Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisilla arvoilla todettiin 2-t. diabetes, millainen hoito?

Vierailija
09.03.2020 |

Labratulokset tuli ja paastosokeri 7,5 :( Lääkäriaika on vasta ensi viikolla. Millaiset veriarvot teillä on ollut ja miten on alettu hoitaa? Lääkkeet varmaan tulee, loppuiäksikö?

Kommentit (231)

Vierailija
21/231 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

v*tun läskit, kuormitatte terveydenhuoltoa tarpeettomasti.

Nuokin rahat voitaisiin laittaa p*kolaisille!

Minulla on ollut arvot koholla ja painoindeksini on 19.

Niinpä, arvot ei riipu painosta, vaan väärästä ruuasta.

Itseasiassa olen syönyt todella terveellisesti. Ainoastaan sen päälle liikaa sokeria.

Mikä mahtaa olla se sinun "terveellinen"?

Vierailija
22/231 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se ruoka ratkaisee,mutta "laihdutus" on niin vanhanaikaista,niin vanhanaikaista. UNOHDA kaikki ruuat,valmiit ja ei valmiit joissa on sana SOKERI. Jopa karjalanpiirakoissa on sokeria! Ruisleipä se vasta sokeripommi onkin. Siis katso hiilihydraatit. PIENENNÄ pasta-annoksia,riisiannoksia,peruna-annoksia,ota vain puolet siitä mitä normaalisti. KAIKKEA saa syödä,mutta VÄHEMMÄN:

Ei se mulla ole painoa juuri pudottanut,mutta verensokeri on pysynyt hyvänä.

MUn tekee aina sillointällöin mieli perunamuusia,niin menen kaupan tiskille ja ostan sen pikkurasian muusia. Syön sen silleensä,ei muuta kuin kasviksia kaveriksi.

NIIN muuten,kypsennettyinä kasviksissakin on paljon "sokeria" eli porjjanat ja punajuuret,keksi muita tapoja kuin kypsennys! Etikkapunajuuria VÄHÄN,porkkanaa kypsää VÄHÄN.

Mulla menee metforem 2x2 mutta vahtaamalla sokeriakin olen saanut arvot alle kuutosen ihan kivasti ja pitkäsokerikin on hienoissa lukemissa.

EN SIIS LAIHDUTA,syön ihan hyvin mutta en niin paljoa kuin ennen. Puolitan annokset,en ota lisää,katson kaikista lisätyn sokerin,vähemmän pastaa jne jne,kyllä se siitä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/231 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, suosittelen ehdottomasti elintapahoitoa siis JOS olet siihen motivoitunut! Käypähoidon mukainen ohjehan on aloittaa metformiini heti diagnoosin jälkeen, mutta terveelliset elintavat ovat lääkitystä tehokkaampi keino hoitaa tyypin 2 diabetesta. Toki sukurasite ja perinnöllisyys vaikuttavat, mutta usein DM2 hoituisi kyllä liikunnalla, terveellisellä ruoalla ja maltillisella painonpudotuksella. Meillä pli ebdokrinologin koulutus vastikään, ja hän sanoi, että jos henkilö alkaisi sauvakävelemään 30min päivässä ja syömään 500g kasviksia niin todennäköisesti DM2 paranisi.

T terveyskeskuslääkäri

Älä nyt uniisi usko. DM2 ei rehuilla ja kävelyllä parane, kyllä siihen tarvitaan ihan muuta ruokavalion muutosta.

Vierailija
24/231 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus mittailin mielenkiinnosta paastoja, oli noin 3.8 - 4.

Vierailija
25/231 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 kk sokeri eli ns. pitkänajan verensokeriarvo on se johon kannattaa kiinnittää huomiota. DB2 tekee hoitamattomana elimistössä melko laaja-alaista tuhoa, joten jos lääkäri suosittelee lääkitystä, se kannattaa ehdottomasti aloittaa. Kannattaa lukea myös tuo ylläoleva tk-lääkäri-nimimerkillä kirjoittavan viesti.

Kakkostyypin diabetes voi tulla hyvinkin hoikalle ihmiselle. Lähipiirini kuuluu hyvin hoikka henkilö jolla on tämä sairaus ja lääkitys on laskenut hänen painoaan entisestään.

Vierailija
26/231 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä luulette, onko mitään toivoa saada laihduttamalla arvot putoamaan? Olen kyllä laihtunutkin vähän ja aion muutenkin jatkaa laihduttamista.

ap

Vihreä tee saattaa auttaa, tosin sitä pitää nauttia ruokailun yhteydessä. Itsellä sen nauttiminen on välillä aiheuttanut samanlaisen tunteen kuin diabetes-potilailla verensokerin nopea putoaminen. Kädet hikoilee, tärisee ja on hutera olo. Eli ilmeisesti tepsii.

Kaneli on toinen, mutta sitä marketin kanelia kannattaa välttää, koska siinä on maksamyrkyllistä kumariinia. Pitäisi löytää jostain nk. aitoa Ceylonin kanelia, joka on kalliimpaa. Siinä kumariinin määrä on paljon pienempi.

Vierailija
27/231 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3 kk sokeri eli ns. pitkänajan verensokeriarvo on se johon kannattaa kiinnittää huomiota. DB2 tekee hoitamattomana elimistössä melko laaja-alaista tuhoa, joten jos lääkäri suosittelee lääkitystä, se kannattaa ehdottomasti aloittaa. Kannattaa lukea myös tuo ylläoleva tk-lääkäri-nimimerkillä kirjoittavan viesti.

Kakkostyypin diabetes voi tulla hyvinkin hoikalle ihmiselle. Lähipiirini kuuluu hyvin hoikka henkilö jolla on tämä sairaus ja lääkitys on laskenut hänen painoaan entisestään.

