Säälin ihmistä, joka ei koskaan pääse nauttimaan omasta uudesta autosta
Herättää henkiin auto, jossa on uuden tuoksu. Tietää, että voi halutessaan ajaa ulkomaille ilman nöyryyttävien lupien hakemista. Tätä todellista vapauden tunnetta ei rahoitusyhtiön autolla ajava koskaan saa tuntea, koska hän ei omista autoa vaan on vain rahoitusyhtiön renki.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Et tainnut sitten tietää, että merkittävä osa maailman rikkaimmista ihmisistä hankkii auton käytettynä? En tajua kuka tollo ostaa auton uutena. Ja aika moni rahoittaa auton pankkilainalla, ja aika harvan tarvitsee ikinä ajaa autolla rajojen yli.
Eläs nytten vesitä toisen kivaa aamuprovoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et tainnut sitten tietää, että merkittävä osa maailman rikkaimmista ihmisistä hankkii auton käytettynä? En tajua kuka tollo ostaa auton uutena. Ja aika moni rahoittaa auton pankkilainalla, ja aika harvan tarvitsee ikinä ajaa autolla rajojen yli.
Eläs nytten vesitä toisen kivaa aamuprovoa.
Kyllä vesitän.
Jos sä säälisit niin tuskin kirjoittaisit noin alentuvaan sävyyn. Pelkkää ilkeilyähän tuo on, minkä kyllä hyvin tiedät. Sinulla taitaa oikeasti olla kulkuneuvonasi vain kymmenen vuotta vanha jopo, kun on tarvetta tällaisia avauksia tehdä.
Mulle on tulossa uusi, pakasta vedetty auto perjantaina. Enkä ole hullu, kun ostan uuden auton, vaan hemmottelen nyt itseäni, kun sain raha-asiat hyvälle tolalle ja vanha auto oli 380000 km ajettu vanha romu, jota sai olla koko ajan remppaamassa sieltä sun täältä. Enkä häpeä yhtään. Tuo vanha romu oli myös aikanaan uutena ostettu ja jo 15 vuotta vanha. Ekoteko tulee samalla tehtyä, kun vaihtuu vähän kuluttavaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulle on tulossa uusi, pakasta vedetty auto perjantaina. Enkä ole hullu, kun ostan uuden auton, vaan hemmottelen nyt itseäni, kun sain raha-asiat hyvälle tolalle ja vanha auto oli 380000 km ajettu vanha romu, jota sai olla koko ajan remppaamassa sieltä sun täältä. Enkä häpeä yhtään. Tuo vanha romu oli myös aikanaan uutena ostettu ja jo 15 vuotta vanha. Ekoteko tulee samalla tehtyä, kun vaihtuu vähän kuluttavaan.
Vai on se oikein ekoteko, se olisi ekoteko kun jättäisi autonromut kokonaan ostamatta ja siirtyisi julkisiin liikennevälineisiin.
Ei kannata nostaa itseään millekkään jalustalle, kun ei ole mitään aihetta siihen.
Itse olen ajanut autoa vain gta-pelissä.
Eikö teitä pelota se hurja vauhti ja kuoleman jatkuva läsnäolo?
Minulle lapsna pyöräilykin oli pitkäveteistä toimintaa.
Jos pätäkkää löytyisi niin palkkaisin mieluummin itselle kuskin autolla kuin ajaisin sitä itse.
Voisi kuvitella että on pitkäveteistä toimintaa ja sopii sellaiselle jolle sopii pitkäveteiset toiminnat, eli kuskin hommat.
Vaikka tämä onkin provo, niin aina tulee hyvä mieli näistä avauksista.
Saa hetken aikaa kuvitella, että maailmassa oikeasti olisi niin pöljiä ihmisiä, jotka ajattelevat näin. Tuntee oman olonsa niin fiksuksi ja onnelliseksi.
Haluaisin olla itsekin materialisti ja saada nautintoa uusista tavaroista, sillä silloin elämä olisi tietyllä tapaa helpompaa. Ei tarvitsisi kuin haluta ja haaveilla, sekä ahnehtia kaikenlaista itselleen.
Nyt kun kuitenkin olen antimaterialisti, niin jään vaille kaikelta tuolta. Ne on aina omituisia hetkiä, kun joku yrittää saada minua tuntemaan kateutta jostain haalimastaan partikkelista tai omaisuudestaan. Minä kun en osaa kadehtia mitään muuta kuin henkisiä ominaisuuksia.
Minä taas olen kateellinen niille, jotka eivät tarvitse autoa. Ihan hirveä rahanmeno vain.
Mäkin rakastan uuden auton hajua vaikken uskalla itse ajaa
No niin Laakkonen, mainostaminen on kielletty tällä palstalla. Meehän nyt tuuppaamaan niitä romujasi sieltä pihasta, ei ne itse itseään myy.
Jotkuthan oikeasti ajattelevat näin asunnoista. Minäkin tyhmänä lapsena luulin aina koulusta tullessani tulevani omaan kotiini, ja vasta tältä palstalta opin, ettei näin ollutkaan, vaan tulin vuokra-asuntoomme.
Voi kuule, älä sääli minua. Minulla on ollut yksi auto, joka ei ollut uusi, mutta inhosin auton pitämistä ja sillä ajamista. Olenkin ollut yli 20 vuotta ilman autoa. En tahtoisi edes uutta autoa. Minulla on polkupyörä ja julkisen liikenteen kausilippu. Pidän elämästäni enemmän ilman autoa.
Tosin kävi sääliksi, kun päällisin puolin hyväkuntoisen näköinen mm kuntosalilla käyvä ikäiseni ystäväni, joka käyttää autoa arjessaan, ei pysynyt vauhdissani mukana. Menimme kokonaiseksi vapaapäiväksi kaupungille. Hänen jalat väsyi, portaissa hengästyi, kestävyys ei riitänyt, vaikka kuljimme hänen tahtiinsa ts huomattavasti hitaammin, kuin olisin liikkunut yksin.
Toinen autollinen ystäväni, hän jo eläkeiässä, joutuu miettimään mihin parkkeeraa auton, jotta jaksa ylipainonsa kanssa kävellä pisteestä a pisteeseen b ja takaisin autolle! Tämäkö on myös nuoremman ystäväni tulevaisuus, jos hän ei saa joka päivä tarpeeksi kuntoa ylläpitävää arkiliikuntaa?
Liikkukaa ohjatun liikunnan lisäksi itse. Kiivetkää edes portaita työpaikalla ja ottakaa mielellään 10 000 askelta!
Mulla olisi rahaa ostaa uusi auto, mutta ei kiinnosta niin paljon.
Minua taas säälittää ihminen, jonka prioriteetit ja onnenlähteet ovat tuolla tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Jotkuthan oikeasti ajattelevat näin asunnoista. Minäkin tyhmänä lapsena luulin aina koulusta tullessani tulevani omaan kotiini, ja vasta tältä palstalta opin, ettei näin ollutkaan, vaan tulin vuokra-asuntoomme.
Ja tätä voidaan palstalla laajentaa siihenkin typeryyteen, että jos sinulla on omistusasunnosta lainaa, asunto "on pankin".
No voi voi.
Älä nyt kuitenkaan rautaan rakastu.
T. Uuden auton käteisellä ostanut
Mielestäni ongelma on siinä että autot ovat niin järkyttävän kalliita täällä. On se ihme hommaa että vaikka tienaat vaikka noin 50 tuhatta euroa vuodessa niin ei kovin hienoa autoa pysty suomessa hankkimaan uutena. Autoverot ensin pois niin alkaisi vähän markkinat piristymään.