Todella aikaisia viikkoja sikiön liikkeiden tunnistamisessa!!Kuinka varhain?
Mä tunnistin esikoisesta liikkeet siinä ennen 20. vkoa ja toisesta jo 16. viikon jälkeen! Mutta nyt tätä kolmosta odottaessa on tuntunut jo kuplintaa joskus vaikka on vielä aikaisemmat viikot. Taitaa olla sittenkin suolikuplia vaan...
Vai onko kenelläkään kokemusta vauvan liikkeistä jo +/- 15.vkolla?
Kommentit (6)
Olen tosi herkkä muutenkin ja vauva oli tosi vilkas. Kakkosesta en tuntenut niin aikaisin, oli rauhallisempi tapaus.
Kohtu eteenpäin kallistunut, liekö vaikuttanut asiaan. Tiedän, että on olemassa myös ns. haamupotkuja, mutta ne minulla erilaisia, näistä liikkeistä ei voi erehtyä, sillä ne ovat aina samanlaisia eikä vastaavia tule koskaan muulloin kuin alkuraskaudessa.
3. lapsi siis kyseessä. Ja niitä suolipulputuksia ollut ilman raskauttakin, mutta ne mielestäni erilaisia.
Lisäisin vielä, että monesti on käynyt niin, että neuvolassa yritetty kuunnella sydänääniä väärältä puolelta vatsaa. Olen sitten itse pyytänyt kokeilemaan siitä kohtaa, missä liikkeet tuntuu, ja johan on ruvennut doppleri laulamaan. Ja tämä siis tosiaan silloin 12-13 viikolla, kun liikkeitä alkanut tulla.
t. se 12. viikolla liikkeitä tuntenut
Tämä oli tämä meidän numero kakkonen joka siellä möyri, ekasta tunsin vasta n. vkolla 20. Aika uskomattomalta tuo itsestäkin tuntui, mutta kyllä se oli aivan varma tuntemus ne liikkeet. Ei ollut mitään epäselvää asiassa.
Toiset kun tuntee " liikkeitä" ilman raskauttakin.