Kannattaa myös miettiä, miksi lääkäri suosittelee lääkkeitä ruokavalion sijaan.

Vierailija
28/231 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäkää sokeri pois. Itse lopetin karkin syömisen ja arvo 6,9->5,3.

Vierailija
29/231 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketään? Ahdistaa ja pelottaa valtavasti.

Laihdutus riitti minulle.

Vierailija
30/231 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Diabetes ei johdu painosta, vaan väärästä ravinnosta. Joten myös hoikat voivat siihen sairastua.

Vierailija
31/231 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni 6.1. Ehdoteltiin metformen lääkitystä. Sain laihduttamalla laskettua arvon alle 6.

Täh?? Siis tyrkytettiin lääkkeitä ilman laihdutusta vai? No potilasliittoahan sponsoroi Lääketeollisuus joka myös "kouluttaa" lääkäreitä.

Vierailija
32/231 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkäpaasto, elimistön on saatava levätä jatkuvasta ravinnon jauhamisesta. Samalla paino laskee. En tiedä miten suomessa lääkärit tähän suhtautuu.

Vierailija
33/231 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu hassulta nuo arvot 6,8 tai 5

Sokerit saattaa olla päivässä

välillä 3,1 - 29,8, kuten toissapäivänä.

Jokapäivä kuitenkin yli 16 aterian jälkeen.

Sellainen on diabetes 1

Vierailija
34/231 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä luulette, onko mitään toivoa saada laihduttamalla arvot putoamaan? Olen kyllä laihtunutkin vähän ja aion muutenkin jatkaa laihduttamista.

ap

On. Jopa moni vuosia insuliinihoidolla ollut on saanut arvot terveiksi ihan vain sillä painonpudotuksella, ja lääkkeet ja insuliini on voitu lopettaa kokonaan. Ei henkilökohtaista kokemusta, mutta työskentelen terveydenhuollossa.

Vierailija
35/231 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

v*tun läskit, kuormitatte terveydenhuoltoa tarpeettomasti.

Nuokin rahat voitaisiin laittaa p*kolaisille!

Minulla on ollut arvot koholla ja painoindeksini on 19.

Niinpä, arvot ei riipu painosta, vaan väärästä ruuasta.

Itseasiassa olen syönyt todella terveellisesti. Ainoastaan sen päälle liikaa sokeria.

Mikä mahtaa olla se sinun "terveellinen"?

Mitä väliä? Jos saa kerrottua että 

1.  ruoka on todella terveellistä

2. siinä tosin on ihan v*tusti sokeria

= ruoka ei oikeastaan ole terveellistä

Vierailija
36/231 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, suosittelen ehdottomasti elintapahoitoa siis JOS olet siihen motivoitunut! Käypähoidon mukainen ohjehan on aloittaa metformiini heti diagnoosin jälkeen, mutta terveelliset elintavat ovat lääkitystä tehokkaampi keino hoitaa tyypin 2 diabetesta. Toki sukurasite ja perinnöllisyys vaikuttavat, mutta usein DM2 hoituisi kyllä liikunnalla, terveellisellä ruoalla ja maltillisella painonpudotuksella. Meillä pli ebdokrinologin koulutus vastikään, ja hän sanoi, että jos henkilö alkaisi sauvakävelemään 30min päivässä ja syömään 500g kasviksia niin todennäköisesti DM2 paranisi.

T terveyskeskuslääkäri

Älä nyt uniisi usko. DM2 ei rehuilla ja kävelyllä parane, kyllä siihen tarvitaan ihan muuta ruokavalion muutosta.

Kerro minkälaista!

Vierailija
37/231 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

On. Jopa moni vuosia insuliinihoidolla ollut on saanut arvot terveiksi ihan vain sillä painonpudotuksella, ja lääkkeet ja insuliini on voitu lopettaa kokonaan. Ei henkilökohtaista kokemusta, mutta työskentelen terveydenhuollossa.

Pelkkä painonpudotus ei auta, jos ravinto on sopimatonta. Eikä siihen vaikuta sinun työskentelysi terveydenhuollossa.

Vierailija
38/231 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pätkäpaasto, elimistön on saatava levätä jatkuvasta ravinnon jauhamisesta. Samalla paino laskee. En tiedä miten suomessa lääkärit tähän suhtautuu.

Suomessa lääkäreiden on noudatettava käypähoito-suosituksia. Ei mitään väliä, vaikka ne ei toimisikaan.

Vierailija
39/231 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Vihreä tee saattaa auttaa, tosin sitä pitää nauttia ruokailun yhteydessä. Itsellä sen nauttiminen on välillä aiheuttanut samanlaisen tunteen kuin diabetes-potilailla verensokerin nopea putoaminen. Kädet hikoilee, tärisee ja on hutera olo. Eli ilmeisesti tepsii.

Kaneli on toinen, mutta sitä marketin kanelia kannattaa välttää, koska siinä on maksamyrkyllistä kumariinia. Pitäisi löytää jostain nk. aitoa Ceylonin kanelia, joka on kalliimpaa. Siinä kumariinin määrä on paljon pienempi.

Ei mikään teenjuonti paranna diabetesta. Joku järki käteen nyt.

Vierailija
40/231 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T terveyskeskuslääkäri

Kerro minkälaista!

Juu,kerro ihmeessä! Mulla on vielä vaikea valinta tehtävänä sen suhteen, uskonko Keski-Suomen keskussairaalan ansioitunutta endokrinologia vai av-palstan mammaa

:D

T. Ekan viestin kirjoittanut tkl

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi