisin, pyrkisin kaikin tavoin pääsemään siitä eroon.
Ja seksistä en puhu kenenkään kaverin kanssa.
Siis väkisinkin saa tätä lukiessa vaikutelman että heteronaiset ovat heti jokaisen miehen edessä jalat levällään kun vain mies kohdalle tulee ja siksi kuvittelevat lesbojen olevan siinä suhteessa samanlaisia. Heteronainen ei ole kiinnostava koska hän on hetero. Itseään tyrkyttävä heteronainen ei ole kiinnostava jos aito molemminpuolinen kiinnostus puuttuu.
Ilmeisesti naisen naisille esittämä kysymys?
Käänteisesti, koska olen (hetero)mies: tunnen useitakin homoja, eikä pahaa sanaa sanottavana yhdestäkään, toinen toistaan mukavampia ihmisiä kaikin puolin. Eikä kertaakaan ole käynyt edes mielessä, että olisi mitenkään 'kiusallista' tms. että he pitävät miehistä ja olen itse mies. So what?
Lesboja en henk.koht. tunne yhtään, ainakaan tietääkseni.
Kyllä voin olla lesbon, heteron, biseksuaalin, homon ystävä. Voin mennä samaa sukupuoltaolevan ystävän kanssa saunaan ja nukkua kylässä samassa sängyssä. Ystäväni on henkilöitä joiden kanssa sujuu ja yhdessäolo on toista kunnioittavaa. Ei siinä ole seksuaalista keskinäistä ulottuvuutta. Seksuaalisesti olen kiinnostunut vain vastavuoroisuutta minulle osoittavan kanssa ja silloin molemmilla on romanttisia tunteita.
Tunnen binaisia ja lesboja. Ihan tavallisia mukavia naisia ovat. Voin mennä saunaan heidän kanssaan..
Joo, eihän naiset ikinä keskenään puhu mistään intiimeistä asioista :D