Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sisarusvälit voi olla näin etäiset

Vierailija
10.03.2020 |

Tässä katson Villa Hintikkaa, ja kadehtien kuuntelin vieraiden läheisistä sisaruussuhteista. Itselläni ei ole vastaavaa.

Ohjelmassa juteltiin mm. Siitä, että lapsuudessa asioita tehtiin perheenä ja oltiin tasapuolisia lapsia kohtaan.

Meillä ei näin ollut. Lisäksi oli isän jokaviikonloppuinen juominen usean vuoden ajan. Ja siihen liittyvä uhoaminen, riitely ja krapulapäivän lupauksien rikkominen. Itse vietin myös usean vuoden ajan osan viikonlopusta pois kotoa.

Luulen, että nämä seikat yhdessä ovat vaikuttaneet siihen, että suhteet perheeseen eivät muodostuneet vahvaksi.

Onko sinulla tällaisia kokemuksia? Etäiset sisaruussuhteet. Oletko miettinyt syitä siihen.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä toinen samanlainen. Sisaruksia oli nyttemmin vain yksi, jota tuli nähtyä viimeksi vanhemman perunkirjoituksissa ja sitä eimmin kun sai jotain. Ei vaan maailmat kohtaa, joten pitäkööt tunkkinsa.

Vierailija
2/2 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai joskus pohdin asiaa. Ikäero on vaikuttanut koko elämän siihen ettei läheistä suhdetta ole oikein muodostunut. Välit on olleet asialliset ja tottakai pohdin omaa vaikutustani asioihin. Ymmärrän siis etten ole ollut maailman paras sisarrus ja häpeänkin sitä. Perheessämme on ollut paljon vaikeuksia menneinä vuosina ja pinnan alla voi olla katkeruutta ja kateellisuuttakin. Itse en ole katkera tai kateellinen sisarrukselleni vaan toivon hänelle kaikkea hyvää. Tottakai olisi mukava joskus vaihtaa kuulumisia jne mutta tilanne on mikä on, ainakin toistaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme