Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies teki minusta taloudellisesti riippuvaisen

Vierailija
09.03.2020 |

Olen kolmekymppinen, työtön maisterisnainen. Elän yhdessä töissäkäyvän ja ihan hyvää palkkaa nostavan miehen kanssa seitsemättä vuotta.

Opintojeni aikana mies ei halunnut minun käyvän töissä viikonloppuisin tai edes kesäisin, vaan oli halukas elättämään minua. Tulkitsin tämän rakkaudeksi, mutta nyt kärsittyäni lorvimisen seurauksista huomaan, että kyse onkin jostain muusta. Voi olla että stressitasoni ovat korkealla koska minua ei kutsuta edes haastatteluun, mutta joka tapauksessa miehen tyytyväisyys tilanteeseen ajaa minut lopputulokseen, että oikea syy on miehen kontrolloinnissa.

Kun opintojeni aikana haikailin kaupan kassalle tienaamaan edes kannan leivästä pöydässämme, mies kielsi. Todella kielsi sanomalla että meille ei sellaisessa tilanteessa jäisi yhtään yhteistä aikaa, kun olisin viikot koulussa ja viikonloput työpaikalla. Kesätyö ei tullut kysymykseen, koska pääsisimme matkoille rajoitetusti, ja taas: koska yhteistä aikaa ei jäisi tarpeeksi.

Pehmitti nämä kieltonsa aina sanomalla että ”hyvin me pärjätään vaikket kävisi töissä”, ja niinhän me toki pärjäsimmekin. Olenko kuitenkaan ollut onnellinen ja itsenäinen? No en.

Nyt kun haaveilemalla haaveilen työpaikasta, mies myhäilee partaansa. On ilmeisen mielissään. Minä taas kärsin ja olen katkera - toki itselleni siinä missä miehellenikin. Mies iloitsee siitä että sai minut riippuvaiseksi itsestään, ja tämä järjestely saa minut suunniltani.

En edelleenkään voi edes keskustelun tasolla ehdottaa itselleni työpaikkaa, jossa työvuorot saattaisivat sattua viikonlopulle. Kesällä en voi käydä töissä. Ja tämä tässä vaiheessa ihan ajatusleikkinä, koska töitähän en varmastikaan enää saisi vaikka haluaisin, en tiedä, en ole kysynyt.

Ja koska olen nyt riippuvainen, en voi lähteä. Olen jumissa. Epäitsenäinen, typerä tyttö.

Miten lähteä avaamaan tällaista umpisolmua jonka olen itse kiristänyt? Laitanko vain työhakemuksia ruokakauppoihin senkin uhalla, että mies pettyisi ja/tai suuttuisi silmittömästi? En oikein osaa lähteä kävelemäänkään, koska en pärjäisi omillani, ja sitä paitsi koen olevani miehelle ”velkaa”, koska hän on maksanut kaiken syömästäni ruoasta farkkuihin jaloissani.

Ps. Fyysisen väkivallan uhkaa ei ole.

Pps. Kiitos kun luit loppuun.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nyt olet ainakin virastotyöaikaisia paikkoja maisterina hakenut?

Vierailija
2/56 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rahalla ei ole miehelle väliä, varmaan voit etsiä myös palkatonta harjoittelupaikkaa, jotta pääsisit sisään työelämään.

Ota vastuu elämästäsi miehen syyttelyn sijaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä saa sitä mihin tyytyy. Nyt sinun olisi aika päättää mitä aiot isona. Ja sitten alkaa tehdä töitä sen eteen ja unohtaa kokonaan miehen kommentit ja myhäilyt. Olet jättänyt tulevaisuutesi hänen käsiinsä ihan kenenkään pakottamatta.

Vierailija
4/56 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt ainakaan lapsia tuohon tilanteeseen tee. Sen voit perustella miehelle lapsen parhaalla, sun pitää pystyä ne elättämään omalla työllä jos mies kupsahtaa.

Yt vaan työelämään, ihan mitä kautta tahansa, ethän muuten tule saamaan edes eläkettä.

Vierailija
5/56 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mies ei ole tehnyt sinusta mitään, olet itse antanut kaiken tapahtua tässä vapaassa tasa-arvoisessa maassa.

Vierailija
6/56 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pääsisin omaa koulutustani vastaaviin hommiin, olisin työajoissa jotka miehelle sopivat, vaikka miehen vaatima pitkä kesäloma ei kyllä toteutuisi. En vaan pääse edes haastatteluun, koska CV:ni on masentava.

