Haluan laihtua, mistä PT joka kuuntelee?
Tarvitsen personal trainerin, joka tukee ja kuuntelee. Minulla on aiemmin ollut pt (tunnettu ja osaava). Hän antoi ohjelmat ja sillä mentiin tosi yksin. Nyt se ei riitä. Tarvin jonkun, jolle saan vuodattaa elämäntilannettani, ja joka osaa ja haluaa yhdessä miettiä siihen sopivia ratkaisuja. Ihmisen, josta tulee tunne, että hän haluaa oikeasti olla apuna ja paneutua minun tilanteeseeni, eikä vain heitä sitä samaa ohjelmaa, minkä kaikille muillekin.
Nykyään kaikkialla on näitä nettikursseja ym. Että annetaan ohjeet ja sinä teet. Ohitetaan se tosi asia, että matkalla on hyvin paljon myös psyykkisiä tekijöitä, huolia, stressiä, pelkoa epäonnistumisesta jne. Olisipa jossain vaikka psykologi-personal trainer. Samalla toki haluan, että hän oikeasti tietää erilaisista ruokavalioista, eikä hämmenny, jos minulla onkin keho tiltissä, eikä mitään tapahdu. Pystyy neuvomaan plan B:n ja niin edelleen. Nyt vain tuntuu, etten jaksaisi ihan yksin, vaan tarvitsisin tukea.
Kommentit (11)
Sekoitat nyt personal trainerin ja mielenterveysammattilaisen.
Sinun pitää kuunnella, eikä sen joka tietää asioista sinua paremmin. Siinä on heti ensimmäinen virheesi.
Haluat pt joka tekee sen työn sinun puolestasi eikä sano mitään kun et noudata ohjelmaa??
Sen verran ymmärrän, että pt:n pitää osata ottaa huomioon kaikki elämän stressi liikuntaa ja ruokavaliota suunnitellessa. Kuitenkin niiden muiden huolien työstäminen kuuluu psykologille/psykoterapeutille.
Läskiys on mielen ongelma, hanki sykiatri.
Sääliksi käy sitä personal traineria joka tuon kivireen ottaa reppuunsa kannettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Sen verran ymmärrän, että pt:n pitää osata ottaa huomioon kaikki elämän stressi liikuntaa ja ruokavaliota suunnitellessa. Kuitenkin niiden muiden huolien työstäminen kuuluu psykologille/psykoterapeutille.
Tätä juuri tarkoitan. On kai aivan eri asia tehdä ohjelma vaikka työttömälle sinkulle kuin seitsemän lapsen äidille, joka ei voi huolehtia vain omista ruuistaan. Aika moni nykyään kyllä tietää miten pitäisi syödä ja liikkua, ei siihen välttämättä pt:a tarvi. Ajattelen omalla kohdallani, että pt:n anti olisi nimenomaan se tuki ja yhdessä pohtiminen, että miten juuri minun elämässäni nämä palikat saisi toimimaan. Ja tosiaan osaisi huomioida esim. stressin vaikutuksen ravinto- ja liikunta-asioihin. Lisäksi tukena olemisella ja empaattisella kannustamisella on aika iso rooli myös. Siksi kai ihmiset päätyy apua hakemaan näissä jutuissa, kun se on yksin vaikeaa. Treenaan salilla kolme kertaa viikossa ja syön terveellisesti, että ei ole tarkoitus, että joku muu tekee työn puolestani. Seuraavalle kehitysasteelle pääseminen vaan junnaa psyykkisesti ja fyysisesti.
Et sä mitään PT:ä tarvitse vaan psykologin. Sillä välin voisit vaikka vähentää syömistä ja liikkua ihan itse. Ei laihduttaminen on mitään älytöntä mielenterveys-kuun asento- stressitasolöpinää kun puhdasta fysiikkaa.
Pitääkö kaikesta tehdä noin vaikeaa ja ylianalysoitua?
Kyllähän hyvät PT:t osaavat ottaa kaikki stressit ja jne huomioon, mutta ei heidän kuitenkaan terapeutiksi pidä muuttua. Ehkä tarvitset vierelle terapeutin ja PT:n.
https://www.google.com/search?q=terapeutti&rlz=1C1GCEA_enFI845FI847&oq=…