Muut hommat, joihin saattaisin päästäkin, tuntuvat asettuvan viikonlopuillekin, kuten vaikkapa se ruokakauppa. Vai onko teillä ehdotuksia?

Ap

Vierailija
7/56 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ethän ole riippuvainen. Luuletko, että työttömät sinkut kuolevat Suomessa nälkään? Jos mies ei miellytä, niin voit lähteä milloin vaan. Voisit myös kokeilla ottaa itse vastuuta omista valinnoistasi.

Vierailija
8/56 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos rahalla ei ole miehelle väliä, varmaan voit etsiä myös palkatonta harjoittelupaikkaa, jotta pääsisit sisään työelämään.

Tämä tosiaan oli ensimmäinen askel kohti sitä vastuun ottamista, kuten aloituksesta käy ilmi. En vain tiedä mistä aloittaa. Lähtemistäkö sinä ehdotat?

Ap

Vierailija
9/56 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensimmäiseksi: lopeta tuo suhde. Mies ei rakasta sinua jos haluaa kontrolloida sinua noin ja tehdä sinut riippuvaiseksi itsestään. Kun olet päässyt miehestä eroon (tai mieluummin jo ennen) niin ala etsiä työtä. Aivan varmasti edes jotain löytyy, sinulla on hyvä koulutus ym. Tsemppiä!

Vierailija
10/56 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on siis mielestäsi mu*kku. Eikö olisi molempien etu, että lähtisit?

Vierailija
11/56 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä tosiaan oli ensimmäinen askel kohti sitä vastuun ottamista, kuten aloituksesta käy ilmi. En vain tiedä mistä aloittaa. Lähtemistäkö sinä ehdotat?

Ap

Jos vaikka aloittaisit sieltä te-palvelujen toimistosta varaamalla ajan neuvontaan, jota tunnut tarvitsevan.

Vierailija
12/56 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta ensimmäisenä tuo mieheltä luvan kysely. Et mieti millainen työ sinulle sopisi vaan otat sen mitä saat. Sitten säästät kuin viimeistä päivää. Lasket, minkä verran mies on suunnilleen maksanut kulujasi ja sitten kun olet säästänyt, maksat velkasi pois. Muuten saat loppuelämäsi kyyristellä ja arastella, miten olet miehelle velkaa etkä voi tehdä mitään kysymättä lupaa.

Otsikko ei ole totta. Sinä olet tehnyt itsestäsi riippuvaisen, ei mies. Yritä nyt kiireesti päästä seisomaan omilla jaloillasi.

Vierailija
13/56 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pääsisin omaa koulutustani vastaaviin hommiin, olisin työajoissa jotka miehelle sopivat, vaikka miehen vaatima pitkä kesäloma ei kyllä toteutuisi. En vaan pääse edes haastatteluun, koska CV:ni on masentava.

Muut hommat, joihin saattaisin päästäkin, tuntuvat asettuvan viikonlopuillekin, kuten vaikkapa se ruokakauppa. Vai onko teillä ehdotuksia?

Ap

Mene sinne ruokakauppaan, jos pääset. Työmarkkinat ovat nyt sellaiset, että sinun asemassasi ei totisesti ole varaa nirsoilla yhtään.

Vierailija
14/56 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko sanaakaan.

Vierailija
15/56 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et pärjäisi omillasi? Oletko holhouksen alainen?

Vierailija
16/56 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haetko täältä konsensusta, että mies on sika ja siksi sinulla on pätevä syy erota?

Newsflash: Ei miehen tarvitse olla sika, jotta voit siitä erota.

Vierailija
17/56 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi .. mitäpä jos eroaisit. Opettelisit tulemaan omillasi toimeen ja sitten katsoisit sellaista seuraa, joka on kanssasi samanlaisessa elämäntilanteessa.

Olen aina sanonut, että ongelmia siitä seuraa, jos parin elämäntilanteet ovat aivan erilaiset.

Zinc

Vierailija
18/56 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta foliohattu.

Vierailija
19/56 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies jolla on rahaa kelpaa kyllä naiselle ja sitten naisen pitäisi saada kaikki.

Aikaa ei ole parisuhteelle .. siis miten naiset voi ollakin näin tyhmiä ?

Zinc

Siis, eihän tätä taas voi edes sanoiksi pukea.

Mene muualle mölisemään.

Vierailija
20/56 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä voit sitten ottaa jonkun työttömän miehen, jonka kanssa teillä on päivät aikaa etsiä vaikka yhdessä töitä ;)

Zinc

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän